سگ ها چه مدت می خوابند

سگ ها چه مدت می خوابند

اگر از شما پرسیده شد سگ ها چقدر می خوابند؟ احتمالاً می خندید و پاسخ می دهید "خیلی!".اگرچه اصطلاح چرت گربه ای بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، سگ ها واقعاً زمان زیادی را صرف خواب می کنند. آنها به روشی مشابه انسان ها به خواب می روند، اگرچه چند تفاوت وجود دارد که الگوی خواب سگ را منحصر به فرد می کند.

علم به پشت خوابیدن سگ ها

درست مانند ما، یک سگ به دنبال جایی برای خوابیدن، دراز کشیدن و سپس بستن چشمان خود می گردد. ماهیچه های آنها شروع به شل شدن می کند، تنفس کند می شود، امواج مغزی کند و ثابت می شوند و بدن شروع به ترمیم و التیام خود می کند.بعد از آن خواب REM (حرکت سریع چشم) می آید که آرام ترین مرحله خواب از همه است. ماهیچه های سگ شما غیر فعال هستند، اما امواج مغزی در این حالت خواب زنده ترین هستند.همچنین جایی است که ممکن است توله سگ خود را ببینید که در خواب می دود یا در حال زمزمه کردن (آنچه که ما فقط می توانیم حدس بزنیم) توپ های تنیس پرنده ساخته شده از بیکن است...

Doggies.com بیان می کند که سگ های بالغ حدود 10٪ از کل زمان خواب خود را در REM می گذرانند. این در مقایسه با انسان های بالغی است که بین 20 تا 25 درصد خواب REM دارند.

با وجود روند مشابه، سگ ها الگوی خواب متفاوتی دارند. انسان چهار مرحله خواب دارد و برای تکمیل یک چرخه حدود 90 تا 110 دقیقه طول می کشد.این معادل پنج سیکل در هر شب است. سگ ها دو مرحله دارند: خواب موج آهسته و خواب REM. تحقیقات انجام شده روی 24 سگ نشان داد که میانگین تعداد اپیزودهای خواب/بیداری در طول شب 23 مورد بوده است.این شامل 16 دقیقه خواب و 5 دقیقه بیداری در طول دوره 8 ساعته بود. بنابراین، این توضیح می‌دهد که چرا سگ‌ها همیشه بیدار هستند و در سایه‌ها پارس می‌کنند، وقتی شما سعی می‌کنید بخوابید!

اما واقعا سگ ها چقدر می خوابند؟

طبق اطلاعات ویکی پدیا، هر سگ به طور متوسط 10.1 ساعت در روز می خوابد! برخی حتی می توانند 12 تا 14 ساعت در روز را به چرت زدن بگذرانند. آنها خیلی از گربه هایی که به طور متوسط 12.5 ساعت می خوابند فاصله زیادی ندارند، حتی اگر این بچه گربه ها هستند که به سر تکان دادن شهرت پیدا می کنند. و انسانها؟ هافینگتون پست ثبت کرده است که استرالیایی ها به طور متوسط 8.5 ساعت در روز می خوابند. زندگی برای یک گربه یا سگ در حال حاضر عالی به نظر می رسد، اینطور نیست؟ البته هیچ دو سگی شبیه هم نیستند و عوامل دیگری نیز وجود دارد که بر مدت زمانی که سگ شما برای چرت زدن می گذراند تأثیر می گذارد. که در زیر به آن ها اشاره شده است.

سن:

سن سگ شما تفاوت زیادی در مدت زمان خواب او ایجاد می کند. در یک طرف طیف، توله سگ های جوان بیشتر از سگ های بالغ می خوابند. این به این دلیل است که آنها کارهای زیادی برای رشد دارند. بدن، ماهیچه‌ها و مغز آنها به خواب نیاز دارند تا رشد فیزیکی آنها را تامین کند. ناگفته نماند که تمام دویدن و گشت و گذار در مکان های جدید نیز آنها را خسته می کند.

سپس با افزایش سن سگ بالغ شما، متوجه خواهید شد که آنها بیشتر می خوابند. کارهای ساده ای مانند راه رفتن، پریدن و بازی به تلاش بیشتری نسبت به گذشته نیاز دارند و باعث فرسودگی آنها می شوند. آنها بیشتر می‌خوابند تا انرژی از دست رفته را جبران کنند، به علاوه دردها و دردهای ناشی از پیری ممکن است به این معنی باشد که خوابی که می‌گیرند چندان رضایت‌بخش نیست.

سطح فعالیت:

برخی از سگ ها همیشه در حال حرکت هستند. گویی آنها منبع دائمی انرژی دارند و همه چیز در جهان همیشه به توجه آنها نیاز دارد. سگ هایی مانند این معمولا کمتر می خوابند زیرا همیشه فعال هستند.آنها به طور کلی ساعت های کمتری خواهند خوابید زیرا ساعات بیشتری را بیدار به انجام کارها می گذرانند. اگر چنین سگی دارید، مهم است که مطمئن شوید که آنها مدتی را برای استراحت به بدن خود اختصاص می دهند. اگر احساس می کنید سگ شما به دلیل فعال بودن بیش از حد به اندازه کافی نمی خوابد، ممکن است در مورد چیزهایی که نیازی به انجام آنها نیست مضطرب یا بیش از حد هوشیار باشد. این ممکن است نیاز به مراجعه به متخصص رفتار حیوانات داشته باشد.

