آیا گربه های بالغ می توانند غذای بچه گربه بخورند؟ چه چیزی میخواهید بدانید!

آیا گربه های بالغ می توانند غذای بچه گربه بخورند؟ چه چیزی میخواهید بدانید!

 

آیا گربه های بالغ می توانند غذای بچه گربه بخورند؟ چه چیزی میخواهید بدانید!

بله، شما می توانید غذای بچه گربه را به گربه بالغ خود بدهید. با این حال، تنها تحت شرایط خاص. اگر می‌پرسید که اگر گربه بالغ غذای بچه گربه را به طور تصادفی بخورد آیا آسیبی به آن وارد می‌شود، خیالتان راحت باشد زیرا هیچ اتفاقی برای آنها نخواهد افتاد.

اگر می خواهید گربه شما زندگی طولانی و شادی داشته باشد، بسیار مهم است که نیازهای غذایی خاص حیوان خانگی خود را درک کنید. در جستجوی این دانش، والدین حیوان خانگی متوجه می شوند که نوع غذایی که به توپ های خزشان می خورند در طول عمرشان تغییر می کند.

به عنوان مثال، غذای بچه گربه برای گربه‌های تا سن 12 ماهگی (24 ماهگی برای مین کونز) توصیه می‌شود، که پس از آن باید به غذای فرموله شده برای بزرگسالان تغییر دهید. چرا چنین است و چرا دادن غذای بچه گربه به یک گربه بالغ ایده بدی است؟

در اینجا همه چیزهایی است که باید بدانید.

 

تفاوت بین غذای بچه گربه و گربه بالغ

غذای گربه بالغ و غذای بچه گربه ها به طور متفاوتی فرموله می شوند زیرا نیازهای فیزیولوژی های مختلف را برآورده می کنند. تفاوت های اصلی بین آنها به شرح زیر است:

تعداد کالری

غذای بچه گربه نسبت به غذای گربه بالغ کالری بیشتری دارد. دلیل این امر این است که بچه گربه ها هنوز در حال رشد هستند، به این معنی که در بدن آنها بسیار بیشتر از گربه های بالغ وجود دارد. به این ترتیب، آنها نیاز به انرژی بیشتری دارند.

 

علاوه بر این، این که بچه گربه ها توپ های بی پایانی از انرژی هستند که به سرعت کالری می سوزانند، کمکی نمی کند. این بدان معنی است که آنها باید مقدار زیادی غذا مصرف کنند تا از کمبود کالری جلوگیری کنند که می تواند سلامت آنها را به خطر بیندازد. با این حال، شکم کوچک آنها نمی تواند به آنها اجازه دهد مقدار زیادی غذا را در خود نگه دارند. بنابراین راه حل این مشکل این است که غذای آنها تا حد امکان پر کالری باشد.

از سوی دیگر، گربه های بالغ دیگر کاری برای رشد ندارند. بنابراین، غذای آنها صرفاً برای اهداف نگهداری است. علاوه بر این، گربه های بالغ به اندازه بچه گربه ها بازیگوش نیستند، به این معنی که آنها انرژی فوق العاده ای را صرف نمی کنند. به این ترتیب، آنها تقریباً به اندازه بچه گربه ها به کالری در غذای خود نیاز ندارند. باید به خاطر داشته باشید که هر کالری استفاده نشده به چربی تبدیل می شود. بنابراین، یک رژیم غذایی پر کالری برای گربه های بالغ وحشتناک است زیرا باعث افزایش وزن ناسالم می شود. با این حال، گربه های باردار باید رژیم غذایی پرکالری داشته باشند، زیرا به آنها برای مراقبت از نوزاد متولد نشده خود نیاز دارند.

یک گربه بالغ متوسط ​​روزانه به 50 تا 70 کالری در هر 1 کیلوگرم از وزن بدن خود نیاز دارد تا سالم بماند. دامپزشک شما باید به شما کمک کند تا نیازهای روزانه ایده آل گربه خود را برآورده کنید.

مقدار پروتئین

همانطور که در مورد کالری وجود دارد، بچه گربه ها نیز به سطوح بالاتر پروتئین در غذای خود نیاز دارند تا فرآیند بافت سازی را تسهیل کنند. به همین دلیل است که غذای تجاری برای بچه گربه ها محتوای پروتئین بسیار بالاتری (35٪-50٪) نسبت به غذای گربه بالغ (25٪-40٪) دارد.

