بیماری های رایج در گربه ها و سگ ها

بیماری های رایج در گربه ها و سگ ها

اگر شما یک حیوان خانگی دارید ، حیوان خانگی شما عضوی جدایی ناپذیر از خانواده است. و درست مانند سایر اعضای خانواده که ممکن است سرما بخورند و سرفه کنند، حتی حیوان خانگی ما نیز ممکن است گاهی بیمار شود. مانند ما، حتی حیوان خانگی ما نیز در هنگام ابتلا به بیماری به کمی مراقبت و مراقبت پزشکی بیشتر نیاز دارد. دیدن رنج حیوانات خانگی ما سخت است و ما همیشه می خواهیم بچه های پشمالو خود را سالم و شاد ببینیم.

خبر خوب این است که خوشحال و سالم نگه داشتن سگ ها و گربه هایمان کار سختی نیست، تنها چیزی که باید روی یک سبک زندگی سالم تمرکز کنیم. به همین دلیل است که ما در اینجا با راه حل های برای رایج ترین بیماری های گربه ها و سگ ها آمده ایم.

بیماری های رایجی که در سگ ها و گربه ها یافت می شود

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که حیوانات خانگی شما بیشتر به چه بیماری هایی مبتلا می شوند؟ خوب، باور کنید یا نه، بیماری های زیادی وجود دارد که حیوانات خانگی مستعد ابتلا به آن هستند که شایع و قابل درمان هستند. اما اگر این بیماری ها درمان نشوند، می توانند باعث ناراحتی در حیوانات خانگی ما شوند.

بیماری های شایع در سگ ها

بیماری های رایج در گربه ها و سگ ها

1-آنفولانزا

وقتی نوبت به آنفولانزای سگ می رسد، همیشه خوب است که آماده باشید. در حالی که بیشتر موارد آنفولانزا کشنده نیستند، اما می توانند باعث ناراحتی و تحریک سگ شما شوند. این یک بیماری تنفسی شایع و مسری است که توسط سویه‌هایی از ویروس‌ها ایجاد می‌شود. تمام نژادها و سنین سگ ها مستعد ابتلا به ویروس آنفولانزا هستند.

اگر متوجه شدید که سگ شما سرفه، عطسه، ترشح بینی یا تب دارد، این احتمال وجود دارد که او از آنفولانزا رنج می برد.

هیچ درمانی برای آنفولانزای سگ وجود ندارد. تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که حیوان خانگی خود را در خانه احساس راحتی کند. کمی عشق اضافی، مراقبت و تغییر در رژیم غذایی به بهبودی توله سگ شما کمک می کند.

چه بیماری های رایج در گربه ها و سگ ها

2- دیابت

آیا می دانید سگ ها نیز مانند انسان ها می توانند از دیابت رنج ببرند؟ اگرچه قبلاً یک بیماری نادر بود اما کاملاً رایج شده است. دلایل متعددی برای دیابت سگ ها وجود دارد، اما شایع ترین آنها شرایط نامناسب سبک زندگی است. این یک بیماری هورمونی است که در آن لوزالمعده قادر به تولید انسولین نیست. هیچ درمانی برای دیابت وجود ندارد، اما می توان به طور موثر با رژیم غذایی و سبک زندگی مناسب آن را مدیریت کرد.

سگ های مبتلا به دیابت علائمی مانند نوشیدن، خوردن و ادرار کردن را بیش از حد معمول نشان می دهند. یکی دیگر از علائم رایج ممکن است آب مروارید باشد.

سبک زندگی بی تحرک و عادات غذایی ناسالم شایع ترین علل دیابت در سگ ها هستند. شما می توانید با تغذیه سالم و متعادل از دیابت در سگ خود جلوگیری کنید. به سگ‌هایتان خوراکی‌های سالم بدهید که نمک، شکر، چاشنی‌ها یا مواد نگهدارنده نداشته باشد تا مطمئن شوید که سگ‌تان از مواد غذایی همه جانبه‌ای مانند پاوسندیا ارگانیکس راو بایت دریافت می‌کند. سگ های چاق بیشتر مستعد ابتلا به دیابت هستند، بنابراین مطمئن شوید که سگ شما به اندازه کافی ورزش می کند.

