10 نوع پرنده که می توانیم در خانه نگهداریم

10 نوع پرنده که می توانیم در خانه نگهداریم

10 نوع پرنده که می توانیم در خانه نگهداریم

تا به حال از خود پرسیده اید که آیا نگهداری از پرنده به عنوان حیوان خانگی برای شما مناسب است؟ اگر چنین است، کدام یک؟ و چگونه انتخاب می کنید؟ با توجه به نظرسنجی ملی صاحبان حیوانات خانگی 2019-2020 که توسط انجمن محصولات حیوان خانگی آمریکا (APPA) انجام شده است، با حدود 5.7 میلیون خانواده آمریکایی (اغلب بیش از یک پرنده)، به وضوح بسیاری از مردم تجربه پرورش پرندگان را دوست دارند.

شیلا اس. بلانشت، مشاور رفتار طوطی و مربی دارای گواهینامه IAABC و صاحب کسب و کار مشاوره پرندگان در اتکینسون، نیوهمپشایر، می‌گوید: در واقع، بسیاری از پرندگان می‌توانند حیوانات خانگی شگفت‌انگیزی باشند - اگر انتظارات درستی داشته باشید.

در عوض، برخی از والدین پرنده ممکن است متوجه شوند که پرنده خانگی ای که انتخاب کرده اند برای سبک زندگی آنها بسیار پر سر و صدا یا وقت گیر است. سپس ناامید می شوند و پرنده ها را می دهند. به همین دلیل بسیار مهم است که بهترین پرنده خانگی را برای خود تهیه کنید.

در اینجا لیستی از بهترین پرندگان به عنوان حیوانات خانگی، طبق نظرسنجی APPA آمده است. ببینید کدام پرندگان خانگی برای شما مناسب هستند و سپس این نکات متخصص را دنبال کنید تا خود را برای موفقیت آماده کنید.

1- پاراکیت ها

به راحتی می توان فهمید که چرا بیش از 25 درصد از والدین پرندگان نوعی طوطی را به عنوان حیوان خانگی نگهداری می کنند که محبوب ترین آنها طوطی پرنده یا طوطی پرنده است.و جای تعجب نیست - آنها پرنده های احمقانه و شیرین با شخصیت های بزرگ هستند که از پرنده ای به پرنده دیگر متفاوت است.والدین حیوانات خانگی نیز جثه کوچک، سطح صدای کم و طبیعت راحت خود را دوست دارند.حتی راحت‌تر و دوستانه‌تر طوطی خطی است (همچنین به عنوان طوطی لینی، طوطی میله‌دار یا طوطی کاترین شناخته می‌شود).اگر ایده پرنده ای را دوست دارید که بازیگوش است و می تواند ترفندهای جدید یاد بگیرد، طوطی ها را به عنوان حیوان خانگی در نظر بگیرید.

راضی نگه داشتن آنها:

مسکن: برای حرکت و ورزش آسان باید به اندازه کافی پهن و بلند باشد. قفس پرواز فرفورژه 52 اینچ ارتفاع دارد تا فضای زیادی را به پرندگان کوچک و متوسط ​​بدهد.

اسباب‌بازی‌ها: نباید بزرگ‌تر از طوطی‌های شما باشند: اسباب‌بازی‌هایی که کاغذ یا یونجه دارند یا زنگ‌هایی به صدا در می‌آیند، برای سرگرم کردن پرنده شما خوب هستند. اسباب بازی کرینکل هر دو را دارد.

غذا: روزانه آب تازه و چندین کاسه کوچک غذا در قفس تهیه کنید تا بتوانند از یکی به دیگری پرواز کنند. به آنها گلوله هایی مانند غذای طوطی پلت-توت لافبر مخلوط با چند دانه و همچنین سبزیجات تازه مانند نوارهای هویج یا گلچه های بروکلی بدهید. از مصرف بیش از حد کالری خالی (مانند دانه ها و غلات) اجتناب کنید.

