نحوه اندازه گیری سهم غذای سگ براساس نژاد و وزن

نحوه اندازه گیری سهم غذای سگ براساس نژاد و وزن

 

هر چند ساده به نظر می رسد، اما اندازه گیری دقیق قسمت های غذای سگ یک هنر است. طبق یک مطالعه در سال 2019، اندازه‌گیری نادرست غذای سگ شما می‌تواند عواقبی از نظر سلامتی، از جمله کمبودهای تغذیه‌ای و چاقی داشته باشد. چاقی حدود 25 تا 30 درصد از سگ ها را تحت تاثیر قرار می دهد و درصد بالایی سگ های 5 تا 11 ساله را تحت تاثیر قرار می دهد.

به این دلیل ارزش آن را دارد که کمی زمان برای یادگیری نحوه اندازه‌گیری صحیح بخش‌های غذای سگ صرف کنید. در این پست، نکاتی را در مورد اندازه گیری غذای خشک سگ و فاکتورهایی که در هنگام انجام این کار باید در نظر بگیرید، به اشتراک می گذاریم.

چقدر باید به سگم غذا بدهم و چه عواملی را باید در نظر بگیرم

از آنجایی که سگ ها در هر شکل و اندازه ای هستند، اندازه سهم آنها بسیار متفاوت است. وقتی تصمیم می گیرید چقدر باید به سگ خود غذا بدهید، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

1- چقدر فعال هستند.

2- وزن بدن آنها.

3- مرحله زندگی آنها.

4-سرعت سوخت و ساز.

5- چند وعده غذایی در روز می خورید.

6-نوع غذا .

برای اینکه به شما ایده بهتری درباره میزان غذا دادن به سگتان بدهیم، این جدول را بر اساس مقادیر استاندارد توصیه شده برای تغذیه روزانه با اطلاعات PetMD گردآوری کرده ایم. PetMD استفاده از یک فنجان اندازه گیری استاندارد 8 اونس را توصیه می کند. این اندازه‌گیری‌ها تخمین‌های استاندارد هستند و ممکن است متفاوت باشند، به عنوان مثال، اگر حیوان خانگی شما یک توله‌سگ یا بالغ باشد، دست‌نخورده یا عقیم شده یا عقیم شده باشد، یا اگر دامپزشک شما سگ شما را به دلیل شرایط سلامتی یا مشکلات وزنی تحت رژیم غذایی خاصی قرار داده است.
 

نحوه اندازه گیری سهم غذای سگ

اندازه گیری دقیق قسمت های غذای سگ می تواند بسیار دشوار باشد زیرا اندازه فنجان، نوع فنجان و اندازه قاشق بسیار متفاوت است. نکته اصلی ما این است که توصیه‌های مربوط به کیسه غذای سگ خود را بررسی کنید، جایی که اگر حداقل یک مارک غذای حیوان خانگی با کیفیت است باید توصیه‌هایی در مورد اندازه و نوع فنجان برای استفاده و راهنمای تغذیه پیدا کنید تا بدانید چند فنجان و کالری برای تغذیه به صورت روزانه نیاز می باشد.

همچنین می‌توانید از ماشین‌حساب‌های آنلاین کالری غذای سگ استفاده کنید - این ماشین‌حساب‌ها می‌توانند برای تخمین زدن مفید باشند، اگرچه هیچ تضمینی وجود ندارد که 100٪ دقیق باشند. 

هنگام اندازه‌گیری قسمت در فنجان، تمام سعی خود را بکنید که غذا را با لبه فنجان یا خط اندازه‌گیری مناسب همسطح نگه دارید و از بالا رفتن آن خودداری کنید. سپس، مقداری ترازو بردارید تا مطمئن شوید که مقدار آن با آنچه در راهنمای تغذیه توصیه شده مطابقت دارد.

از آنجایی که اندازه‌گیری دقیق بخش‌ها در یک فنجان می‌تواند مشکل باشد، وزن کردن بهترین راه برای اطمینان از این است که هر بار به طور مداوم به همان مقدار غذا می‌دهید و به مقدار توصیه شده برای اندازه و وزن سگ خود پایبند هستید.

ممکن است ایده خوبی باشد که غذای سگ خود را یک بار در صبح اندازه گیری و وزن کنید تا از تکرار این روند در طول روز جلوگیری کنید. غذای اندازه‌گیری شده را در یک کیسه یا تاپرور بریزید و آن را بر اساس تعداد وعده‌های غذایی که سگ شما در روز می‌خورد تقسیم کنید.

نتیجه

به طور خلاصه، وزن کردن فنجان غذای سگتان پس از اندازه‌گیری یک سهم، بهترین راه برای اطمینان از اینکه به مقدار صحیح غذا می‌دهید، است. برای اطلاع از میزان توصیه شده روزانه برای تغذیه، همیشه به راهنمای تغذیه روی بسته غذایی مراجعه کنید. اگر در مورد میزان غذا دادن به سگ خود شک دارید، با دامپزشک یا متخصص تغذیه حیوانات خانگی خود صحبت کنید تا بهترین توصیه را به شما بدهد.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.