3- اسهال

سگ های سالم معمولاً مدفوع سفت و سفت تولید می کنند. اما بنا به دلایلی، اگر حیوان خانگی شما مدفوع شل تولید می کند، این احتمال وجود دارد که او از اسهال رنج ببرد. این وضعیت زمانی رخ می دهد که روده های بزرگ یا کوچک به دلیل هضم ناکافی غذا، تولید بیش از حد مایعات توسط روده ها یا جذب ناکافی مایعات یا حرکات نامنظم روده به طور موثر کار نمی کنند.

اولین علامت اسهالی که در حیوان خانگی خود مشاهده می کنید مدفوع شل یا مایع است. همچنین ممکن است تغییر رنگ یا خروج مخاط یا خون در مدفوع را مشاهده کنید. حیوان خانگی شما ممکن است مرتب به حیاط خلوت سفر کند و در دفع مدفوع با مشکل مواجه شود.

خوب، دلایل مختلفی برای اسهال در حیوانات خانگی وجود دارد، اما رایج ترین آنها رژیم غذایی است. تغییر ناگهانی در رژیم غذایی یا مصرف یک جسم خارجی ممکن است منجر به مشکلات معده شود که منجر به اسهال شود. علل دیگر ممکن است شامل عفونت های باکتریایی یا انگلی باشد.

بیماری های رایج در گربه ها و سگ ها

4- چاقی

گاهی اوقات عشق بی قید و شرط ما سگ ما را چاق می کند. دادن مکرر غذاهای پر از شکر و بیرون نبردن آنها برای پیاده روی ممکن است منجر به چاقی شود. شاید چاقی را مشکل بزرگی ندانید، اما می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی مختلف از مشکلات استخوانی/اسکلتی گرفته تا مشکلات قلبی عروقی و عدم تعادل هورمونی شود.

تغذیه بیش از حیوان خانگی در ورزش باعث سوختگی می شود و ورزش نکردن باعث چاقی در سگ ها می شود. درست مانند انسان ها، سگ ها نیز برای سوزاندن چربی ها نیاز به تمرین روزانه دارند. برخی از نژادها مانند نژادهای تریر، اسپانیل، داشکند، بیگل و لابرادور رتریور بیشتر مستعد چاقی هستند.

جایگزینی خوراکی های شیرین با خوراکی های مغذی سالم سگ همراه با ورزش مناسب می تواند کمک زیادی به مدیریت وزن سگ شما کند. اگر گاهی اوقات یک جلسه تمرین با توله سگ خود را از دست می دهید، می توانید به سراغ اسباب بازی های تعاملی بروید. اسباب‌بازی‌های تعاملی با پخش‌کننده‌های خوراکی که به حرکت خود ادامه می‌دهند، در حالی که سگ شما برای پاداش‌ها پشت سرش می‌دود، کالری می‌سوزاند. اسباب‌بازی‌های تعاملی، کیسه‌ها را در طول زمان بازی درگیر نگه می‌دارند و به آنها ورزش بسیار مورد نیاز را می‌دهند. 

5- سنگ مثانه

سگ شما ممکن است سنگ مثانه داشته باشد، اگر به طور ناخواسته گودال هایی روی زمین شما رها کرده باشد، در مدفوع مشکل داشته باشد یا اگر خون در ادرارش پیدا شده باشد. تشکیل ترکیبات معدنی که در مثانه یا مجرای ادرار سگ شما ایجاد می شود به عنوان سنگ مثانه شناخته می شود.

سنگ مثانه بسیار دردناک است و هنگام ادرار کردن باعث ناراحتی توله سگ شما می شود. ممکن است علائمی مانند بی حالی، درد شکم و خون در ادرار نشان دهند.

