انواع نژاد گربه پرشین

انواع نژاد گربه پرشین

 

انواع گربه ایرانی

گربه پرشین یکی از محبوب ترین نژادهای گربه در جهان است. اما آیا می‌دانستید تنوع‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان در این نژاد طبقه‌بندی کرد شاید با آنها آشنا باشید اما آیا می دانستید گربه های ایرانی صورت عروسکی، دو رنگ و چینچیلا نیز وجود دارند؟

راستش را بخواهید، بحث درباره هر نوع گربه ایرانی غیرممکن خواهد بود. از آنجایی که پرورش دهندگان بسیار زیادی وجود دارد، انواع بی شماری از این نژاد وجود دارد. در این پست قصد داریم به انواع اصلی گربه های ایرانی بپردازیم. آماده؟ بیایید شیرجه بزنیم!

پرشین صورت عروسکی

انواع نژاد گربه پرشین کت

گربه‌های پرشین صورت عروسکی با نام‌های ایرانی سنتی یا قدیمی نیز شناخته می‌شوند. اعتقاد بر این است که این نوع گربه ایرانی اصلی است. امروزه، این گربه ها هنوز تقریباً شبیه قدیمی ترین تصاویر موجود از گربه های ایرانی هستند.

این نوع پرشین ویژگی های افراطی از خود نشان نمی دهد. طول بینی آن یک طول معمولی است که با بقیه صورتش متناسب است. این گربه‌ها برخلاف پرشین های صورت پکه، بینی دارند که به سمت بیرون کشیده می‌شوند. بنابراین گربه‌های ایرانی Doll Face می‌توانند راحت‌تر از برخی دیگر گربه‌های ایرانی نفس بکشند. آنها همچنین کمتر دچار لک شدن چشم و مشکلات تخلیه چشم می شوند.

این گربه‌ها معمولاً مشکلات سلامتی که این نژاد برای آن شناخته شده است را تجربه نمی‌کنند. آنها ویژگی های صورت له شده را ندارند. اما، آنها نسخه کلاسیک این نژاد هستند و هنوز هم به عنوان گربه ایرانی بسیار قابل تشخیص هستند.

ایرانی‌های صورت عروسکی دارای کت‌های بلند و روان هستند. آنها در رنگهای گوناگونی عرضه میشوند. بنابراین، حتی اگر آنها مشکلات بهداشتی زیادی را تجربه نمی کنند، هنوز هم یک نژاد با نگهداری بالا هستند. آنها به یک برنامه منظم نظافت نیاز دارند. اما، اگر می‌خواهید از مشکلات تنفسی یا مشکلات تخلیه اشک جلوگیری کنید، این یک نوع مطمئن برای بررسی است.

پرشین های صورت پکا

انواع نژاد گربه پرشین کت

نمایش گربه‌های ایرانی یا پرشین های صورت پکا ویژگی‌های قابل تشخیص‌تری برای گربه‌های ایرانی دارند. نام این نژاد از شباهت آنها به سگ های پکنی گرفته شده است. یک جهش ژنتیکی باعث صافی صورت در این واریاسیون فارسی می شود.

این گربه ها دارای سر مربع شکل، بینی کوچک و فک بلند هستند. آنها همچنین گونه های گرد و چشم های دایره ای بزرگی دارند. این ساختار صورت باعث می شود گربه های ایرانی Peke-Face دچار مشکل تنفسی شوند. اگر گربه پرشین شو سرما خورده باشد، تنفس طبیعی برای این گربه ها تقریبا غیرممکن می شود. بسیاری از این ایرانی ها آسم را تجربه می کنند. اغلب به نظر می رسد که بینی آنها مستقیماً بین چشمانشان قرار دارد.

پرشین های پیکه فیس نژادی هستند که نگهداری بالایی دارند. علاوه بر نظافت منظم کت های بلند خود، صاحبان آنها مجبورند مکرراً چشمان این گربه ها را پاک کنند. چشم آنها دارای مشکلات زهکشی است که در صورت عدم مدیریت صحیح می تواند باعث لکه شدن خز شود.

پرشین چینچیلا 

انواع نژاد گربه پرشین کت

گربه های ایرانی چینچیلا گونه ای بسیار چشمگیر هستند. این گربه ها مو های ضخیم و پرپشتی دارند. آنها در اصل از جوندگان آمریکای جنوبی که دارای پوشش ضخیم و سفید هستند نامگذاری شدند.

در حالی که چند تنوع رنگی مختلف وجود دارد، گربه‌های ایرانی چینچیلا معمولاً سفید نقره‌ای هستند. چشم‌ها، لب‌ها و بینی عروسک‌مانند آنها به رنگ سیاه پوشیده شده است. این گربه ها دارای زیرپوش روشن و کتی با رنگ ظریف هستند. آنها همچنین چشمان سبز یا آبی دارند.

