آیا گربه های سیامی آب دوست دارند؟

آیا گربه های سیامی آب دوست دارند؟

قاعده کلی این است که گربه ها آب را دوست ندارند و از آن دوری می کنند. گربه های سیامی از این قاعده مستثنی هستند و شناخته شده اند که مشتاقانه در آب بازی می کنند. این گربه های زیبا موهای نسبتا کوتاهی دارند، بنابراین خیس شدن به اندازه گربه های مو بلند تجربه ناراحت کننده ای نیست. به طور طبیعی، همیشه اینطور نیست، بنابراین ممکن است یک یا دو سیامی پیدا کنید که از آب لذت نبرد. به خواندن ادامه دهید تا بدانید چرا گربه های سیامی آب را دوست دارند و یاد بگیرید که در مورد آن چه کاری می توانید انجام دهید.

چرا گربه های سیامی آب دوست دارند؟

چند دلیل خوب برای زندگی گربه های سیامی شما برای آب وجود دارد. . .

غریزه

آب برای همه موجودات زنده ضروری است و گربه ها تفاوتی ندارند. با این حال، گربه‌ها بیشتر جذب آب روان می‌شوند تا کاسه آبی راکد که برای نوشیدن آن‌ها در کف آشپزخانه می‌گذارید.

مطمئناً، کاسه ممکن است تمیز و آب تازه باشد، اما غریزه به آنها می گوید که منبع قابل اعتمادی برای آب آشامیدنی نیست و ممکن است حاوی انگل های خطرناک باشد.

گربه‌های هیجان‌زده اشاره می‌کنند که اجداد گربه‌های سیامی در جستجوی آب روان برای صید ماهی بودند. طبیعتاً این غرایز در دنیای امروزی در خانه شما کاربرد چندانی ندارد، اما هنوز هم طبیعی است که گربه شما بخواهد این کار را انجام دهد.

طبیعت بازیگوش

گربه های سیامی به عنوان یکی از بازیگوش ترین نژادها رتبه بندی می شوند. آنها بسیار فعال هستند و عاشق کشف چیزهای جدید هستند و آب می تواند یک منبع سرگرم کننده برای سرگرمی باشد. آنها پنجه های خود را در هر نوع آبی می چسبانند و آن را به همه جا می پاشند. حتی یک کاسه آب می تواند ارزش سرگرمی داشته باشد. پرسش‌های متداول گربه‌ها می‌گویند که برخی از بچه گربه‌ها حتی ممکن است پنجه‌های خود را از روی عمد خیس کنند تا آنها را در خانه دنبال کنند. اگر نمی خواهید زمان زیادی را صرف تمیز کردن آشغال کنید، ممکن است ایده خوبی باشد که یک منطقه بازی درست کنید که بعد از آن تمیز کردن آن آسان باشد.

کنجکاوی

گربه ها موجودات باهوشی هستند که ذاتاً کنجکاو هستند و تمایل دارند همه چیز را در اطراف خود کشف کنند. خواه یک صدای منحصر به فرد باشد یا یک منظره غیر معمول، آنها جذب آن می شوند و سعی می کنند معما را حل کنند. آب روان به دلیل ظاهر و همچنین صدا می تواند برای گربه ها بسیار جالب باشد. برای برخی از گربه ها آرامش بخش به نظر می رسد در حالی که برخی دیگر آن را فرصتی برای بازی می دانند.

از این رو، دیدن گربه های سیامی در حال پریدن (یا نوشیدن از) یک شیر آب بسیار معمول است. آب راکد همچنین می تواند برای گربه های سیامی وسوسه انگیز باشد زیرا آنها می توانند انعکاس خود را در آن ببینند. به طور مشابه، امواج روی سطح آن می تواند برای مشاهده همدم گربه شما جذاب باشد و به احتمال زیاد با پنجه زدن آنها به سمت آب دنبال می شود.

آراستن

گربه ها در تمیز نگه داشتن خود بسیار سختگیر هستند و کت های خود را برای ساعت ها مرتب می کنند. آنها از دیدن کثیفی روی پوست خود لذت نمی برند و تا زمانی که تمیز شوند به نظافت ادامه می دهند. اگرچه بیشتر گربه سانان برای این منظور به زبان (و بزاق دهان) خود می چسبند، اما آب می تواند جایگزین بسیار مفیدی باشد.

بسیاری از گربه های سیامی پنجه های خود را در آب فرو می کنند و قبل از نظافت آن را لیس می زنند. این به آنها رطوبت اضافی می دهد تا تمیز کردن کارآمدتر شود.

پرسش‌های متداول گربه‌ها اشاره می‌کنند که برخی از بچه گربه‌ها ممکن است حتی در یک کاسه یا آب بپرند تا خاک و زباله‌ها را پاک کنند. کمی آشفتگی برای صاحبش ایجاد می کند اما گربه شما از این فرصت استفاده می کند. می توانید یک وان کوچک (پر از آب) را در یک فضای باز قرار دهید و به بچه گربه خود آموزش دهید تا از آن استفاده کند تا از آشفتگی بیش از حد جلوگیری کند.

تنظیم دما

گربه ها به طور کلی در حفظ راحتی خود، حتی در شرایط گرم تر، خوب هستند. آنها یک نقطه خنک پیدا می کنند و ساعت ها آنجا می مانند تا از گرما دور بمانند. به طور مشابه، نوشیدن آب بیشتر یک راه موثر برای جلوگیری از کم آبی است. این روش ها کاملا موثر هستند و اکثر نژادهای گربه در صورت نیاز از آنها استفاده می کنند.