همه چیز درباره طوطی ها، بادج ها و لینی ها

  • اندازه و وزن متوسط: 6 تا 8 اینچ، 1 اونس
  • میانگین طول عمر: 10 تا 15 سال
  • جامعه پذیری: اگر به درستی اهلی و مراقبت شود، می تواند بسیار دوستانه و محبت آمیز باشد
  • توانایی صحبت کردن: بسیار پرحرف! در صورت آموزش، می تواند صدای انسان را بگیرد، کلمات و عبارات را یاد بگیرد
  • نگرانی های پزشکی: شامل عفونت های باکتریایی، ویروس ها یا انگل ها و بیماری کبد چرب است

بهترین برای:
اولین بار والدین پرندگان خانگی با زمان کافی در برنامه خود برای آموزش چند ترفند و نحوه صحبت به این پرندگان سرگرم کننده. پرحرف اما نه جیغ، آنها برای اکثر ساکنان آپارتمان و شهرک مناسب هستند.

2-عروس هلندی

وقتی صحبت از بهترین پرندگان به عنوان حیوان خانگی به میان می آید، عروس هلندی های مهربان، با روحیه و کنجکاو، پس از طوطی ها قرار دارند.این طوطی‌هایی با اندازه یک پینت اعضای خانواده عروس هندی (که به عنوان کاکادوهای مینیاتوری، ویرو و کواریون نیز شناخته می‌شوند) هستند و شخصیت‌های آفتابی و راحت آن‌ها با والدین خود امتیاز کسب می‌کنند. اگر با جوانی و آموزش مناسب و اجتماعی رفتار کنید، می توانید انتظار همه چیز را از سوت تا بوسه داشته باشید. (بله، آنها می توانند کاملاً آواز باشند، اما چقدر سرگرم کننده!)

راضی نگه داشتن آنها:

مسکن: عروس هلندی ها به یک قفس جادار با نشیمنگاه های ساخته شده از مواد مختلف نیاز دارند. یک نشیمنگاه طنابی مانند تخت پرنده متوسط ​​راحت را با قفسه گوشه چوبی جفت کنید. کاکائوها دوست دارند در کاسه های آب خود حمام کنند - یک کاسه به اندازه کافی بزرگ بگیرید، مثلاً روزی دو بار آب را عوض کنید.

اسباب‌بازی‌ها: کوکاتیل‌ها به کارهای زیادی نیاز دارند، بنابراین اسباب‌بازی‌هایی تهیه کنید که بتواند این پرندگان هوشمند را در حالی که تنها هستند سرگرم کند. اینها می‌تواند شامل اسباب‌بازی‌های علوفه‌جویی و خرد کردن باشد، مانند این اسباب‌بازی جستجوگر - و حتماً هر هفته اسباب‌بازی‌هایشان را عوض کنید.

غذا: روزانه آب تازه و چندین کاسه کوچک غذا در قفس تهیه کنید تا بتوانند از یکی به دیگری پرواز کنند. کوکاتیل‌ها می‌توانند روی پوند بسته شوند، بنابراین به آنها گلوله‌ها و سبزیجات بیشتری نسبت به دانه‌ها و خوراکی‌ها بدهید و از فضای کافی در قفس خود برای تکان دادن، پرواز و حرکت اطمینان حاصل کنید.

همه چیز درباره عروس هلندی

  • اندازه و وزن متوسط: 12 اینچ، 3 اونس
  • میانگین طول عمر: 10 تا 15 سال
  • جامعه پذیری: کاکل ها به عنوان تنها حیوان خانگی خوب عمل می کنند اما نیاز به تعامل با شما دارند
  • توانایی صحبت کردن: بسیار پرحرف! می توان آن را برای تقلید صداها و آواز خواندن، سوت زدن و ایجاد انواع صداها آموزش داد
  • نگرانی های پزشکی: شامل عفونت های باکتریایی، ویروس ها یا انگل ها، چاقی و بیماری کبد چرب 

بهترین برای:

والدین حیوان خانگی علاقه مند به پرندگان که از همراهی آوازی (کوکاتیل ها آواز می خوانند و صداها را تقلید می کنند) اهمیتی ندارند و می توانند هر روز یک ساعت یا بیشتر را صرف صحبت با پرنده خود کنند و به آنها توجه کنند و کارهایی که باید انجام دهند.