با دامپزشک خود برای تجویز دارو برای حل کردن سنگ مشورت کنید. یک رژیم غذایی خاص نیز ممکن است به به حداقل رساندن تشکیل سنگ مثانه کمک کند.

بیماری های رایج در گربه ها یافت می شود

1- بیماری مثانه یا مجاری ادراری

به طور کلی، صاحبان حیوانات خانگی با عادات حمام حیوانات خانگی خود بسیار آشنا هستند، و همچنین می تواند یک راه عالی برای مراقبت از سلامت دستگاه ادراری حیوانات خانگی شما باشد. اگر عادت های حمام گربه شما به طور ناگهانی تغییر کند، ممکن است نشانه ای از مشکل دستگاه ادراری باشد. هنگامی که اندام های دستگاه ادراری، شامل مجرای ادرار و مثانه، عفونی یا مسدود می شوند، ممکن است گربه شما در ادرار کردن دچار مشکل شود.

اگر در ادرار گربه‌تان خون پیدا کردید یا گربه‌تان هنگام ادرار کردن از درد گریه کرد، ممکن است مشکلات مجاری ادراری وجود داشته باشد. همچنین می توانید به دنبال علائم دیگری مانند تکرر ادرار در مقادیر کم، لیس زدن بیش از حد ناحیه تناسلی و بی حالی باشید.

اگر متوجه شدید که گربه شما مشکل مثانه دارد، مصرف آب گربه خود را افزایش دهید و رژیم غذایی او را اصلاح کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، با دامپزشک مشورت کنید.

غذا گربه

2- پرکاری تیروئید

یکی از شایع ترین مشکلات گربه های مسن تیروئید است. گربه ها دارای دو غده تیروئید هستند که در گردن آنها قرار دارد. تولید بیش از حد غده تیروئید منجر به پرکاری تیروئید می شود که می تواند گربه شما را بیش فعال کند. قرار گرفتن در معرض سطوح بالای ید رژیم غذایی ممکن است دلیل تولید بیش از حد غده باشد.

گربه های مبتلا به پرکاری تیروئید ممکن است بیقرار یا بدخلقی شوند. علائم دیگر ممکن است شامل کاهش وزن با وجود افزایش گرسنگی، استفراغ، ضعف و مشکل در تنفس باشد.

پرکاری تیروئید را می توان با جراحی یا داروهای خوراکی درمان کرد. بهتر است برای انتخاب بهترین برنامه درمانی برای گربه خود با دامپزشک مشورت کنید. برای بهبود سریعتر بچه گربه می توانید از یک رژیم غذایی با ید محدود استفاده کنید.

اسهال گربه

3-اسهال

مدفوع گربه شما ممکن است چیزهای زیادی در مورد سلامتی آن فاش کند. وقتی جعبه زباله را بیرون می آورید، چه به تازگی اولین بچه گربه خود را به دست آورده اید و چه سال ها با گربه ها زندگی کرده اید، به چند نشانه حیاتی توجه داشته باشید. بیشتر گربه‌ها حداقل یک بار در روز مدفوع می‌کنند و مدفوع سالم قهوه‌ای تیره است، نه خیلی سفت یا کدر، و هم بوی خیلی بدی نخواهد داشت. اگر مدفوع بچه گربه شما شرایط فوق را برآورده نمی کند، این احتمال وجود دارد که او از اسهال رنج می برد.

دفع مدفوع در اطراف خانه یا مدفوع شل از علائم رایج اسهال در بچه گربه ها است. شما همچنین ممکن است خون در مدفوع ببینید. علل مختلفی برای اسهال وجود دارد، اما شایع ترین آنها تغییر در رژیم غذایی، کرم ها (انگل های روده ای) یا پرکاری تیروئید است.درمان اسهال به علت زمینه ای بستگی دارد، اما این یک بیماری کشنده نیست. ترکیبی از دارو، رژیم غذایی و ورزش می تواند گربه شما را دوباره شاد و سالم کند.

