همسترها چه می خورند؟ بهترین غذاها برای همستر چیست؟

همسترها چه می خورند؟ بهترین غذاها برای همستر چیست؟

همسترها یکی از رایج ترین حیوانات خانگی هستند، زیرا کوچک، کم هزینه و نسبتاً ارزان هستند. آنها همچنین باورنکردنی قابل ستایش هستند.

اگر به تازگی یک همستر را بعنوان یک حیوان خانگی به خانه آورده‌اید و نمی‌دانید چه چیزی را برای شام سرو کنید، راهنمای زیر شما را با همه چیزهایی که این بچه‌های کوچک دوست دارند بخورند، پر خواهد کرد.

رژیم غذایی همستر

بر خلاف باور عمومی، همسترها گیاهخوار نیستند. آنها در واقع همه چیزخوار هستند، به این معنی که از گاز گرفتن گوشت لذت می برند. با این حال، بخش عمده رژیم غذایی آنها همچنان باید به شکل غلات، میوه ها و سبزیجات باشد. همسترها به خوردن هر چیزی که به پنجه‌های کوچکشان دست می‌یابند معروف هستند، بنابراین محدود کردن آن‌ها به یک غذای خاص، دستوری برای فاجعه است.

یک چیز خوب در مورد همسترها این است که آنها پرخوری نمی کنند، بنابراین می توانید غذا را همیشه کنار بگذارید (توجه داشته باشید: این به این معنی نیست که آنها نمی توانند اضافه وزن پیدا کنند، فقط به این معنی نیست که خودشان را از دست نمی دهند). اگرچه ممکن است به نظر برسد که غذا سریعتر از خوردن آن ناپدید می شود، و دلیل خوبی برای آن وجود دارد - آنها در حال احتکار هستند.

بیایید در مورد احتکار صحبت کنیم

ممکن است فکر کنید که احتکار یک رفتار منفی است. به هر حال، شما به همستر خود غذای فراوانی می‌دهید، پس چرا آنها احساس می‌کنند باید جیره‌های اضطراری را در سراسر قفس خود ذخیره کنند؟

واقعیت این است که این رفتار در DNA آنها نقش بسته است و شما نمی توانید آن را تغییر دهید، مهم نیست که چقدر با آنها بحث کنید. اگر همسترها اجازه احتکار نداشته باشند، در واقع به شدت استرس می گیرند، بنابراین باید طوری رفتار کنید که انگار از مخفیگاه مخفی آنها در زیر تخت اطلاعی ندارید.

به جای اینکه همستر خود را از احتکار منصرف کنید، می توانید سعی کنید غذا دادن را برای آنها سرگرم کننده کنید. غذا را در اطراف قفس و در جعبه های کاغذی پنهان کنید تا چیزی برای جستجوی علوفه داشته باشند. این احتمالاً باعث می‌شود که آنها حتی بیشتر احتکار کنند، اما این فقط به احساس امنیت آنها کمک می‌کند، مانند گرفتن پول بیشتر برای بازنشستگی.

اگر همسترهای متعدد دارید، پراکنده کردن غذا ایده خوبی است، زیرا از محافظت آنها از ظرف غذا جلوگیری می کند.

آنچه همسترها می خورند

1-گلوله

گلوله های همستر تکه های کوچکی از یونجه فشرده، جو، جو، و سایر غلات هستند که احتمالاً چند ماده دیگر در آنها مخلوط شده است.

آنها باید به عنوان بخش عمده ای از رژیم غذایی همستر شما عمل کنند، زیرا سرشار از فیبر و سایر مواد مغذی ضروری هستند. با این حال، آنها را به تنهایی با گلوله تغذیه نکنید، زیرا همسترها باید رژیم غذایی متنوعی داشته باشند.

سعی کنید گلوله ای بخرید که کاملا طبیعی به نظر برسد. به عنوان یک قاعده کلی، اگر برای شما بد و بی مزه به نظر برسد، همستر شما احتمالا آن را دوست خواهد داشت. برخی از گلوله ها دارای رنگ ها و سایر مواد افزودنی هستند که به آنها رنگ های روشن می دهد. فقط به یاد داشته باشید که این مواد شیمیایی برای بهتر جلوه دادن غذا به شما و نه حیوان خانگی شما اضافه می شوند.

می توانید کاسه همستر خود را همیشه پر از گلوله نگه دارید و فقط هر از چند گاهی غذاهای دیگر را به آن اضافه کنید.

2-موسل

در فروشگاه غذای حیوانات خانگی خود مخلوط هایی به سبک موسلی را در کنار گلوله های همستر پیدا خواهید کرد. آنها به نظر طعم بهتری نسبت به گلوله ها دارند، بنابراین ممکن است وسوسه شوید که آنها را بخرید.

مشکل مخلوط های موسلی این است که آنها ترکیبی از غذای سالم و شیرینی هستند و بیشتر همسترها از غذای سالم صرف نظر می کنند تا از شکر استفاده کنند. این امر آنها را از مواد مغذی سالم محروم می کند و همچنین می تواند به دندان های آنها آسیب برساند.