3- قناری ها

قناری ها خواننده های شاد و خوش اخلاقی هستند که نیاز به TLC کم صدا دارند. در حالی که آنها معمولاً دوست ندارند با آنها کار کنند، نگه داشتن قفس قناری شما در اتاقی که در آن می نشینید آنها را خوشحال می کند. این یکی از دلایلی است که آنها یکی از بهترین پرندگان برای داشتن حیوان خانگی هستند. قناری‌ها بسیار کنجکاو هستند و هر چیز جدیدی را در محیط خود بررسی می‌کنند، بنابراین با اسباب‌بازی‌ها و اسباب‌بازی‌ها تحریکات زیادی را فراهم کنید.

راضی نگه داشتن آنها:

مسکن: قفس جادار که حداقل 2 تا 3 فوت ارتفاع دارد، مانند قفس پرندگان، با نشیمنگاه هایی که در ارتفاعات مختلف قرار دارند. اگر قناری خود را بیرون می آورید تا در اتاق پرواز کند، پنجره ها و آینه ها را بپوشانید تا تصادف نکنند.

اسباب‌بازی‌ها: اگرچه قناری‌ها مانند طوطی‌های طوطی یا کاکوتی بازیگوش نیستند، اما هنوز عاشق اسباب‌بازی‌ها هستند، به‌ویژه آن‌هایی که به نظافت منقار کمک می‌کنند. از اسباب‌بازی‌های پرنده یا حلقه‌هایی که می‌توانند از آن‌ها بالا بروند، با رتبه برتر استفاده کنید

غذا: گلوله، همراه با سبزیجاتی مانند کلم پیچ، اسفناج و سیب زمینی شیرین برای مکمل. از مصرف زیاد میوه های شیرین (مانند موز یا انگور) خودداری کنید. روزانه آب شیرین تهیه کنید.

همه چیز درباره قناری ها

  • اندازه و وزن متوسط: 3 تا 4 اینچ، 1 اونس
  • میانگین طول عمر: 10 تا 15 سال، اغلب بیشتر
  • اجتماعی بودن: آنها دوست دارند در همان اتاق شما بنشینند، اما راحت ترین پرندگان نیستند.
  • توانایی صحبت کردن: آنها "صحبت نمی کنند"، اما از مردان انتظار آهنگ فراوان دارند. ماده ها بیشتر به چهچهه زدن تمایل دارند.
  • نگرانی های پزشکی: بیماری تنفسی و چاقی. قناری ها سیستم تنفسی بسیار حساسی دارند که به راحتی در معرض خطر قرار می گیرند.

بهترین برای:

والدین پرنده ای که برای اولین بار به دنبال یک پرنده سخنگو هستند، دیوانه و شلوغ هستند، اما از شنیدن آواز قناری خود در حین انجام کارهای دیگر خوشحال هستند. اندازه کوچکتر و نسبتاً ساکت تر؛ مناسب برای آپارتمان نشینان

4- کونورس

مخروط‌ها انواع مختلفی دارند و در اندازه‌ها و رنگ‌های متنوعی وجود دارند، از مخروط‌های کوچک‌تر با گونه‌های سبز گرفته تا مخروط‌های بزرگ‌تر خورشیدی و تاج آبی. فرقی نمی کند رنگ یا اندازه آنها، همه آنها یک چیز مشترک دارند: آنها دیوانه باهوش هستند و برای پیشرفت واقعاً به توجه شما نیاز دارند. باهوش، بازیگوش و کمی شیطون، آنها در تعامل با شما در داخل و خارج از قفس خود پیشرفت می کنند. گفته می شود، آنها می توانند تهاجمی شوند و گاز بگیرند یا مخرب باشند. به همین دلیل، آنها همیشه بهترین پرندگان خانگی را برای مبتدیان نمی سازند.

