خنک نگه داشتن حیوانات خانگی در تابستان

خنک نگه داشتن حیوانات خانگی در تابستان

شش نکته برای خنک نگه داشتن حیوانات خانگی در تابستان

با نزدیک شدن به فصل تابستان، که ماه‌های گرم و رعد و برق‌های مکرر در بعدازظهرهای مرطوب را به همراه می‌آورد، وقت آن است که خود و حیوانات خانگی‌ مان را برای خنک و شاد ماندن با افزایش دما آماده کنیم .رطوبت بیش ازحد می تواند برای سگ ما فاجعه باشد.

خطرات برای سگ ها و گربه ها:

سگ ها و گربه ها می توانند با گرما و رطوبت شدید دست و پنجه نرم کنند. نفس نفس زدن به آنها اجازه می دهد تا قد بدن خود را از طریق رطوبت اضافی در ریه های خود از دست بدهند،  رطوبت توانایی آنها را برای انجام این کار کند می کند. در حالی که بسیاری از نژادهای سگ صورت صاف (بولداگ، پاگ، ماستیف) که در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند توانایی آنها برای تنفس مختل میکند، که به نوبه خود بر توانایی آنها برای از دست دادن گرما تأثیر می‌گذارد که به این معنی است که به راحتی بیش از حد گرم می‌شوند.

علاوه بر این، کت های ضخیم تر و تیره تر، حیوانات خانگی عزیز ما را در معرض خطر بیشتری قرار می دهد، زیرا رنگ های تیره گرما را حفظ می کنند. در حالی که تراشیدن موهای ضخیم آنها به خنک ماندن آنها کمک می کند، باید توجه داشته باشید که  وقتی پوست "بکر" آنها را نیز در معرض دید قرار می دهید ممکن است آنها را بیشتر در معرض خطر آفتاب سوختگی و گرمازدگی قرار دهید. توجه داشته باشید که سگ‌ها و گربه ها ممکن است همچنان دچار آفتاب‌سوختگی شوند حتی اگر به نظر می‌رسد پوشش ضخیمی دارند.

نکته دیگر در مورد حیوانات خانگی این است که با توجه به حساس بودن پنجه های آن ها، جاده ها، مسیرها و پاسیوهای گرم در تابستان باعث می شوند که پنجه های آنها به راحتی روی سنگ داغ و آسفالت سوخته شوند.

چگونه حیوانات خانگی مان را خنک نگه داریم و از آفتاب و گرما محافظت کنیم؟

1. از پیاده روی در وسط روز خودداری کنید

 سعی کنید صبح زود یا عصر قبل از غروب خورشید پیاده روی کنید. در حالی  کوچولوهای دوست داشتنیمان در صورت مختل شدن برنامه‌های زندگی‌شان بی قرار می شوند، آنها به زودی با راه رفتن در این زمان‌ها سازگار می‌شوند. در روزهای مخصوصاً گرم و مرطوب، پیاده‌روی‌های کوتاه‌تری داشته باشید و سعی کنید در مناطقی از چمن که طبیعتاً خنک هستند، قدم بزنید.

2. استفاده از آب برای آبرسانی و سرگرمی

برخی از حیوانات خانگی عاشق استخر یا آبپاش برای بازی کردن هستند. آب به آنها کمک می کند گرمای اضافی را از دست بدهند و منبع دیگری برای هیدراته ماندن خواهند داشت.

  • درظرف آب آن ها تکه‌های یخ را اضافه کنید تا خنک بماند
  • در پیاده روی مطمئن شوید که کاسه آب همراه دارید، 
  • اگر سگ شما علائم گرمازدگی را نشان می دهد به آنها آب سرد ندهید.

3- ساختن غذاهای یخی

چنانچه حیوانات خانگی شما عاشق غذا هستند، غذاهای یخ زده زیادی وجود دارد که می توانید برای آنان تهیه کنید که آن ها را مشغول، شاد و خنک نگه دارد.  اما اگر به دنبال چیزی هستید که احتمالاً در یخچال خود دارید، می توانید به سادگی هویج و موز را فریز کنید.

4. مقدار زیادی سایه فراهم کنید

در گرم‌ترین نقاط روز، نگهداری دوستانمان در داخل امن‌تر خواهد بود، اما در زمان‌های دیگر سعی کنید سایه کافی برای آن ها فراهم کنید. اگر به طور طبیعی حیوانات خانگی مان ترجیح می دهند در کنار پنجره استراحت کنند، سعی کنید یک چتر خورشیدی برای ایجاد یک نقطه سایه برایشان فراهم نمایید.

5. ضد آفتاب برای حیوانات خانگی

اگر حیوانات خانگی خود را اصلاح کرده اید یا خز نازکی دارند،در صورتیکه در معرض آفتاب قرار گیرند از کرم ضدآفتاب مانند بالای سر، بالای بینی، گوش ها، پشت، پنجه ها و شکم آنها استفاده کنید. آنها احتمالاً از شما برای استفاده از کرم تشکر نخواهند کرد، اما اگر این کار را انجام دهید، وضعیت بسیار بهتری خواهند داشت!


 

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.