یک گربه چقدر می تواند بدون غذا زنده بماند؟

یک گربه چقدر می تواند بدون غذا زنده بماند؟

یک گربه چقدر می تواند بدون غذا زنده بماند؟ اگر حیوان خانگی شما اشتهای خود را از دست داده است، نگاهی می اندازیم به مدت زمانی که آنها می توانند بدون غذا بمانند، و زمان تماس با کمک دامپزشکی فرا رسیده است یا خیر.

بعضی از گربه ها می توانند تا 2 هفته بدون غذا زنده بمانند، به این شرط که به آب آشامیدنی تمیز دسترسی داشته باشند. اما بدن گربه‌ها برای مقابله با روزه‌داری سازگار نیست و بسیاری از گربه‌ها پس از مدت کوتاه‌تری بدون غذا می‌میرند.

قبل از اینکه بیشتر به این سوال بپردازیم که "یک گربه چقدر می تواند بدون غذا زنده بماند"، بیایید نگاهی به این بیندازیم که چرا آنها در وهله اول غذا خوردن را متوقف می کنند.

چرا گربه ها از خوردن دست می کشند؟

دلایل زیادی وجود دارد که گربه ها علاقه خود را به غذا خوردن از دست می دهند که در زیر به چندتا اشاره می کنیم.

  • آنها از جای دیگری غذا می گیرند. گربه های فضای باز می توانند در ترغیب دیگران به غذا دادن به آنها بسیار موفق باشند. به خصوص اگر قلاده یا نشانه تا مشخص شود که خانه دارند. تعداد کمی از گربه‌های فضای باز ممکن است آنقدر در شکار موفق باشند که نیازی به غذاهای از پیش آماده نداشته باشند.
  • درد. درد ناشی از شکستگی دندان یا آبسه در دهان می تواند عمل غذا خوردن را بیش از حد ناراحت کننده کند که نمی توان فکر کرد. اما درد در سایر نواحی بدن نیز می تواند برای سرکوب اشتهای گربه شما کافی باشد.
  • مشکلات در دستگاه گوارش آنها. از جمله انگل ها، تومورها، سوء هاضمه، یبوست، انسداد توپ های خز، و التهاب پوشش روده.
  • بیماری کلیوی. هنگامی که کلیه گربه ها از کار می افتند، مواد زائدی که باید آنها را فیلتر می کردند در عوض در جریان خون جمع می شوند و باعث تهوع و از دست دادن اشتها می شوند.
  • پانکراتیت. لوزالمعده آنزیم های تاخیری تولید می کند که معمولا تا زمانی که به روده کوچک نرسند فعال نمی شوند. پانکراتیت زمانی است که آنزیم ها خیلی زود شروع به کار می کنند و پانکراس را ملتهب می کنند. استفراغ و از دست دادن اشتها از علائم کلاسیک هستند.
  • دارو. چندین آنتی بیوتیک و داروهای شیمی درمانی برای سرطان باعث تهوع و سرکوب اشتهای گربه ها می شوند. برخی از داروها برای بیماری های قلبی و ریوی نیز باعث از بین رفتن بویایی می شوند که می تواند علاقه گربه ها را به غذا کاهش دهد.
  • فشار. استرس، اضطراب یا افسردگی ناشی از تغییر در روال معمول گربه شما می تواند باعث شود که گربه علاقه خود را به غذا خوردن از دست بدهد.
  • سن. متابولیسم و ​​نیازهای انرژی گربه ها با افزایش سن کاهش می یابد و معمولاً اشتهای آنها کاهش می یابد.
  • غذای جدید برخی از گربه‌ها نسبت به غذاهای ناآشنا بی‌اعتماد شدید و حتی اگر این انتقال به اندازه کافی تدریجی نباشد، آنها را کاملاً رد می‌کنند.
  • بیزاری از غذا را یاد گرفت. بیزاری آموخته شده از غذا زمانی است که گربه ها غذا خوردن را با اتفاق بدی مرتبط می کنند و آن را به تعویق می اندازد. این می تواند شامل بیمار شدن پس از غذا خوردن، و همچنین اذیت شدن حیوانات یا کودکان در حین غذا خوردن باشد.