راضی نگه داشتن آنها:

مسکن: کانورها عاشق قفس های جادار هستند! باید به اندازه کافی بزرگ باشد که دم آنها به پایین برخورد نکند و پرنده فضای کافی برای حرکات نامحدود داشته باشد. چند نشیمن فراهم کنید.

اسباب بازی: اقلام غنی سازی و اسباب بازی های جستجوگر مانند و چیزهای مختلف برای پاره کردن و جویدن. اگر حوصله شان سر برود یا توجه کافی به آنها نشود، مخروط ها می توانند جیغ بزنند.

غذا: گلوله و همچنین سبزیجات و برخی میوه ها. با در نظر گرفتن پرندگانی مانند کنور فرموله شده است و شامل طعم هایی مانند هویج، لوبیا سبز و چغندر است. روزانه آب شیرین تهیه کنید.

همه چیز درباره کونورس

  • اندازه و وزن متوسط: 10 تا 15 اینچ، 3 تا 9 اونس
  • میانگین طول عمر: 20+ سال
  • اجتماعی بودن: اگر بتوانید به آنها محبت و توجه زیادی کنید، آنها به تنهایی خوب هستند.
  • توانایی صحبت کردن: به طور کلی، کانورها به دلیل توانایی خود در صحبت کردن شناخته شده نیستند. البته ممکن است مال شما شما را شگفت زده کند
  • نگرانی های پزشکی: بورناویروس پرندگان، چاقی

بهترین برای:

والدین باتجربه‌تر پرنده‌های خانگی که می‌دانند کانورشان به زمان زیادی با کیفیت، اسباب‌بازی‌های غنی‌تر و توجه یک به یک نیاز دارند. از آنجایی که این پرندگان می توانند جیغ بزنند، برای خانه های تک مسکونی بهتر هستند.

10 نوع پرنده که می توانیم در خانه نگهداریم

5- خاکستری آفریقایی

از بین همه پرندگانی که می توانند صحبت کنند، خاکستری آفریقایی بهترین سخنور محسوب می شود، که این چیزی است که مردم را جذب می کند تا یکی را به خانه خود بیاورند. این طوطی سایز متوسط ​​علاوه بر توانایی صحبت کردن، فوق العاده باهوش، جذاب و اجتماعی است که آن را به یکی از بهترین طوطی ها برای حیوانات خانگی تبدیل می کند. از آنجایی که خاکستری های آفریقایی بسیار باهوش هستند، نیاز به تحریک ذهنی زیادی دارند. یک خاکستری آفریقایی بی حوصله می تواند در انتظار رخ دادن مشکل باشد. گفته می شود، اکثر آنها با یک روال منظم بهترین عملکرد را خواهند داشت.

راضی نگه داشتن آنها:

مسکن: بزرگترین قفسی را که می توانید در فضای خود جای دهید خریداری کنید. آنها باید بتوانند بال های خود را به طور کامل دراز کنند و بدون دست زدن به دیواره های قفس، آنها را تکان دهند.

اسباب‌بازی‌ها: از آنجایی که خاکستری‌های آفریقایی ذاتاً جستجوگر و جوینده راه‌حل هستند، اسباب‌بازی‌هایی مانند اسباب‌بازی پرنده یا فقط چیزهایی شبیه پازل مانند باز کردن طناب گره‌دار، آنها را به خوبی سرگرم می‌کند.

غذا: گلوله ها، سبزیجات و برخی میوه ها که قند کمی دارند و مواد مغذی گیاهی بالایی دارند (مانند پاپایا، توت ها و کیوی). گردوهای با کیفیت بالا و درجه تازه در پوسته آن برای شکستن و خوردن، امگا 3 را تامین می کند. روزانه آب شیرین تهیه کنید.

