آیا سگ ها می توانند سیب زمینی بخورند؟ تمام آنچه نیاز است بدانید

آیا سگ ها می توانند سیب زمینی بخورند؟ تمام آنچه نیاز است بدانید

آیا سگ ها می توانند سیب زمینی بخورند؟ تمام آنچه نیاز است بدانید

آیا سگ ها می توانند سیب زمینی بخورند؟ بله آنها میتوانند! تا زمانی که آنها به خوبی پخته شده باشند، سبز نباشند و ساده سرو شوند - ببخشید، بچه ها، سیب زمینی سرخ شده برای شما وجود ندارد! - سگ شما می تواند از سیب زمینی آب پز، پوره، بخارپز یا پخته لذت ببرد. و سیب زمینی نیز می تواند در حد اعتدال یک درمان سالم باشد.

ما با دکتر ملک لو، دامپزشک ارشد و مدیر کیلینک میو هاپ صحبت کردیم تا نکات و توصیه هایی در مورد نحوه گنجاندن سیب زمینی در رژیم غذایی توله سگ خود داشته باشیم.

 

فواید سیب زمینی برای سگ ها

 

آیا سیب زمینی برای سگ مفید است؟ آره! زمانی که سیب زمینی در حد اعتدال تغذیه شود، می تواند چندین فواید تغذیه ای برای سگ شما داشته باشد.

  • سرشار از ویتامین C، آنتی اکسیدانی که به از بین بردن رادیکال های آزاد مضر بالقوه کمک می کند و می تواند به کاهش التهاب و پیری شناختی کمک کند.
  • منابع خوبی از ویتامین های A و B6، که به حمایت از سیستم ایمنی و عصبی سگ شما کمک می کند، از جمله مزایای دیگر.
  • سیب زمینی همچنین حاوی آهن، منیزیم، کلسیم و پتاسیم مفید است.

 

خطرات تغذیه با سیب زمینی به سگ شما

در حالی که سگ‌ها می‌توانند سیب‌زمینی را به عنوان غذا بخورند یا با غذای معمولی خود مخلوط کنند، دکتر ملک لو  قبل از تغذیه با سیب‌زمینی سگ باید چند نکته را در نظر داشته باشید:

  • سگ ها فقط باید سیب زمینی پخته و ساده بخورند. در حالی که پوره سیب زمینی در شام شکرگزاری برای انسان ها خوشمزه است، اما برای سگ ها خوب نیست. از دادن هر گونه سیب زمینی حاوی شیر، خامه، کره، روغن، پنیر، نمک یا سایر چاشنی ها به سگ خود خودداری کنید.
  • کنترل بخش مهم است. مصرف زیاد سیب زمینی که سرشار از کربوهیدرات است می تواند باعث چاقی و سایر مشکلات سلامتی برای نوزاد شما شود. سیب زمینی و به طور کلی خوراکی ها نباید بیش از 10 درصد از کالری دریافتی روزانه سگ شما را تشکیل دهند.
  • سیب زمینی خام می تواند خطرناک باشد. سیب زمینی از خانواده سبزیجات شب بو است، به این معنی که حاوی سولانین است، ترکیبی که برای برخی سگ ها سمی است. پختن سیب زمینی سطح سولانین را کاهش می دهد و خوردن آن را ایمن تر می کند. جویدن سیب زمینی خام نیز دشوار است، بنابراین خطر خفگی دارد و ممکن است دستگاه گوارش را مسدود کند.
  • سیب زمینی ها را قبل از پختن پوست بگیرید. در حالی که پوست سیب زمینی برای سگ ها سمی نیست، حاوی اگزالات است، یک ترکیب طبیعی که اگر زیاد یا به مقدار زیاد خورده شود، می تواند به کلیه های توله سگ شما آسیب برساند.
  • هرگز سیب زمینی سگ خود را با پوست سبز تغذیه نکنید. با بررسی پوست سیب زمینی می توانید سطح سولانین بالا را در سیب زمینی تشخیص دهید. اگر پوست سبز است، به این معنی است که سولانین وجود دارد. به دنبال سیب زمینی ای باشید که پوست سبزی ندارد و قبل از اینکه به سگ خود بدهید پوست آن را بگیرید.