یک گربه چقدر می تواند بدون غذا زنده بماند؟

 

چقدر بعد از اینکه متوجه شدید گربه غذای خود را دست نخورده رها می کند باید نگران آن باشید؟ در موارد مشاهده شده از گربه هایی که غذا خوردن را متوقف کرده اند یا بدون غذا به دام افتاده اند، بین 3 تا 14 روز زنده مانده اند.

دلیل اینکه برخی از گربه‌ها فقط برای مدت کوتاهی زنده می‌مانند این است که بدن آنها به طرز قابل توجهی برای مقابله بدون غذا سازگاری چندانی ندارد. وقتی گربه غذا خوردن را متوقف می کند، بدن آنها شروع به تجزیه ذخایر چربی خود برای دریافت انرژی می کند. با این حال، کبد آنها به خوبی برای پاسخ به این شرایط سازگار نیست و چربی شروع به تجمع در بافت کبد می کند زیرا نمی تواند به سرعت به اندازه کافی پردازش شود.این باعث لیپیدوز کبدی یا سندرم کبد چرب می شود. رسوبات چربی در کبد بیشتر از عملکرد صحیح آن جلوگیری می کند، به طوری که گربه به سرعت زرد می شود. بدون مداخله پزشکی، کل وضعیت می تواند به سرعت کشنده شود.

گربه ها تنها در صورت قطع کامل غذا در معرض خطر نیستند.گربه سانان برای دریافت آمینو اسیدهای ضروری به خوردن پروتئین از منابع حیوانی متکی هستند.اسیدهای آمینه ضروری به اصطلاح نه فقط به این دلیل که گربه ها به آنها نیاز دارند (اگرچه دارند!) بلکه به این دلیل ضروری است که گربه ها رژیم غذایی حاوی آنها را مصرف کنند.به عبارت دیگر، آنها نمی توانند آنها را از بلوک های ساختمانی موجود در سایر غذاها بسازند. بنابراین، گربه ای که غذا می خورد، اما فقط غذاهای نامناسب از منابع غیر حیوانی می خورد، به سرعت دچار سوءتغذیه خطرناک می شود.

یک گربه چقدر می تواند بدون غذا یا آب زنده بماند؟

 

همانطور که دیدیم، مدت زمانی که یک گربه می تواند بدون غذا زنده بماند، بسیار متغیر است. یک گربه بدشانس ممکن است فقط سه روز زنده بماند، در حالی که گربه ای دیگر ممکن است از شانس ها سرپیچی کند و تقریباً پنج برابر بیشتر زنده بماند. با این حال، این یک داستان متفاوت با آب است. همه گربه ها برای زنده ماندن به آب نیاز دارند و کم آبی بدن بلافاصله برای همه گربه ها خطرناک است. اکثر گربه ها پس از سه روز بدون دسترسی به آب آشامیدنی مناسب می میرند.

چه زمانی باید به دامپزشک مراجعه کرد

 

با توجه به خطر ابتلا به سندرم کبد چرب، اگر نمی‌دانید که گربه در 48 ساعت گذشته چیزی خورده است، همیشه باید با دامپزشک خود مشورت کنید.به طور متناقض، نقش سندرم کبد چرب به این معنی است که گربه‌ها در صورت اضافه وزن قبل از توقف غذا، در معرض خطر بیشتری برای مرگ هستند. زیرا آنها ذخایر چربی بیشتری برای تجزیه دارند و بنابراین احتمال زیاد شدن کبدشان زیاد است. بنابراین بی اشتهایی را با گفتن اینکه به هر حال می توانند چند پوند از دست بدهند، از بین نبرید!