همه چیز درباره خاکستری آفریقایی

  • اندازه و وزن متوسط: 13 تا 15 اینچ، 14 اونس
  • میانگین طول عمر: 30+ سال
  • جامعه پذیری: آنها دوست دارند با شما همنشینی کنند، اما به راحتی خسته می شوند، که گاهی اوقات می تواند منجر به پرخاشگری شود.
  • توانایی صحبت کردن: در حالی که همه صحبت نمی کنند، همه صداها را تقلید می کنند و آنها را در طول روز تکرار می کنند. به نویز حساس هستید؟ این می تواند رنده شود.
  • نگرانی های پزشکی: عفونت های قارچی، انگل ها، کنه ها، آلرژی ها

بهترین برای:

والدین باتجربه پرنده های خانگی که می توانند زمان و انرژی زیادی را برای تحریک این طوطی های فوق هوشمند اختصاص دهند - و به اندازه کافی صبور هستند تا با حیوان خانگی که دوست دارد هر صدایی را با صدای بالا تقلید کند، تحمل کنند.

10 نوع پرنده که می توانیم در خانه نگهداریم

6- طوطی آمازون

آماده باشید که برای مدت طولانی در آن باشید، زیرا طوطی های آمازون به راحتی می توانند به 40 سالگی برسند. آنها موجوداتی باهوش و اجتماعی هستند که دائماً به تعامل و توجه نیاز دارند. این پرندگان به دلیل شخصیت ها، نیازها، خواسته ها و نیازهای مراقبتی بسیار خاص آنها معمولاً برای والدین با تجربه تر پرندگان خانگی توصیه می شود. اگر آنچه را که لازم است داشته باشید، آنها می توانند همراهان فوق العاده، مهربان و دوست داشتنی و به اندازه کافی پر جنب و جوش باشند تا آن را جذاب نگه دارند! توجه: تله گذاری در طبیعت در حال حاضر در بسیاری از گونه ها غیرقانونی است. از پرورش دهندگانی که فعالانه از تلاش های حفاظتی حمایت می کنند، فقط پرندگان معتبری را که در اسارت پرورش داده شده اند، جستجو کنید.

راضی نگه داشتن آنها:

مسکن: بزرگترین قفسی را که می توانید در فضای خود جای دهید خریداری کنید. آنها باید بتوانند بال های خود را به طور کامل دراز کنند و بدون دست زدن به دیواره های قفس، آنها را تکان دهند.

اسباب‌بازی‌ها: تعامل اجتماعی زیادی را با اسباب‌بازی‌های محرک ذهنی (جست‌وجوی غذا، خرد کردن، پازل) که هر هفته تغییر می‌کنند، فراهم کنید. اسباب‌بازی پرنده را امتحان کنید که چالشی متفاوت را ارائه می‌کند، با قوطی‌های شفافی که می‌توانید آن‌ها را با خوراکی‌ها پر کنید.

غذا: مستعد چاقی؛ برای بهترین مشاوره با دامپزشک خود مشورت کنید رژیم های معمولی شامل گلوله ها و مقدار زیادی سبزیجات و میوه های کم قند است. روزانه آب شیرین تهیه کنید.

همه چیز درباره طوطی آمازون

  • اندازه و وزن متوسط: 10 تا 17 اینچ، 10 تا 27 اونس
  • میانگین طول عمر: 40 تا 50 سال
  • جامعه پذیری: مانند همه طوطی ها نیاز به توجه زیادی دارند. نوزادان به خصوص دوستانه هستند.
  • توانایی صحبت کردن: آمازون ها به دلیل توانایی آنها در برداشتن کلمات و عبارات ارزشمند هستند.
  • نگرانی های پزشکی: چاقی و بیماری های قلبی، بیماری های تنفسی

بهترین برای:

پدر و مادر پرنده های اهلی طوطی دان که به اندازه کافی جوان هستند تا حیوان خانگی آنها بیشتر از آنها عمر نکند، منضبط هستند و عاشق کارهای روزمره هستند و هر روز ساعات زیادی برای مراقبت و بازی با این پرندگان باهوش و کسل کننده دارند.