4- کرم های نواری

کرم‌های نواری گربه، کرم‌های سفید صاف و بلندی هستند که دهان‌های قلاب مانندی دارند که به دیواره روده کوچک گربه‌تان می‌چسبند. آنها گاهی اوقات می توانند 2 فوت رشد کنند.

کاهش وزن و استفراغ دو علامت متوسط ​​عفونت کرم نواری هستند. ساده ترین راه برای تشخیص اینکه آیا گربه شما کرم نواری دارد این است که به مدفوع و ناحیه اطراف مقعدش نگاه کنید. اگر کرم های سفید کوچک یا دانه های کنجد یا برنج را مشاهده کردید، گربه شما به احتمال زیاد کرم نواری دارد. اگر کرم های نواری وارد معده شوند، ممکن است گربه شما حتی شروع به استفراغ کند.

گربه ها تقریبا همیشه قبل از ایجاد کرم نواری یک کک را می بلعند، بنابراین می توانید از محصولات کنترل کک برای رفع این مشکل استفاده کنید. چندین درمان برای کرم نواری گربه وجود دارد، اما همه آنها به یک اندازه خوب عمل نمی کنند. برای بهترین راهنمایی در مورد نوع آماده سازی کرم زدایی که برای گربه شما مناسب است، باید با دامپزشک خود مشورت کنید.

5-توپ مو گربه

گربه ها در تمیز نگه داشتن خود بسیار خوب عمل می کنند. آنها در خودآرایی خوب هستند و به ندرت نیاز به حمام دارند. با این حال، در هنگام خود آراستگی، گاهی اوقات موهای شل را می بلعند که می تواند منجر به گلوله موی گربه شود. گلوله موی گربه ناخوشایند است و می تواند منجر به مشکلات روده شود.

گلوله موی گربه چیزی نیست جز مجموعه ای از موی گربه و شیره های گوارشی که در معده ایجاد می شود و گربه ها خود را اصلاح می کنند. معمولا گربه شما برای خلاص شدن از شر گلوله مو استفراغ می کند، اما گاهی اوقات ممکن است به مشکل گوارشی تبدیل شود. برخی از علائم رایج عبارتند از: سرفه، خفگی، بی اشتهایی، بی‌حالی، یبوست و اسهال.

از آنجایی که گربه‌ها از یک مریضی رنج می‌برند، نگران‌کننده است، اما گلوله‌های موی گربه‌ها بسیار رایج هستند و جای نگرانی وجود ندارد. شما نمی توانید با پیروی از برخی اقدامات پیشگیرانه مانند نظافت روزانه، جلوگیری از نظافت بیش از حد و تغییر رژیم غذایی گربه، که می تواند به کاهش بروز گلوله مو کمک کند، به طور کامل از ایجاد گلوله مو در گربه جلوگیری کنید.

متوجه خواهید شد که بیشتر بیماری ها به دلیل عدم تغذیه و ورزش مناسب است. دادن غذای سالم و مغذی به حیوان خانگی اولین و مهمترین مسئولیت والدین حیوان خانگی است. درست همانطور که بدن ما به غذای ناسالم واکنش مشابهی نشان می دهد، بدن حیوان خانگی ما نیز واکنش نشان می دهد. اما یافتن محصولات "درست" به دلیل انتخاب های مختلف موجود در بازار دشوار شده است. اینجاست که می توانید به درشکه چی اعتماد کنید. ما اینجا هستیم تا محصولات حیوانات خانگی معتبر را به شما تحویل دهیم تا فرزندپروری شما را آسان کنیم.

پت  شاپ  آنلاین درشکه چی یکی از وب سایت های تجارت الکترونیک است. ما غذاهای درجه یک برای حیوانات خانگی و لوازم جانبی حیوانات خانگی درجه یک را در طیف گسترده ای برای سگ ها و گربه های مورد علاقه شما ارائه می دهیم،بیایید با هم فضای حیوانات خانگی را متحول کنیم.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.