از آنجایی که گربه‌های ایرانی چینچیلا اصیل هستند، معمولاً مشکلات سلامتی را نشان می‌دهند. آنها مستعد بیماری کلیوی و مشکلات قلبی هستند. همچنین، گاهی اوقات صورت صافی دارند که می تواند باعث مشکلات تنفسی شود.

مو کوتاه عجیب و غریب

انواع نژاد گربه پرشین کت

مو کوتاه عجیب و غریب به گونه ای پرورش داده شد که گونه مو کوتاه یک گربه ایرانی مباشد. این تنوع بیشتر خصوصیات پرشین را نشان می دهد. صورت صاف و چشمانی درشت دارند. برخلاف انواع موهای بلند، این گربه ها می توانند خودشان را مرتب کنند.

متأسفانه ساختار صورت آنها باعث مشکلات بهداشتی استاندارد مربوط به گربه های ایرانی می شود. آنها اغلب در تنفس مشکل دارند و می توانند مشکلات تخلیه مجرای اشکی را نشان دهند. همچنین این گربه‌ها نسبت به پرشین های مو بلند سنتی بازیگوش‌تر هستند. آنها بسیار مهربان هستند و دوست ندارند تنها بمانند.

پرشین فنجان چای 

انواع نژاد گربه پرشین

 

ایرانیان فنجان چای به گونه ای پرورش یافته اند که کوچک باشند. هدف پرورش دهندگان تولید کوچکترین گربه ایرانی ممکن است. و در حالی که اینها شایان ستایش هستند، باید قبل از استفاده از یک فنجان چای پرشین  دو بار فکر کنید.

گربه های پرشین با اندازه کامل در حال حاضر مشکلات سلامتی مختلفی را تجربه می کنند. و از آنجایی که این گربه ها به گونه ای کوچک پرورش یافته اند، شانس آنها برای تجربه مشکلات سلامتی افزایش می یابد. گربه‌های ایرانی قبلاً صورت‌های کوچکی دارند. و صورت‌های کوچک‌تر نفس کشیدن را برای گربه‌های ایرانی حتی سخت می‌کند.

این گربه ها همچنین در تنظیم دمای بدن و مقابله با استرس چالش هایی دارند. همچنین، از آنجایی که اینها تنوع بالایی دارند، معمولاً دارای برچسب قیمت بالایی هستند.

علاوه بر این تغییرات، انجمن گربه‌سانان دارای 7 دسته رنگی از گربه‌های ایرانی است. اینها طبقه بندی هایی هستند که برای اهداف نمایش گربه شناخته شده اند.

خلاصه

خوب، این اطلاعات زیادی بود. اما، امیدواریم این پست به شما درک بهتری از انواع گربه های ایرانی داده باشد. بیایید یک جمع بندی سریع انجام دهیم تا مطمئن شویم همه در یک صفحه هستیم.

تنها یک نژاد گربه ایرانی وجود دارد. اما در طول سال ها، پرورش دهندگان انواع مختلفی از این نژاد را توسعه داده اند.برخی از تمایزات بین واریته ها در ساختار صورت ایرانیان دیده می شود. گربه های ایرانی اصیل صورت گرد دارند. آنها مشکلات تنفسی را که سایر تغییرات از آن رنج می برند، تجربه نمی کنند. ایرانیان صورت پکه دارای صورت صافی هستند که باعث بروز مشکلات سلامتی مختلفی می شود. این تنوع به ویژه از مشکلات تنفسی رنج می برد.

علاوه بر ساختار صورت، از پوشش آنها برای متمایز کردن گونه های گربه ایرانی استفاده می شود. ایرانی‌های چینچیلا کت‌های خزدار بلند و سفید دارند. مو کوتاه عجیب و غریب تنها گونه ایرانی مو کوتاه است. همه انواع دیگر کت های بلندی دارند که ما معمولاً با گربه های ایرانی مرتبط می کنیم.

گربه های پرشین نیز بر اساس اندازه طبقه بندی می شوند. در حالی که اکثر ایرانی ها اندازه استاندارد دارند، پرورش دهندگان انواع کوچک چای را توسعه داده اند. این گربه ها بسیار کوچک هستند. اندازه غیرمعمول کوچک آنها باعث می شود مشکلات سلامتی مختلفی را تجربه کنند.

در نهایت گربه های پرشین نیز بر اساس رنگ کتشان طبقه بندی می شوند. انجمن گربه دوستداران 7 رنگ مختلف گربه ایرانی را تعیین کرده است. اینها بیشتر با الگوهای کت و نشانه های رنگی آنها مشخص می شود.

شما چه نوع گربه ایرانی دارید؟ آیا در پست ما با تنوع جدیدی آشنا شدید؟ ما دوست داریم از شما در نظرات بشنویم!

 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.