7- طوطی ها

طوطی‌ها که با محبت به عنوان «طوطی جیبی» شناخته می‌شوند، طوطی‌هایی با اندازه مینیاتوری و جذاب هستند که بهترین طوطی‌ها را برای حیوانات خانگی می‌سازند، به خصوص اگر برای اولین بار پدر و مادری می‌کنید. طوطی‌ها در حالی که ممکن است کوچک باشند، شخصیت‌های بزرگ و کاریزماتیکی دارند و می‌توان آنها را برای انجام انواع کارها، از پا گذاشتن روی انگشت تا چرخیدن و تکان دادن، آموزش داد. دوست داشتنی و به راحتی نگهداری می شوند و در عین حال بسیار قلمرو هستند، آنها را برای سال های آینده در مرکز زندگی خانوادگی خود خواهید یافت.

راضی نگه داشتن آنها:

مسکن: هرچه قفس بزرگتر باشد، شادتر خواهند بود. یک قفس به اندازه‌ای بزرگ بگیرید که به آن‌ها اجازه دهید تا بال‌های خود را کاملاً دراز کنند، بدون اینکه پرهای بال‌هایشان در طرفین گیر کند یا پرهای دم خود را به گریل پایینی لمس کنند.

اسباب‌بازی‌ها: به آن‌ها کارهای زیادی بدهید، مانند بالا رفتن از نردبان طناب، نردبان طناب، جستجوی خوراکی‌ها اسباب‌بازی جستجوگر اسباب‌بازی پرندگان) و زنگ زدن.

غذا: گلوله های غذایی را با سبزیجات (کلم پیچ، اسفناج، گلچه های کلم بروکلی) و میوه هایی که قند کمی دارند، تکمیل کنید. آنها تمایل بیشتری به خوردن غذاهای تازه دارند اگر ریز خرد شوند. روزانه آب شیرین تهیه کنید.

همه چیز درباره طوطی ها

  • اندازه و وزن متوسط: 4 تا 5 اینچ، 1 اونس
  • میانگین طول عمر: 15 تا 20 سال
  • جامعه پذیری: آنها در جلب توجه رشد می کنند - قفس را در اتاق خانواده یا نزدیک آشپزخانه قرار دهید تا بتوانند ببینند چه خبر است.
  • توانایی صحبت کردن: به آنها می توان گفتن کلمات را آموزش داد و مانند انواع دیگر طوطی ها پر سر و صدا نیستند.
  • نگرانی های پزشکی: عفونت های قارچی

مناسب برای:

والدین پرنده خانگی تازه کار (اندازه کوچکتر آنها برای فضاهای کوچکتر مانند آپارتمان ها یا خانه های شهری مناسب است) که می خواهند طوطی کوچکتری با آنها سرگرم شود، اما اگر پرنده آنها بیش از حد کلامی نباشد، اهمیتی نمی دهند.

8- طوطی پیونوس

طوطی‌های پایونوس تقریباً به همان اندازه که می‌توانند جذاب و با شخصیت باشند، اندازه متوسطی دارند، اما هنوز کوچکتر از آمازون یا خاکستری آفریقایی هستند. و زندگی با آنها بسیار سرگرم کننده است! آکروبات های کوچک، آنها عاشق تاب خوردن، پرواز و صرف تماشای هر کاری که شما انجام می دهید، هستند. آنها به اندازه آمازون ها پر سر و صدا نیستند و با حالتی شیرین تر از آمازون ها راحت تر هستند و آنها را به طوطی بسیار خوبی برای والدین پرنده ای تبدیل می کند که برای اولین بار وقت کافی برای تعامل روزانه دارند. مراقبت از آنها آسان، بسیار دوست داشتنی و بازیگوش هستند و خلق و خوی ملایمی دارند.

راضی نگه داشتن آنها:

محل نگهداری: آنها از قفس‌های جادار پرندگان لذت می‌برند که امکان ورزش زیادی را در داخل و خارج از خانه حیوان خانگی شما فراهم می‌کند.

اسباب‌بازی‌ها: با رول کاغذ ماشین حساب قابل تعویض به پرندگان راه‌هایی برای جویدن و خرد کردن غرایز می‌دهد.

