مراقبت از سگی که بیماری کرم قلب او مثبت شده است.

مراقبت از سگی که بیماری کرم قلب او مثبت شده است.

بیماری کرم قلب یک بیماری جدی و بالقوه کشنده است که توسط کرم‌های پایی ایجاد می‌شود و زندگی می‌کنند که باعث آسیب رساندن به قلب، ریه‌ها و رگ‌های خونی پستانداران محافظت نشده می‌شوند. متأسفانه سگ ها "میزبان" طبیعی بیماری کرم قلب می باشند و از طرفی آنها بسیار مستعد ابتلا به عفونت هستند. این بدان معناست که کرم‌های قلب در بزرگسالان رشد کرده و سپس جفت‌گیری نموده و تولید فرزند می کنند که می‌تواند منجر به عفونت بزرگ و آسیب شدید به بدن و اندام‌های سگ شود. درصورتیکه این کرم‌های قلبی درمان نشوند، می‌توانند باعث بیماری ریوی، نارسایی قلبی و آسیب جدی به سایر اندام‌های بدن سگ شما شوند.

بهترین راه برای جلوگیری از ابتلای سگ به بیماری کرم قلب این است که او را در تمام طول سال روی یک داروی پیشگیری کننده از کرم قلب قرار دهید که محافظت را برای 12 ماه کامل تضمین می کند. با این حال اگر آزمایش سگ شما برای بیماری کرم قلب مثبت باشد (همانطور که هزاران سگ محافظت نشده هر سال انجام می دهند) گزینه های درمانی در دسترس هستند.

درمان برای سگ های کرم قلب مثبت

هر سگ و هر مورد بیماری کرم قلبی متفاوت است. دامپزشک شما یک برنامه درمانی به طور خاص برای سگ شما که کرم قلب او مثبت شده است برایتان تهیه می کند و به شما در مورد مراقبت های بعدی توصیه هایی می کند. بیش از یک روش درمانی برای سگ مثبت کرم قلب وجود دارد، اگرچه توصیه می شود دارو مورد استفاده برای سگ شما تزریقی باشد.

دارو

تنها یک دارو به نام (ملارسومین دی هیدروکلراید) توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای درمان بیماری کرم قلبی در سگ ها تایید شده است. این یک روش درمانی مطمئن و ایمن است، که کرم‌های قلب ساکن در بدن سگ شما را از بین می‌برد. همراه با این دارو دامپزشک شما ممکن است یک پیشگیری کننده از کرم قلب، آنتی بیوتیک ها و استروئیدها را نیز برای کمک به ریشه کنی کرم های قلب و به حداقل رساندن عوارض ناشی از مرگ این کرم ها تجویز کند.

مراقبت ویژه در طول درمان بیماری کرم قلب

تا 12 هفته پس از درمان بیماری کرم قلب (یا تا زمانی که آزمایش بیماری کرم قلب منفی شود) مهمترین چیز این است که سگ خود را آرام نگه دارید و ورزش را در این مدت محدود کنید. درمان موفقیت آمیز بیماری کرم قلب به اجتناب موقت از هرگونه فعالیتی که می تواند باعث افزایش قابل توجه فشار خون یا ضربان قلب سگ شما شود متکی است. زمانی که سگ پس از درمان به درستی از فعالیت بدنی محدود نشود کرم های مرده قلب می توانند در اندام های حیاتی جمع شوند و باعث ایجاد لخته های خونی بالقوه و کشنده شوند.

نکاتی برای کمک به سگ شما در حفظ آرامش

  • فعالیت را با محبت جایگزین کنید : وقتی آنلاین هستید، در حال تماشای تلویزیون یا مطالعه هستید، می توانید زمان فعالیت را با نوازش جایگزین کنید. آنها را از بازدیدکنندگان دور نگه دارید : بازدیدکنندگان انسان و حیوان می توانند سگ شما را هیجان زده کنندهمچنین اگر سگ شما به افرادی که در حال عبور هستند پارس می کند از پنجره ها دور نگه دارید. ماندن در لانه : سگ خود را بیشتر اوقات در داخل یا در لانه نگه دارید تا فعالیت او را محدود کنید. درصورتیکه که لانه برای توله سگ شما حس منفی ایجاد کند و درحالی که در لانه باز است زمانی را به نشستن در کنار آن اختصاص دهید وآن را نوازش کنید. آن را با یک افسار نگه دارید: زمانی که در حال استراحت و یا در حمام هستید، سگ خود را با یک افسار نگه دارید تا مطمئن شوید که اگر چیزی فریبنده (مثل سنجاب) دید، نتواند تعقیب کند و ضربان قلب و فشار خون او پایین بماند.

نکته : از افسارهای جمع شونده خودداری کنید، زیرا کنترل بسیار کمتر قابل اعتماد و آزادی بیش از حد را ارائه می دهند.

  • به آنها چیزی برای جویدن بدهید : یک سگ بی حوصله می تواند مخرب باشد. اسباب‌بازی‌های جویدنی بادوام راهی سالم و آرام به سگ شما می‌دهند تا خستگی را از خود دور کند. زمان های غذا را طولانی تر کنید: سگ خود را با یک خوراک دهنده تعاملی تغذیه کنید یا بخشی از غذای روزانه او را در یک اسباب بازی پازلی ریخته تا در زمانی که سعی می کند غذای خود را بیرون بیاورد ساعت ها سرگرم بماند. درمان بیماری کرم قلب باعث نمی شود سگ شما از ابتلای مجدد در آینده مصونیت پیدا کند. پس از درمان بیماری کرم قلب مهم است که سگ خود را در تمام طول سال از بیماری کرم قلب و تحمل مجدد بیماری و اثرات آن محافظت کنید . داروهای پیشگیری کننده مناسبی برای بیماری کرم قلب بصورت تزریقی وجود دارد که به مدت 6 و 12 ماه دوام می آورد و محافظت از سگ شما را از بیماری بالقوه کشنده کرم قلب ساده و آسان می کند.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.