چرا گربه ها وقتی می ترسند مدفوع می کنند

چرا گربه ها وقتی می ترسند مدفوع می کنند

 

هنگامی که می ترسید، مغز شما یک سیگنال عصبی به سیستم گوارشی ارسال می کند که باعث تحریک انقباضات و تحرک می شود. سیستم ادراری نیز توسط سیستم عصبی کنترل می شود، به همین دلیل است که وقتی می ترسید ادرار و مدفوع به زور از بدن شما خارج شود. این می تواند برای گربه ها اتفاق بیفتد، و به خوبی درک شده است که چرا حیوانات این واکنش استرس را نشان می دهند.

پاسخ مبارزه یا گریز چیست؟

پاسخ "مبارزه یا گریز" پاسخ غریزی حیوان به استرس حاد است. این در درجه اول غیرارادی است و بحث های زیادی در مورد منبع پاسخ جنگ یا فرار وجود دارد. رایج‌ترین نظریه این است که بدن آدرنالین ترشح می‌کند که پاسخ جنگ یا گریز را در مواجهه با استرس‌های شدید ممکن می‌سازد.

آدرنالین هورمونی است که توانایی بدن برای بسیج سریع ذخایر انرژی به شکل گلوکز و اسیدهای چرب را تنظیم می کند. در نتیجه، این ترکیب افراد را قادر می‌سازد کارهای خارق‌العاده‌ای مانند بلند کردن اجسام سنگین از روی عزیزان خود انجام دهند.

با این حال، یک نظریه جدید در حال ظهور این است که در حالی که بدون شک آدرنالین نقشی در پاسخ مبارزه

یا گریز دارد، پاسخ مهره‌داران (حیوانات استخوانی) نیز توسط هورمون مشتق از سیستم اسکلتی به نام استئوکلسین انجام می‌شود. این مطالعه نشان داد که حیوانات و انسان‌های بدون غدد آدرنال عملکردی (جایی که آدرنالین به طور معمول تولید می‌شود) یک پاسخ استرس حاد ناشی از افزایش سطح استئوکلسین داشتند.

پاسخ مبارزه یا گریز از حیوانی به حیوان دیگر متفاوت است. برخی از حیوانات، مانند گوزن، هنگام ترس در جای خود یخ می زنند. دیگران مانند سنجاب فرار می کنند. ادرار و اجابت مزاج غیرارادی در حیوانات دیگر بیشتر از انسان ها شایع است، اما این بیشتر به توانایی ما برای زندگی در دامان تجمل بدون تهدید دائمی خوردن مربوط می شود.

اگرچه ممکن است برای ما احمقانه به نظر برسد که فرد ممکن است در پاسخ به ترس ادرار کند یا مدفوع کند، اما این فقط نشانه آن است که شما آنقدر در یک رویداد استرس زا زندگی نکرده اید که بدن شما از چنین تاکتیکی استفاده کند.

طبق یک مطالعه در سال 2008، "یک چهارم از کهنه سربازان اعتراف کردند که در جنگ در شلوار خود ادرار کرده اند و یک چهارم اعتراف کرده اند که در جنگ با شلوار خود مدفوع کرده اند." دکتر شلدون مارگویلز این پدیده را توضیح می دهد: «حرکت روده بیش از سیستم عصبی سمپاتیک و پاراسمپاتیک کنترل می شود. دیواره روده دارای مجموعه اعصاب خاص خود به نام سیستم عصبی روده ای است که به نظر می رسد به هورمون های آزاد شده از مغز در دوره های اضطراب بالا پاسخ می دهد، احساسی که برای ترسیدن بسیار مهم است.

نظریه های زیادی در مورد اینکه چرا گربه ها گاهی اوقات هنگام عصبی مدفوع می کنند وجود دارد.

1- بی اشتها کردن خود


 یکی از دلایل اصلی که ممکن است گربه هنگام ترس مدفوع کند این است که خود را ناخوشایند نشان دهد. خطر اصلی یک گربه شکارچی است که می خواهد آنها را به یک غذای خوشمزه تبدیل کند. در حالی که انسان‌ها غذای خود را تمیز می‌کنند و می‌پزند، بیشتر حیوانات فقط غذای خام را از استخوان می‌خورند، و خوب، هیچ چیز بدتر از موجودی که در مدفوعش پوشیده شده است وجود ندارد.

2-آنها را سبک تر می کند

در حالی که ممکن است متوجه نباشید، مدفوع ذخیره شده در بدن شما بسیار سنگین است. تمام غذایی که می خورید بالاخره باید به جایی برود، و هر اونس زمانی که برای زندگی خود می دوید اهمیت دارد.