غذا: رژیم های غذایی فرموله شده حاوی بیشتر گلوله ها و سبزیجات بیشتر - مانند سبزیجات برگ دار که دارای تعداد مواد مغذی بالایی هستند - نسبت به میوه ها.

همه چیز درباره طوطی پیونوس

  • اندازه و وزن متوسط: 10 تا 12 اینچ، 8 تا 11 اونس
  • میانگین طول عمر: 20 تا 40 سال
  • جامعه پذیری: اگر کارهای زیادی برای انجام دادن داشته باشند و حداقل دو تا چهار ساعت در روز با شما وقت داشته باشند، به تنهایی پیشرفت می کنند.
  • توانایی صحبت کردن: آنها می توانند صحبت کردن را یاد بگیرند، اما بیش از حد صدادار نیستند.
  • نگرانی های پزشکی: عفونت های قارچی. سعی کنید همه پرندگان خانگی را در اتاقی با تهویه مناسب نگهداری کنید.

مناسب برای:

والدینی که برای اولین بار به دنبال یک طوطی ملایم و کم سر و صدا هستند - اما حداقل چند ساعت وقت دارند تا با حیوان خانگی خود بازی کنند. می تواند پرحرف باشد، بنابراین همیشه بهترین انتخاب برای آپارتمان ها یا خانه های شهری نیست.

10 نوع پرنده که می توانیم در خانه نگهداریم

9- فنچ ها

فنچ های فوق اجتماعی هرگز نباید به عنوان یک حیوان منفرد نگهداری شوند. آنها همیشه باید در گروه های دو نفره یا بیشتر نگهداری شوند. اگرچه فنچ ها را نمی توان مانند طوطی ها رام کرد، اما شنیدن و تماشای آن ها بسیار سرگرم کننده است. آنها در انواع رنگ های خیره کننده هستند و صداهای آرام "بیپ، بیپ، بیپ" را ایجاد می کنند که برای بسیاری خوشایند است. سه نوع از رایج ترین فنچ ها عبارتند از جامعه، گولدیان و گورخر.

راضی نگه داشتن آنها:

محل نگهداری: فنچ‌ها می‌توانند تا حد زیادی خودشان را سرگرم کنند تا زمانی که به آنها فضایی برای پرواز بدهید، مثلاً آن را در اتاقی قرار دهید که در آن می‌روید، مانند خانواده یا اتاق نشیمن.

اسباب‌بازی‌ها: اسباب‌بازی‌ها و مواد برای ساختن لانه (کاغذ خرد شده به خوبی کار می‌کند). اسباب‌بازی پرنده دارای چوب‌های کاغذی نورد و نورد است که پرندگان می‌توانند آن‌ها را خرد کنند.

غذا: بر پایه پلت با مقداری دانه مخلوط شده و همچنین سبزیجاتی مانند اسفناج، شاهی و کاهو. و دو کاسه آب - یکی برای حمام کردن، یکی برای نوشیدن، که هر دو را باید هر روز عوض کنید.

همه چیز درباره فنچ

  • اندازه و وزن متوسط: 8 اینچ، 0.3 تا 1.3 اونس
  • میانگین طول عمر: 10 سال
  • جامعه پذیری: واقعاً به تعامل انسانی نیاز ندارند، اما برخی را می توان آموزش داد تا روی انگشت والدین خود قرار بگیرند. به طور کلی، آنها چندان در تماس انسانی نیستند.
  • توانایی صحبت کردن: آنها صحبت نمی کنند، اما بسیار خوش صدا هستند!
  • نگرانی های پزشکی: بیماری تنفسی، عفونت کنه (در مورد کنه پرندگان خانگی بیشتر بیاموزید.)

مناسب برای:

پدر و مادر پرندگانی که برای اولین بار به حیوانات خانگی می‌رسند (اندازه کوچک‌تر آنها برای فضاهای کوچک‌تر مانند آپارتمان‌ها یا خانه‌های شهری مناسب است) که از تماشای این پرندگان سرگرم‌کننده راضی هستند که در قفس خود صحبت می‌کنند و شادی می‌کنند.