 

نشانه هایی که نشان می دهد گربه های سیامی آب را دوست دارند

مشاهده گربه خود (در اطراف آب) باید به شما بگوید که آنها در مورد آن چه احساسی دارند. بازی با کاسه آب - گربه های سیامی دوست دارند از کاسه آب به عنوان اسباب بازی استفاده کنند.

سطح بازتابنده آب می تواند فوراً توجه آنها را به خود جلب کند و باعث شود که شروع به پاشیدن آن به اطراف کنند.

این بدان معنی است که شما باید بعد از آن آشفتگی را تمیز کنید و آب آشامیدنی بچه گربه خود را بیشتر عوض کنید.

عشق به حوضچه ها - اگر دوست گربه سان شما به آب علاقه مند است، مقاومت در برابر گودال برای آنها بسیار سخت خواهد بود. چه در حیاط خلوت خود باشید و چه در خیابان، گربه سیامی شما مستقیماً به داخل می پرد. فقط مطمئن باشید که به آنها اجازه ندهید از آنها بنوشند. آنها می توانند کثیف باشند و باعث شوند گربه شما بیمار شود. لیسیدن شیر آب – حرکت آب برای اکثر گربه ها بسیار وسوسه انگیز است زیرا آنها آن را به آب راکد ترجیح می دهند. آنها ممکن است در حالی که در حال دویدن است یا نه، وجه را لیس بزنند، که دقیقاً برای شما یا گربه شما خوب نیست. اطمینان حاصل کنید که با دور نگه داشتن آنها از سینک و ارائه منابع نوشیدنی جایگزین مانند فواره های آب که به طور خاص برای گربه ها طراحی شده اند، از این رفتار جلوگیری می کنید. جایی که شما می روید، آن ها می روند – گربه ها اغلب به دنبال والدین گربه خود به حمام می آیند تا در نزدیکی آنها باشند یا کاری برای انجام دادن داشته باشند و بیشتر ما از آن ها بیرون می رویم. در بیشتر موارد واقعاً چیزی برای نگرانی وجود ندارد. با این حال، گاهی اوقات گربه ها ممکن است آب کاسه توالت یا کف حمام را بلیسند. این یک عادت بد است که هر والدین گربه ای باید آن را منع کنند زیرا می تواند گربه شما را بیمار کند. بنابراین مطمئن شوید که وان حمام را خشک و کاسه توالت را بسته نگه دارید.

	آیا گربه های سیامی آب دوست دارند؟

اگر گربه سیامی شما عاشق آب است چه باید کرد؟

اگر می دانید که همراه گربه شما به آب علاقه دارد، مهم است که راه حل های ایمن (و بدون آشفتگی) برای آنها ارائه دهید. موارد زیر تعدادی از این جایگزین ها هستند که برای گربه های سیامی به خوبی کار می کنند.

خرید یک آبنما برای گربه - این یک سرمایه گذاری شگفت انگیز برای هر صاحبی است که یک گربه سیامی دارد که آب را دوست دارد.

گربه شما را در زمانی که دور هستید سرگرم می کند و او را به نوشیدن آب کافی ترغیب می کند. این به این دلیل است که گربه‌سانان تمایل بیشتری به نوشیدن آب متحرک دارند تا از یک گودال راکد. از این رو، آبنمای گربه نیز مفید است زیرا می تواند به جلوگیری از کم آبی بدن کمک کند، چیزی که بیشتر گربه ها در طول زندگی خود چنین هستند.

یک منطقه بازی درست کنید - گربه های سیامی اگر اجازه پاشیدن آب در خانه را داشته باشند، می توانند آشفتگی ایجاد کنند. بنابراین، باید یک منطقه بازی برای آنها ایجاد کنید که یک کاسه بزرگ آب شیرین در آن وجود دارد. این کار خانه شما را از خیس شدن محافظت می کند و گربه شما را هیدراته و سرگرم نگه می دارد. چند اسباب بازی تهیه کنید - وقتی منطقه را آماده کردید، تنها چیزی که نیاز دارید چند اسباب بازی برای بازی کردن گربه در آب است. سعی کنید اسباب بازی های کوچکی را پیدا کنید که گربه سیامی شما باید از آب ماهی بگیرد. به طور طبیعی آن اسباب بازی ها باید ایمن باشند. پس از اتمام زمان بازی، آب را خالی کنید و وان و اسباب بازی ها را تمیز کنید.

 

آیا گربه های سیامی حمام دوست دارند؟

اگرچه بیشتر گربه های سیامی عاشق بازی با آب هستند، اما در نهایت گربه هستند و گربه ها معمولا آب را دوست ندارند. میدونی چرا؟ خوب، آب می تواند آنها را سنگین کند و اگر قرار باشد در طبیعت مورد حمله قرار گیرند، فرار را برایشان دشوار می کند. بنابراین، بهتر است گربه خود را فقط در مواقع ضروری حمام کنید زیرا حمام کردن بیش از حد آنها می تواند باعث بیزاری آنها از آب شود. به علاوه موهای کوتاهی دارند که به راحتی کثیف نمی شوند، بنابراین برای مدت زمان زیادی فقط با خودآرایی پیدا می شوند.

 

سخن آخر

بیشتر گربه‌ها از آب متنفرند زیرا می‌تواند آن‌ها را سنگین کند که برای آنها در طبیعت خیلی راحت و بی‌خطر نیست. با این حال، گربه‌های سیامی دوست دارند با آب بازی کنند و در بیشتر موارد از خیس شدن ناراحت نیستند. بله، می توان گفت، گربه های سیامی عاشق آب هستند. با این حال، آنها هنوز گربه هستند و حمام کردن زیاد آنها هرگز ایده خوبی نیست و اجازه نوشیدن از آب بیرون، حمام یا سینک آشپزخانه را به آنها نمی دهد.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.