3-جلوگیری از شکارچیان توسط بو

همچنین ممکن است تلاشی برای جلوگیری از یک شکارچی بالقوه با انتشار بوی بد باشد. در حالی که این رفتار معمولاً با اسپری اسکنک و ترشحات پوسوم همراه است، گربه‌ها می‌توانند به زور غدد مقعدی خود را مانند اسکانک‌ها بیان کنند، و مدفوع معمولاً روشی است که آنها به این هدف می‌رسند.

وقتی گربه مدفوع می‌کند، مدفوع روی کیسه‌های مقعدی فشار می‌آورد، که یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که در آن باکتری‌های فرار و مواد شیمیایی تجمع می‌یابند که بوی قوی دارند و حاوی فرمون‌هایی هستند که به حیوانات دیگر می‌گوید دوری کنند. این ترشحات کیسه مقعدی کاربردهای متعددی دارند، از جمله نشانه گذاری بو و دفاع شخصی.

چگونه از مدفوع گربه خود در هنگام ترس جلوگیری کنیم؟

اگر از تمیز کردن مدفوع گربه‌تان هر بار که می‌ترسید خسته شده‌اید، خبر خوب این است که می‌توانید به گربه‌تان کمک کنید در خانه‌اش احساس راحتی بیشتری کند و از مدفوع کردن در همه جا دست بردارد.

یک فضای امن ایجاد کنید


اولین کاری که می خواهید انجام دهید این است که یک فضای امن برای گربه خود ایجاد کنید. یک اتاق را انتخاب کنید و آنها را در اتاق محدود کنید. حمام یک انتخاب محبوب است زیرا کاشی و مشمع کف اتاق به راحتی تمیز می شوند.

جعبه خاک و غذای گربه خود را به فضای امن جدید بیاورید و یک پخش کننده فرمون نصب کنید. گربه‌ها دارای فرمون‌هایی هستند که به حیوانات دیگر نشان می‌دهد که دور بمانند، اما همچنین دارای فرمون‌هایی هستند که به دیگر گربه‌ها امکان می‌دهند بدانند که آنها ایمن هستند. ما می‌توانیم با پخش کردن آن بو در اطراف خانه‌مان از این به نفع خود استفاده کنیم.

دیفیوزرهای Feliway و Comfort Zone (دستگاه پخش کننده بو) یک نسخه مصنوعی از فرمون های گربه یا گربه مادر منتشر می کنند. این فرمون‌ها سیگنال «احساس آرامش، احساس امنیت» می‌فرستند که تأثیر قوی روی گربه دارد.

پس از نصب دیفیوزر، گربه خود را برای چند روز با در بسته در اتاق بگذارید. بسته نگه داشتن در به گربه شما این امکان را می دهد که احساس امنیت کند، زیرا او می تواند اکنون تمام "قلمرو" خود را بررسی کند و هیچ کس نمی تواند دزدکی به او حمله کند.

هنگامی که او به اندازه کافی راحت شد تا حمام را جستجو کند، شروع به باز گذاشتن در کنید. گربه خود را مجبور نکنید اتاق را ترک کند. بذار به وقت خودش بره در نهایت، او شروع به ترک حمام می‌کند تا از کسالت و هوس سرگردانی به کاوش بپردازد.

دیفیوزر را به اتاق دیگری ببرید تا به او کمک کنید بفهمد که کل خانه برای او امن است. دیفیوزرهای دیواری محدوده محدودی دارند، بنابراین اگر این برای خانه شما کار نمی کند، یک جایگزین عالی این است که یک قلاده فرمونی روی گربه خود قرار دهید. خیلی زود، روزهای زندگی در ترس به پایان می رسد!

افکار نهایی

اجابت مزاج هنگام ترس برای شما و گربه کمی آزاردهنده است. با این حال، او دوست ندارد روی خودش مدفوع کند، بنابراین این شما دو نفر هستید که به عنوان یک تیم کار کنید تا به او کمک کنید در خانه خود احساس راحتی بیشتری کند. کمی کار کافی است تا گربه شما در خانه خود احساس آرامش و شادی کند. اگر مدفوع حتی بعد از اینکه گربه شما راحت شد ادامه پیدا کرد، او را به دامپزشک معاینه کنید. او ممکن است مشکلی در روده یا اسفنکتر خود داشته باشد که باعث تصادف او شود.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.