راهنمای شستن گربه ها (بدون استرس)

راهنمای شستن گربه ها (بدون استرس)

شاید باورتان نشود، اما گربه شما تا 50 درصد از ساعات بیداری خود را صرف تمیز کردن خود می کند. بنابراین غیر قابل اتظار نیست که فکر کنیم برای نظافت، شستن و تمیز کردن خود نیازی به کمک اضافی ندارند. واقعیت این است که اگرچه شستن مکرر گربه کاملاً ضروری نیست، اما بسیار مهم است که به بهداشت آنها توجه کنید.

یک گربه ژولیده ظاهرا یک گربه ناسالم است.هنگامی که متوجه شدید گربه شما از خودش مراقبت نمی کند، باید به یک دامپزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید که مشکلی خاصی نیست.

به طور کلی، گربه ها همیشه نیازی به حمام کردن نخواهد داشت، آنها همیشه  وقت کافی برای صرف مراقبت از خود می کنند. با این حال، هنگامی که گربه شما خود را در یک وضعیت چسبناک قرار داده است یا راه خود را در گل یا خاک پیدا کرده است، حمام کردن او ایده خوبی برای اطمینان از تمیز ماندن آنها است.

قبل از حمام :

قبل از اینکه بخواهیم گربه خود را حمام کنیم، مطمئن شوید که وسایل مناسب را در اختیار دارید. آزاردهنده ترین احساس آن است که وقتی برای پختن شام آماده می شوید، متوجه می شوید که یک ماده مهم را از دست داده اید. در مورد حمام کردن گربه‌تان هم همین‌طور است شما روز مناسب را انتخاب کرده‌اید، زمانی را برای شستن آن‌ها اختصاص می‌دهید، بنابراین تصور کنید وقتی همه چیز را آماده می‌کنید متوجه شوید شامپو نداری.

راهنما حمام کردن گربه

حمام کردن یک گربه:

 اولین نکته و مهم این است که گربه خود را هنگامی که در حمام است آرام نگه دارید. حمام کردن یک تجربه طبیعی برای گربه ها نیست در طبیعت آنها به حفظ بهداشت شخصی خود متکی هستند. زمان حمام را بخشی از روال آرایشی آن ها قرار دهید تا حس ناراحتی یا بدی نداشته باشند. اگر می توانید، آنها را در محلی بشویید که بیشتر وقت خود را در آن سپری می کنند. این کار آنها را تشویق می کند تا در منطقه ای که تشخیص می دهند احساس امنیت کنند و به طور کلی زمان حمام را بسیار کم استرس تر می کند.

ابزارهای مورد نیاز برای برای حمام کردند گربه ها:

  • سطل بزرگ، سینک یا حمام
  • ظرف اندازه گیری
  • شامپو گربه
  • آب گرم (نه خیلی گرم و نه خیلی سرد)
  • حوله شستشوی صورت یا پارچه

سطل، سینک یا وان را با آب گرم پر کنید. سطح آب را نسبتاً پایین نگه دارید شما نمی خواهید گربه شما چانه عمیقی در آب داشته باشد. به آرامی گربه خود را با آب آشنا کنید. اگر آنها را در دست دارید، به تدریج آنها را در آب قرار دهید. اجازه دهید به تدریج با دمای آب سازگار شوند.

هنگامی که آنها در آب قرار گرفتند، از کوزه یا ظرف برای پخش کردن آب از دم به گردن استفاده کنید.برای شستن صورت آنها باید از یک شوینده صورت یا پارچه استفاده کنید هنگام تمیز کردن اطراف گوش ها، سبیل ها، بینی و چشم های آنها ملایم باشید. برای جلوگیری از قرار گرفتن صابون در مناطق حساس، به دقت زیادی نیاز دارد.مقدار کمی شامپو را روی پوست آنها ماساژ دهید، به اندازه ای که کف صابونی ایجاد شود. مهم است که تمام صابون را به طور کامل بشویید.

بعد از حمام:

چه کسی حوله زیبا و کرکی را دوست ندارد که بعد از حمام با آن خشک شود؟ گربه شما هم همینطور است  آنها می خواهند فوراً در یک حوله گرم خوب بخوابند.بسیاری از تقویت‌های مثبت در اینجا کلید اصلی است. با تمجید از آنها به دلیل اطاعتشان در طول زمان حمام، آنها به سرعت یاد می گیرند که شما می خواهید هنگام شستشو چگونه رفتار کنند. به آنها هدیه بدهید و سعی کنید تا مدتی بعد از حمام آنها را مختل نکنید. این به آنها زمان زیادی می دهد تا تجربه جدید خود را تثبیت کنند.

 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.