سگ ها چه مدت می خوابند

رژیم غذایی:

آنچه سگ شما می خورد نقش مهمی در سلامت کلی او دارد و چه باور کنید چه نه، می تواند بر مدت زمان خواب سگ شما تأثیر بگذارد. یک رژیم غذایی متعادل همه چیزهایی را که سگ شما برای فعال بودن و هوشیاری نیاز دارد در اختیار او قرار می دهد، اما رژیم غذایی فاقد مواد مغذی ممکن است باعث بی حالی، کندی و خواب آلودگی او شود.هضم برخی از مواد موجود در برخی از غذای سگ ممکن است به مدت طولانی تری طول بکشد و ممکن است باعث سستی در سینه شما شود. این حس مشابهی است که وقتی یک کاسه بزرگ پاستا می خوریم به ما دست می دهد – بعد از آن تنها کاری که می خواهید انجام دهید این است که تنبلی کنید و چرت بزنید!

نژاد و اندازه:

هم سگ های نژاد خیلی کوچک و هم بزرگ بیشتر از سگ های متوسط می خوابند. همچنین نژادهای خاصی مانند گریت دینز، نیوفاندلند و بولداگ وجود دارند که معمولاً بیشتر از سایرین دوست دارند در اطراف خود تنبلی کنند.

سلامتی

بیماری و بیماری می تواند باعث شود سگ بیشتر از حد معمول بخوابد، زیرا آنها قدرت خود را ایجاد می کنند و دوباره تقویت می کنند. شرایطی که ممکن است باعث شود سگ شما بیشتر بخوابد عبارتند از:

  • افسردگی
  • نارکولپسی
  • کم کاری تیروئید
  • کم آبی بدن
  • دیابت

اگر متوجه شدید سگ شما بیش از حد معمول می خوابد، باید او را برای معاینه نزد دامپزشک ببرید.

راحتی:

برخی از سگ ها به دنبال مجلل ترین و دنج ترین مکان برای دراز کشیدن برای چرت زدن هستند (احتمالا در رختخواب با شما!). دیگران ممکن است با وجود بهترین تلاش شما برای خواباندن آنها در تخت سگی که برایشان خریده اید، سطح سخت زمین را انتخاب کنند! درست مانند انسان ها، سگ ها نیز نظرات متفاوتی در مورد محل خواب راحت دارند. حتی این ممکن است با بزرگتر شدن سگ یا بر اساس دمای محیط تغییر کند.

اطمینان از اینکه سگ شما مکانی راحت برای خواب دارد به این معنی است که خواب طولانی تر و رضایت بخشی خواهد داشت. انتخاب تخت سگ با اندازه مناسب مخصوصاً برای سگ های مسن و سگ های نژاد بزرگ که نیاز به حمایت بیشتری برای مفاصل خود دارند، مهم است.

همچنین باید مکان محل خواب را در نظر داشته باشید زیرا موارد زیر ممکن است بر طول مدت خواب سگ شما تأثیر بگذارد زیرا آنها در حالت آماده باش هستند:

  • ترافیک یا عابران پیاده در نزدیکی او نباشن
  • همسایه ها
  • سایر حیوانات خانگی یا حیوانات وحشی در منطقه
  • سایر اعضای خانواده یا حیوانات خانگی در حال حرکت در خانه هستند
  • صداهای بیرون مانند آب و هوا، دزدگیر ماشین یا موسیقی

بگذار سگ های خوابیده دروغ بگویند
وقتی چیزی یا شخصی شما را ناگهان از خواب بیدار می کند، چه احساسی دارید؟ بداخلاق، عصبانی و به احتمال زیاد به شدت عصبانی خواهید شد، درست است؟ خوب، سگ ها وقتی ناگهان از خواب بیدار می شوند، تفاوتی ندارند، به خصوص اگر در خواب عمیقی به دنبال توپ های تنیس ساخته شده از بیکن باشند!

مهم است که به یاد داشته باشید اگرچه سگ شما بسیار دوستانه است، اما اگر ناگهان از خواب بیدار شود ممکن است رفتار متفاوتی داشته باشد. این می تواند شامل غرغر کردن، فریاد زدن یا در بدترین حالت گاز گرفتن باشد زیرا ممکن است هنوز نیمه خواب باشند. ضرب المثل عاقلانه و قدیمی "بگذارید سگ های خوابیده دروغ بگویند" چیزی است که باید به همه مردم آموزش داده شود. مخصوصا بچه ها این به همه افراد خانواده این امکان را می دهد که خوشحال باشند و از سفرهای خود به سرزمین نود لذت ببرند.

اکنون که می دانید سگ ها چقدر می خوابند، به ما بگویید - آیا سگ شما زیاد می خوابد؟

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.