تغییر غذای بچه گربه ها به غذای گربه بالغ . چه زمانی و چگونه؟

تغییر غذای بچه گربه ها به غذای گربه بالغ . چه زمانی و چگونه؟

تغییر غذای بچه گربه ها به غذای گربه بالغ چه زمانی و چگونه؟

بچه گربه ها نباید قبل از آماده شدن جهت استفاده از غذای گربه بالغ تغذیه شوند. این به این دلیل است که گربه ها بسته به مرحله زندگی آنها نیازهای تغذیه ای متفاوتی دارند. به عنوان بچه گربه، آنها غذای غنی از مواد مغذی می خورند که به رشد آنها کمک می کند، اما با نزدیک شدن به پایان دوره رشد، مهم است که رژیم غذایی آنها برای پاسخگویی به نیازهای بدن جدید و تقریبا بالغشان تغییر کند. تغییر از غذای بچه گربه به غذای گربه بالغ در زمان مناسب و به روش صحیح بهترین راه برای انجام این کار است.

اهمیت تغییر از غذای بچه گربه به غذای گربه بالغ

غذای بچه گربه برای حمایت از رشد و توسعه سریع طراحی شده است. در مقایسه با غذای گربه بالغ، غذای بچه گربه به طور کلی دارای موارد زیر است:

- کالری، پروتئین و چربی بیشتر

- سطوح کافی دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA)، یک اسید چرب امگا 3 که برای رشد مغز و بینایی مهم است

- افزایش مقدار برخی ویتامین ها و مواد معدنی

- نسبت بهینه کلسیم به فسفر

افزایش وزن بزرگترین خطر مرتبط با ادامه دادن غذای بچه گربه به گربه بالغ است. در حالی که ممکن است یک گربه کوبنده زیبا به نظر برسد، یک وزن سالم به گربه شما کمک می کند تا زندگی شادتر و سالم تری داشته باشد! انجمن پیشگیری از چاقی حیوانات خانگی تخمین می زند که تقریباً 60 درصد از گربه های خانگی دارای اضافه وزن یا چاق هستند که آنها را در معرض خطر ابتلا به بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله دیابت، آرتریت و لیپیدوز کبدی (یک بیماری بالقوه کشنده کبد) قرار می دهد.

چه زمانی غذای بچه گربه را به غذای گربه بالغ تغییر دهید

به طور کلی، باید غذای بچه گربه ها را تا زمانی که به حدود 90 درصد وزن بالغ خود برسند، بخورند. در این مرحله، آنها در قد کامل بزرگسالی خود هستند و فقط باید مقداری تکمیل نهایی را انجام دهند.

- اکثر بچه گربه ها در حدود 10 تا 12 ماهگی به این نقطه عطف می رسند و این زمان ایده آلی برای تغییر به غذای گربه بالغ است.

- یک استثنا از این قانون ممکن است برای گربه های نژاد بزرگ اعمال شود. نژادهای بزرگتر، مانند مین کون، تا سن 18 ماهگی تا 2 سالگی به بلوغ نمی رسند. به این بچه گربه‌های بزرگ تا 18 ماهگی به غذای بچه گربه‌ها غذا بدهید.

اگر در مورد زمان تغییر از غذای بچه گربه به گربه بالغ نگرانی دارید، همیشه با دامپزشک خود صحبت کنید.

نحوه تغییر از غذای بچه گربه به غذای گربه

انتقال از غذای بچه گربه به غذای گربه بالغ باید به تدریج انجام شود. سیستم گوارشی گربه میزبان تعداد زیادی باکتری و مخمر است که به هضم غذا، مبارزه با عوامل بیماری‌زای احتمالی، ساخت ویتامین‌ها و سایر مواد مغذی و تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کنند. این میکروب ها را باید راضی نگه داشت!

هنگامی که رژیم غذایی به طور ناگهانی تغییر می کند، میکروب های دستگاه گوارش ممکن است زمان تنظیم را نداشته باشند، که می تواند منجر به علائم ناراحتی گوارشی از جمله استفراغ و اسهال شود. علاوه بر این، هنگامی که به طور ناگهانی با یک غذای جدید روبرو می شوند، بسیاری از گربه ها از خوردن خودداری می کنند. (گربه ها واقعاً طرفدار تغییر نیستند.)

به آرامی و طی هفت تا 10 روز بچه گربه خود را به رژیم غذایی بزرگسالان تغییر دهید:

- روزهای 1 و 2، ¼ از رژیم جدید را به ¾ رژیم قبلی اضافه کنید

- روزهای 3 و 4، ½ از رژیم جدید را به ½ از رژیم قبلی اضافه کنید

- روزهای 5 و 6، ¾ از رژیم جدید را به ¼ رژیم قبلی اضافه کنید

- روز 7 تا 10، انتقال کامل به غذای گربه بالغ (100٪ غذای جدید)

هنگامی که تغییر از غذای بچه گربه به گربه بالغ باعث ایجاد مشکل می شود 

اگر در هر زمانی گربه شما اشتهای خود را از دست داد یا علائم ناراحتی گوارشی را مشاهده کرد، می توانید چند روز به غذای بچه گربه قدیمی خود برگردید و سپس با سرعتی حتی آهسته تر انتقال را دوباره شروع کنید.

در اینجا چند راه دیگر برای مقابله با مشکلات انتقال از غذای بچه گربه به غذای گربه بالغ وجود دارد:

1- اگر به گربه‌تان غذای خشک می‌دهید، غذای مرطوب را تغییر دهید. غذاهای مرطوب گربه دارای محتوای آب بالاتری هستند که برای سلامت ادرار و مدیریت وزن آنها مفید است. همچنین می تواند به یبوست کمک کند.

2- اگر می خواهید به تغذیه با غذای خشک ادامه دهید، گزینه ای با کیفیت بالاتر را امتحان کنید. 

سوالات متداول در مورد تغییر از غذای بچه گربه به گربه

1- آیا بچه گربه ها می توانند غذای گربه بالغ بخورند؟

جواب: بچه گربه های جوان در درجه اول باید از غذای کامل و متعادل برای بچه گربه ها استفاده کنند و باید تا زمانی که 90 درصد رشد کنند به غذای بچه گربه بچسبند. بسیاری از گربه های در حال رشد می توانند از 10 تا 12 ماهگی شروع به خوردن غذای گربه بالغ کنند. نژادهای بزرگتر مانند Maine Coons می توانند غذای گربه بالغ را در حدود 18 تا 24 ماهگی بخورند.

2- آیا می توانید برند غذای بچه گربه را تغییر دهید؟

جواب: می توانید برند غذای بچه گربه را تغییر دهید. در واقع، اگر نگران تغذیه ای که بچه گربه شما از رژیم فعلی خود دریافت می کند، ایده خوبی است که به سراغ غذای با کیفیت بالاتر بروید. فقط مطمئن شوید که به تدریج تغییر را انجام دهید.

3- بچه گربه ها تا کی می توانند به خوردن غذای بچه گربه ادامه دهند؟

جواب: بچه گربه ها می توانند تا زمانی که تقریباً کامل شوند به خوردن غذای بچه گربه ادامه دهند. این معمولا زمانی اتفاق می افتد که آنها در حدود 10 تا 12 ماهگی هستند. یک استثنا، نژادهای بزرگتر گربه مانند مین کونز است که رشدشان تا ۱۸ ماهگی تا ۲۴ ماهگی متوقف نمی شود. بچه گربه های نژاد بزرگ می توانند تا سن 1 و نیم تا 2 سالگی به خوردن غذای بچه گربه ادامه دهند.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.