10- کبوترهای گردن حلقه ای

نه، آنها پرندگان خانگی معمولی نیستند - در واقع، تنها 3 درصد از والدین پرندگان از کبوتر نگهداری می کنند. اما آنها باید محبوب تر باشند. مطیع و راحت، کبوترها عاشق معاشرت با انسان هایشان هستند که وقتی به آنها عادت کردند. اگرچه برخی از گونه ها به عنوان حیوانات خانگی مناسب نیستند، اما نیاز به مدیریت پیشرفته با محیط های بزرگ و دقیق دارند، گونه های دیگر کبوتر به عنوان حیوانات خانگی همدم بسیار مناسب هستند. کبوترهای گردن حلقه ای (Streptopelia risoria) و کبوترهای الماسی (Geopelia cuneata) دو گونه از گونه های کبوتر هستند که به طور گسترده نگهداری می شوند. آنها برای افرادی که می خواهند از پرندگان به عنوان حیوان خانگی نگهداری کنند، اما نمی خواهند (یا نمی توانند) زمان لازم را برای مراقبت از طوطی صرف کنند، عالی هستند.

راضی نگه داشتن آنها:

مسکن: آنها به یک قفس عریض با چند نشیمن، زنگ و تاب نیاز دارند. کبوترها مکانی راحت برای تاب خوردن و نشستن.

اسباب‌بازی‌ها: اسباب‌بازی‌ها و مواد برای ساختن لانه (کاغذ خرد شده به خوبی کار می‌کند). اسباب‌بازی پرنده دارای چوب‌های کاغذی نورد و نورد است که پرندگان می‌توانند آن‌ها را خرد کنند.

غذا: یک رژیم غذایی تجاری از گلوله ها را انتخاب کنید که مخصوصاً برای کبوترها فرموله شده است.

همه چیز درباره کبوترهای گردن حلقه ای

  • اندازه و وزن متوسط: 11 تا 13 اینچ، 5 تا 8 اونس
  • میانگین طول عمر: 10 سال
  • جامعه پذیری: آنها به تنهایی خوب هستند، اما برخی دوست دارند نوازش شوند یا شما درگیر بازی با اسباب بازی های آنها هستید.
  • توانایی صحبت کردن: خوب، آنها "صحبت" نمی کنند، اما عاشق کوک زدن هستند.
  • نگرانی های پزشکی: کمبود کلسیم، انگل

مناسب برای:

پدر و مادری که برای اولین بار پرنده حیوان خانگی دارند و به دنبال یک همراه آرام و فداکار هستند که بتواند یک یا دو ترفند یاد بگیرد، اما عمدتاً فقط با آنها معاشرت کند. پختن خوب است، تقریباً تأثیر دارد.

مهم نیست که کدام یک از نژادهای پرنده را به خانواده خود اضافه کنید، دامپزشک می تواند نقش مهمی در زندگی پرنده شما داشته باشد. در حالت ایده‌آل، می‌خواهید دامپزشکی را انتخاب کنید که علاقه زیادی به یادگیری در مورد پرندگان نشان داده و دارای گواهینامه پزشکی پرندگان باشد. پس از پذیرش پرنده خانگی ایده آل خود، مطمئن شوید که دوست جدید خود را در اسرع وقت به دامپزشک ببرید تا آزمایشاتی برای بررسی سلامت پرنده شما انجام شود.

اگر شک دارید حیوان خانگی شما بیمار است، لطفاً فوراً با دامپزشک خود تماس بگیرید. برای سؤالات مربوط به سلامتی، همیشه در صورت امکان با دامپزشک معمولی خود مشورت کنید زیرا آنها می توانند بهترین توصیه ها را برای حیوان خانگی شما ارائه دهند. (اگر برای یافتن دامپزشک در نزدیکی خود به کمک نیاز دارید، از این لینک استفاده کنید.)

منبع: 

  • be.chewy.com

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.