دامپزشک شما یک تاریخچه پزشکی کامل می گیرد و به دنبال رد یا شناسایی مشکلات اساسی سلامتی است که باعث از دست دادن اشتهای آنها می شود. هنگامی که آنها مشخص کردند که چرا گربه شما غذا خوردن را متوقف کرده است، با شما همکاری خواهند کرد تا وضعیت را مدیریت کنید. این ممکن است شامل درمان یک بیماری زمینه‌ای، تغذیه با سرنگ برای جلوگیری از خطر فوری بدون غذا، و تغییر نحوه یا نحوه تغذیه آنها برای بازگرداندن اشتهای آنها باشد.

تشویق گربه به خوردن

بنابراین، پاسخ به "چقدر گربه می تواند بدون غذا زنده بماند" متفاوت است. اما، اگر گربه شما غذا خوردن را متوقف کرده است، مهم است که سعی کنید گربه خود را به خوردن مقداری غذا تشویق کنید. برخی از چیزهایی که دامپزشک شما ممکن است برای تشویق گربه شما به خوردن پیشنهاد کند عبارتند از:

 

گرمش کن
غرایز وحشی گربه به آنها می گوید که غذا باید دقیقاً زیر دمای بدن باشد - مانند طعمه تازه کشته شده. رژیم‌های غذایی تجاری که در دمای اتاق یا در یخچال نگهداری می‌شوند سردتر از این هستند و این می‌تواند گربه‌ها را از خود دور کند. گرم کردن غذا نه تنها دما را بهبود می بخشد، بلکه آن را بدبوتر می کند و در نتیجه بر این اساس آب دهان را بیشتر می کند.

یا آن را خنک کنید
از سوی دیگر، گربه‌هایی که بیزاری از غذای خود را یاد گرفته‌اند، زیرا آن را با بیماری پس از آن مرتبط می‌دانند، ممکن است از بوی آن بیزار شوند. در این حالت، سرو کردن آن از یخچال برای کاهش بویی که از آن متصاعد می‌شود، می‌تواند به وسوسه کردن گربه به کاسه کمک کند.همانطور که می بینید، گاهی اوقات وقتی صحبت از غذا دادن به قوطی می شود که نمی خورد، گاهی اوقات کمی آزمون و خطا در میان است!

بافت را تغییر دهید
گربه‌های مبتلا به دندان درد ممکن است نیش زدن از کیبله‌های سفت را بسیار دردناک بدانند. و گربه ها به طور کلی بافت های چسبناک را دوست ندارند. تطبیق بافت شام آنها با چیزی اشتها آورتر می تواند به وسوسه خوردن آنها کمک کند. به عنوان مثال، می توانید کیبل را در کمی آب گرم خیس کنید، یا غذاهای مرطوب با تکه های کامل ماهی یا تکه های نرم گوشت بخرید.

غذا دادن به آنها دور از مردم و دیگر گربه ها
گربه‌ها گونه‌ای درنده هستند، اما به اندازه‌ای کوچک هستند که شکار شوند و حیوانات بزرگ‌تر غذای آن‌ها را به سرقت ببرند. به این ترتیب، غذا خوردن در مکان‌های شلوغ می‌تواند آن‌ها را دچار مشکل کند. فراهم کردن یک مکان آرام برای غذا خوردن در آرامش می تواند میزان غذای مصرفی آنها را بهبود بخشد. به یاد داشته باشید که هر وعده غذایی را از یک کاسه تمیز سرو کنید و آب آشامیدنی تازه را نیز در نزدیکی خود بگذارید.

یک گربه چقدر می تواند بدون غذا زنده بماند - سخن آخر

آیا برای پاسخ به این سوال که "گربه تا چه مدت می تواند بدون غذا زنده بماند" احساس آمادگی بیشتری می کنید؟ گزارش‌هایی از زنده ماندن گربه‌ها تا دو هفته بدون غذا وجود دارد. اما بیشتر گربه ها به شدت بیمار می شوند و احتمالاً در عرض چند روز می میرند. این شامل چند روز تنها تغذیه با غذاهای نامناسب، بدون پروتئین حیوانی است. اگر گربه شما 48 ساعت چیزی نخورده است، از دامپزشک خود راهنمایی بخواهید.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.