می توانید هر از چند گاهی کمی موسلی به همستر خود بدهید، اما آن را منحصراً به آنها ندهید. حتی در این صورت، غذاهای دیگری وجود دارد که می توانید به حیوان خانگی خود بدهید که برای آنها بهتر است و احتمالاً از آنها لذت بیشتری خواهند برد.

3-تیموتی هی

یونجه تیموتی یک یونجه به سبک چمنی است که فوق العاده فیبری است. این مهم است زیرا رشد دندان‌های همستر هرگز متوقف نمی‌شود، بنابراین آنها باید چیزی را بجوند که دندان‌هایشان را بریزد (برای این منظور باید بلوک‌های چوبی و سایر لوازم جانبی را نیز در قفس خود قرار دهید).

یونجه تیموتی سرشار از فیبر است، بنابراین خوردن آن تضمین می کند که همستر شما منظم خواهد ماند. غذاهای پر فیبر سیر کننده هستند، بنابراین همستر شما اگر پر از یونجه باشد غذای ناسالم کمتری می خورد.همچنین به عنوان بستر عالی عمل می کند، بنابراین باید همیشه مقداری در قفس آنها داشته باشید. هر روز آن را عوض کنید، زیرا اگر خیس شود مستعد رشد کپک است.

4-سبزیجات تازه


همسترها عاشق سبزیجات تازه، به خصوص سبزی های سبز هستند. کاهو رومی یکی از بهترین گزینه ها است، زیرا سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است. همچنین می توانید به همستر خود بروکلی، اسفناج، کنگر فرنگی، هویج، کلم، مارچوبه و بوک چوی بدهید.

مهم است که سبزیجات را قبل از دادن به حیوان خانگی خود به طور کامل بشویید، زیرا می خواهید آثار باقی مانده از آفت کش یا علف کش را از بین ببرید. در حالی که بسیار بعید است که مواد شیمیایی کافی روی آنها وجود داشته باشد که به شما آسیب برساند، همستر شما بسیار ظریف تر است.

5-میوه های تازه

میوه ها مغذی هستند، اما سرشار از قند نیز هستند، بنابراین باید به مقدار کم مصرف شوند. از آنها به عنوان درمان بیشتر از غذاهای اصلی استفاده کنید.

همسترها عاشق سیب (بدون پوست یا دانه)، توت فرنگی، موز و گلابی هستند. مراقب باشید چیز خیلی آبدار به آنها ندهید، زیرا دوباره آب اضافی می تواند منجر به اسهال شود. بهتر است از مرکبات نیز اجتناب کنید، زیرا اسیدیته بالای آنها می تواند باعث مشکلات گوارشی شود.درست مانند سبزیجات، باید میوه را قبل از سرو کاملا بشویید. همچنین، هر غذایی که در عرض 24 ساعت خورده نشده است را بردارید.

6- گوشت

 مهم است که گوشت را در رژیم غذایی همستر خود بگنجانید، زیرا آنها به پروتئین نیاز دارند و این چیزی است که در طبیعت می خورند. در واقع، همسترها حتی به شکار مارمولک ها و قورباغه ها به صورت دسته جمعی معروف بوده اند.

البته این بدان معنا نیست که باید قورباغه، گاو نر را به عنوان قربانی به خانه بیاورید. اکثر مردم تخم مرغ های آب پز و کرم های آرد را به همستر خود می دهند، اگرچه می توانید از گوشت گاو، بوقلمون یا مرغ پخته استفاده کنید. جیرجیرک، ملخ و سایر حشرات کوچک نیزمناسب هستند

چه غذا هایی را نباید به همستر داد

دانستن اینکه از دادن چه غذاهایی به حیوان خانگی خود اجتناب کنید تقریباً به اندازه دانستن اینکه چه غذاهایی باید بخورند مهم است.

 شکلات، کافئین و الکل همگی ایده های بدی هستند.به آنها گوشت خام ندهید (به جز حشرات) و از خوردن لوبیا و سیب زمینی خام خودداری کنید. بلوط، بادام زمینی، پیاز، گوجه فرنگی و سیر همگی بی ارزش هستند.

خطر دیگری که باید از آن آگاه بود غذاهایی با لبه های تیز است. به یاد داشته باشید که همسترها اغلب غذا را برای ساعت‌ها در گونه‌های خود ذخیره می‌کنند، بنابراین شما نمی‌خواهید چیزی به آن‌ها بدهید که بتواند آن‌ها را نوک بزند.

رژیم غذایی کامل همستر

همسترها به رژیم غذایی متنوعی نیاز دارند، اما این بدان معنا نیست که تغذیه آنها سخت است. تنها کاری که باید انجام دهیم این است که گلوله های با کیفیت بالا را پیدا کنیم.خوشبختانه، همسترها حساس نیستند، بنابراین باید بتوانید غذاهای متنوعی را پیدا کنید که حیوان خانگی شما با خوشحالی آنها را ببلعد.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.