رژیم غذایی مناسب برای سگ ها و حیوان خانگی و آلرژی آن ها

رژیم غذایی مناسب برای سگ ها و حیوان خانگی و آلرژی آن ها

 

حفظ سلامت حیوان خانگی شما

 

تغذیه سگ

درباره رژیم غذایی حیوانات خانگی، غذای توله سگ و غذای سگ بالغ، ویتامین های حیوانات خانگی و غیره بیاموزید.

سگ ها هم مانند بچه ها عاشق التماس کردن هستند. می توانید غذای لذیذی را برای آنها تهیه کنید، اما فقط گاهی اوقات این کار را انجام دهید. این خوراکی ها باید کمتر از 10 درصد از رژیم غذایی روزانه آنها را تشکیل دهند. دادن غذای بیشتر به آنها منجر به حساسیت و اضافه وزن می شود. غذای خشک بهترین است زیرا به هضم سگ کمک می کند عاقلانه است که مکمل های غذایی طبیعی مانند سبزیجات و میوه های سالم را اضافه کنید. توجه داشته باشید که غذاهای بسیاری وجود دارند که باعث آلرژی حیوانات خانگی می شوند. آنها همچنین می توانند به اندام های داخلی آسیب وارد کنند و یا کشنده باشند.

غذا را به تدریج تغییر دهید

حتی اگر خوردن یک غذا خسته کننده به نظر برسد، تغییر سریع غذا می تواند منجر به مشکلاتی شود. برای تغییر رژیم غذایی، رژیم جدید را با رژیم قبلی ترکیب کنید و به تدریج تغییر دهید. با این حال تغییر غذا را خیلی سریع انجام ندهید زیرا ممکن است سگ شما را به یک غذاخور حساس تبدیل کند. هنگام خرید غذا برای سگ خود همیشه به دنبال پیام "تغذیه کامل و متعادل" باشید. این نشان می دهد که غذا دارای ویتامین ها و کالری مورد نیاز است.

غذای توله سگ و غذای سگ بزرگسال برابر نیستند

غذای توله سگ با غذای سگ بالغ بسیار متفاوت است و ویتامین و کالری بیشتری نسبت به غذای سگ بالغ دارد. توله سگ شما باید تا 12 ماهگی این غذا را بخورد.

فعالیت و تغذیه سگ

می توانید یک یا دو بار در روز به سگ بالغ خود غذا بدهید. فعالیت سگ خود را پیگیری کنید.اگر سگ شما بیشتر روز در چمنزار فعال است، ممکن است برای حفظ وزن سالم به غذای اضافی نیاز داشته باشد. اگر بیشتر روز بخوابد، ممکن است کمتر از حد متوسط ​​نیاز داشته باشد.حتی اگر سگ تمام چربی بدن و بیش از 50 درصد ویتامین ها را از دست بدهد، می تواند زنده بماند. با این حال، آب بیش از 50 درصد وزن بدن آنها را تشکیل می دهد و اگر تنها یک دهم آب بدن خود را از دست بدهند، ممکن است بمیرند. همیشه مطمئن شوید که دوست خزدار شما آب در دسترس دارد و هیدراته می ماند.

حیوان خانگی خود را هیدراته کنید

بسیار مهم است که سگ شما همیشه هیدراته شود. استفاده از آب فراوان جهت نوشیدن حیوانات خانگی بدن آن ها را هیدراته می کند.

این تست ساده را دنبال کنید. بزرگسالان و کودکان می توانند با بلند کردن و رها کردن پوست پشت گردن حیوان خانگی خود مطمئن شوند که حیوان خانگی آنها هیدراته شده است یا نه . پوست پشت گردن باید فوراً به سمت پایین برگردد، درست مانند پوست پشت دست شما.

 برای جلوگیری از آلودگی باکتری ها و سایر میکروب های عفونی،  ظروف، کاسه آب و غذای حیوان خانگی خود را همیشه تمیز نگه دارید.

غذای حیوان خانگی خود را بررسی کنید

همیشه غذای حیوان خانگی خود را از نظر وجود حشرات، کرم ها، لاروها و/یا انگل ها بررسی کنید. غذای خشک و/یا مرطوب تولید شده برای حیوانات خانگی می تواند کم پخته و/یا آلوده به چیزهای خزنده  باشد که همیشه با چشم قابل مشاهده نیستند اما می تواند در یک دوره زمانی رشد کند و قابل مشاهده باشد.

اگر رفتار کودک خزدار شما بعد از غذا غیر معمول به نظر می رسد، فوراً با دامپزشک تماس بگیرید تا هر گونه نگرانی را برطرف کند.

امیدوارم این مقاله برای شما  آموزنده و مفید بوده باشد.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.