 

  • از کوچک شروع کنید. اگر سگ شما هرگز سیب زمینی نخورده است، با دادن مقدار کمی به او شروع کنید تا ببینید آیا واکنش منفی مانند ناراحتی معده یا واکنش آلرژیک دارد یا خیر. سپس می توانید به مرور زمان مقدار را به آرامی افزایش دهید.

چگونه به سگ خود سیب زمینی بدهید

همیشه باید قبل از سرو سیب زمینی با دامپزشک خود مشورت کنید تا اندازه سهم مناسب سگ خود را تعیین کنید. حتی یک خوراکی سالم مانند سیب زمینی باید در رژیم غذایی متعادل روزانه سگ شما لحاظ شود. دکتر ویلیامز می گوید سیب زمینی می تواند:

 

  1. پخته، بخارپز، آب پز یا له شده. فقط مطمئن شوید که آنها را ساده سرو کنید.
  2. یک میان وعده کوچک. برو توله سگت قاشق را لیس بزند!
  3. با غذای معمولی آنها مخلوط شده است. ویلیامز توصیه می‌کند سیب‌زمینی‌ها را زیر غذای خشک یا مرطوب خود پنهان کنید، بنابراین آنها باید برای رسیدن به آن تلاش کنند - به این معنی که در مسیر رسیدن به آن غذای خوشمزه، غذای سگ خود را می‌خورند.

سوالات متداول

آیا سگ ها می توانند سیب زمینی شیرین بخورند؟ 

جواب: بله، در حد اعتدال، سگ ها می توانند سیب زمینی شیرین بخورند. در واقع، سیب زمینی شیرین برای سگ ها (و مردم!) سالم تر از سیب زمینی سفید است. با این حال، درست مانند سیب زمینی سفید، سیب زمینی شیرین باید ابتدا پخته و پوست کنده شود. شما هرگز نباید به سگ خود سیب زمینی شیرین خام بدهید زیرا جویدن آنها مشکل است، معده او را ناراحت می کند یا ممکن است باعث انسداد روده شود.

 

آیا سگ ها می توانند چیپس سیب زمینی بخورند؟

جواب: خیر، سگ ها نباید چیپس سیب زمینی بخورند زیرا در روغن پخته شده است. بسیاری از چیپس های بسته بندی شده سیب زمینی حاوی مقدار زیادی نمک و چاشنی های دیگر هستند که برای سگ ها مفید نیستند.

 

آیا سگ ها می توانند پوست سیب زمینی را بخورند؟

جواب: نه، دکتر ملک لو پوست سیب‌زمینی را برای سگ‌ها توصیه نمی‌کند، زیرا حاوی اگزالات است، یک ترکیب طبیعی که اگر زیاد یا زیاد خورده شود، می‌تواند به کلیه‌های توله سگ شما آسیب برساند.

آیا سگ ها می توانند پوره سیب زمینی بخورند؟

جواب: بله، سگ‌ها می‌توانند پوره سیب‌زمینی را اگر ساده باشند بخورند، به این معنی که حاوی نمک، خامه یا چاشنی‌هایی مانند سیر و پودر پیاز برای سگ‌ها سمی نباشد. دکتر ملک لو می گوید از پوره سیب زمینی فوری خودداری کنید زیرا به شیر نیاز دارد که می تواند باعث مشکلات گوارشی برای سگ هایی شود که به لاکتوز حساسیت دارند.

آیا سگ ها می توانند سیب زمینی سرخ کرده بخورند؟

جواب: خیر، سگ ها نباید سیب زمینی سرخ کرده بخورند زیرا در روغن پخته و سرخ شده است. سیب زمینی سرخ کرده اغلب با نمک نیز چاشنی می شود که برای سگ ها خوب نیست.

 

قبل از اینکه هر گونه غذای جدیدی را در رژیم غذایی سگ خود بگنجانید، همیشه با دامپزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که با توجه به سلامتی، نیازهای رژیم غذایی و داروهای فعلی حیوان، مکملی بی خطر برای رژیم غذایی حیوان خانگی شما است. دامپزشک شما به شما می گوید که آیا سگ شما می تواند سیب زمینی و اندازه مناسب غذا بخورد. اگر شک دارید حیوان خانگی شما بیمار است، لطفاً فوراً با دامپزشک خود تماس بگیرید.

شما می توانید انواع غذا های تازه و خشک که با سیب زمینی درست شده است را از این لینک مشاهده و خرید کنید.

 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.