محتوای چربی و اسیدهای چرب

برخلاف سگ ها، گربه ها گوشتخواران اجباری هستند، به این معنی که آنها به طور انحصاری گوشت و فرآورده های گوشتی می خورند. این امر می تواند برای والدین حیوان خانگی اطمینان حاصل شود که گربه آنها تمام مواد مغذی لازم را از غذا دریافت می کند دشوار است. این به ویژه در مورد چربی ها و اسیدهای چرب صادق است. از آنجایی که گربه ها نشاسته مصرف نمی کنند، برای تامین انرژی به مقادیر زیادی چربی در غذای خود نیاز دارند. به خصوص بچه گربه ها به دلیل فعال بودنشان به مقادیر بسیار بیشتری چربی در رژیم غذایی خود نیاز دارند. از سوی دیگر، اسیدهای چرب برای رشد و نمو مطلوب بسیار مهم هستند. آنها همچنین از عملکرد اندام ها پشتیبانی می کنند. در نتیجه، غذای بچه گربه نسبت به غذای گربه بالغ محتوای چربی و اسید چرب بالاتری دارد.

مواد معدنی و ویتامین ها

صرف نظر از سن، هر گربه ای برای سالم ماندن به مقدار مناسبی از مواد معدنی و ویتامین ها نیاز دارد. با این وجود، بچه گربه ها تقریباً دو برابر فسفر و کلسیم بیشتری برای تسهیل روند استخوان سازی نیاز دارند. به همین دلیل است که غذای بچه گربه نسبت به غذای گربه بالغ دارای سطوح بالاتری از این مواد معدنی است.

آیا غذای بچه گربه می تواند برای گربه های بالغ مفید باشد؟

پس از مقایسه مشخصات غذایی غذای بچه گربه ها با غذای گربه بالغ، به نظر می رسد که غذای گربه بالغ هیچ کاری برای خوردن غذای بچه گربه ندارد. با این حال، مواقع خاصی وجود دارد که غذای بچه گربه برای یک گربه بالغ مفید است. هنگامی که گربه های بالغ سالخورده می شوند (از سن 11 سال گذشته) مستعد ابتلا به تعدادی از بیماری ها می شوند که برخی از آنها باعث کاهش اشتهای آنها و در نتیجه کاهش وزن می شوند.

اگر گربه سالخورده شما به دلیل بی اشتهایی در حال کاهش وزن است، باید به آنها غذای بچه گربه بدهید. مزیت غذای بچه گربه این است که گربه مجبور نیست مقدار زیادی از آن را بخورد تا بتواند کالری مورد نیاز روزانه خود را برآورده کند. به این ترتیب، مجبور نخواهید بود به گربه اجباری غذا بدهید.

علاوه بر این، به لطف ماهیت چرب غذای بچه گربه ها، گربه ها آن را بسیار خوشمزه می دانند. این بدان معنی است که طعم آن به تنهایی کافی است تا گربه سالخورده شما دوباره غذا بخورد. همین امر در مورد گربه های انتخاب کننده نیز صدق می کند. بر اساس میراث گربه سانان، برخی از گربه ها غذایی که به آنها علاقه ندارد نمی خورند و این ممکن است باعث کاهش وزن آنها شود. اگر گربه شماست، استفاده از غذای بچه گربه را به عنوان یک راه حل موقت در نظر بگیرید، زیرا آنها نمی توانند در برابر آن مقاومت کنند. با این وجود، قبل از اینکه گربه سالمند خود را در رژیم غذایی بچه گربه قرار دهید، مطمئن شوید که با دامپزشک خود مشورت کرده اید.

چگونه غذای بچه گربه را به یک گربه بالغ معرفی کنیم

اگر تصمیم دارید که غذا یا خوراکی های مخصوص بچه گربه ها می تواند برای گربه بالغ شما مفید باشد، آن را به تدریج به آنها معرفی کنید. از ایجاد تغییرات ناگهانی خودداری کنید، زیرا به دلیل افزایش ناگهانی کالری می توانند باعث مشکلات گوارشی شوند. بهترین راه برای انجام این انتقال، مخلوط کردن قسمت های مساوی از غذای استاندارد آنها با غذای بچه گربه است. پس از انجام این کار برای حدود 2 هفته، اکنون می توانید اندازه غذای بچه گربه ها را افزایش دهید در حالی که غذای معمولی آنها را کاهش دهید تا زمانی که کل وعده غذایی آنها از غذای خالص بچه گربه تشکیل شود.

نتیجه

گربه های بالغ می توانند غذای بچه گربه بخورند. با این حال، توصیه نمی شود، زیرا طبیعت پر کالری آن باعث افزایش چاقی در گربه های بالغ می شود. گربه های باردار یا مسن با مشکلات اشتها تنها دو گروه از گربه های بالغ هستند که باید با رژیم غذایی بچه گربه تغذیه شوند. گربه های بالغ سالم نباید غذای بچه گربه بخورند.

 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.