مراقبت از حیوان خانگی پس از نیش حشره

مراقبت از حیوان خانگی پس از نیش حشره

نیش حشرات می تواند دردناک یا خارش دار باشد یا ممکن است باعث واکنش های پوستی شدیدتر یا آلرژیک شود. برای مراقبت از حیوان خانگی خود پس از نیش حشره چه باید کرد تا حیوان راحت باشد و از عوارض احتمالی دیگر جلوگیری شود؟

حشرات که نیش می زنند

طیف گسترده ای از حشرات می توانند نیش بزنند، از جمله زنبورها، زنبورها، هورنت ها، مورچه های آتشین، جلیقه های زرد، پشه ها، عنکبوت ها و غیره. سایر حشرات، مانند کک و کنه، ممکن است نیش بزنند اما لزوما نیش نمی زنند، اگرچه واکنش ها می تواند یکسان باشد. بسیاری از حشرات، چه نیش بزنند یا نیش بزنند، معمولاً تهاجمی نیستند، اما اگر احساس خطر کنند، فقط به عنوان یک مکانیسم دفاعی نیش می زنند یا نیش می زنند.

علائم نیش حشرات

درد یا خارش شدید یا سوزش شایع ترین علامت همراه با نیش حشره است، اما این تنها واکنش ممکن نیست. علائم دیگری که می تواند نشان دهد حیوان خانگی شما نیش زده است عبارتند از:

  • رفتار مبهوت کننده، مانند پریدن ناگهانی یا داد و بیداد
  • نیش زدن یا خارش در یک نقطه خاص
  • حساسیت به لمس در یک نقطه خاص
  • قرمزی پوست یا جوش برجسته
  • آب دهان بیش از حد
  • نفس نفس زدن یا مشکل در تنفس
  • استفراغ یا اسهال
  • انقباض عضلانی یا تشنج

واکنش‌های شدیدتر با نیش‌های متعدد حشرات، یا اگر حیوانی نسبت به سمی که حشرات تولید می‌کنند، آلرژی یا حساسیت‌های دیگر داشته باشد، ممکن است. از آنجایی که بسیاری از این علائم می تواند نشان دهنده شرایط دیگری نیز باشد، با این حال، اگر حیوان خانگی واکنش شدیدی نشان داد، بهتر است با دامپزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید که هیچ دلیل دیگری وجود ندارد و حیوان خانگی بهترین درمان را برای تسکین هر گونه ناراحتی دریافت می کند.

مراقبت صحیح از حیوان خانگی پس از نیش حشره

درمان نیش حشرات نسبتاً آسان است و درمان می تواند به حداقل رساندن عوارض احتمالی کمک کند. اگر حیوان خانگی شما نیش زده…

  • در صورت امکان حشره را شناسایی کنیداین می تواند به تعیین بهترین درمان در صورت بروز واکنش های شدید کمک کند. در صورت امکان، حشره را بگیرید یا بدن آن را دست نخورده نگه دارید تا شناسایی مناسب شود. همچنین برای جلوگیری از نیش اضافی، حشرات دیگر را در نزدیکی خود بررسی کنید.
  • در صورت لزوم نیش را بردارید: اگر نیش در پوست حیوان باقی بماند، به ترشح زهر ادامه می‌دهد و واکنش‌های قوی‌تری ممکن است رخ دهد. نیش را نیشگون نگیرید، زیرا می تواند زهر بیشتری آزاد کند، بلکه آن را با یک چاقوی کسل کننده یا لبه کارت اعتباری خراش دهید.
  • گزش را آرام کنید: خمیر غلیظی از جوش شیرین و آب می تواند تسکین دهنده باشد، یا اگر پوست آسیب دیده یک ناحیه بزرگ است، حمام بلغور جو دوسر می تواند گزینه خوبی باشد. یک کمپرس خنک – یا یک حوله مرطوب یا یک کیسه یخ پیچیده شده در حوله – نیز می تواند بلافاصله پس از نیش تسکین دهنده باشد.
  • با دامپزشک مشورت کنید:  واکنش حیوان خانگی به نیش حشره ممکن است تنها در چند دقیقه ظاهر شود، یا ممکن است چند ساعت طول بکشد تا واکنش های شدید ظاهر شود. از دامپزشک در مورد امکان داروهای ضد هیستامین و دوز مناسب و ایمن برای حیوان خانگی خود در صورت نیاز بپرسید.
  • جلوگیری از خاراندن: حیوانات خانگی به طور طبیعی پوست آسیب دیده یا تحریک شده را می خراشند، گاز می گیرند یا نیش می زنند. این به طور بالقوه می تواند سم حشره را به یک منطقه بزرگتر پخش کند یا باعث ایجاد زخم های باز شود که ممکن است عفونی شود. برای جلوگیری از خراش بیش از حد از بانداژ یا یقه مخروطی استفاده کنید.
  • غذا و آب تهیه کنید: تغذیه خوب و هیدراتاسیون کافی می تواند به حیوان خانگی کمک کند تا سریعتر از نیش حشرات بهبود یابد. اگر حیوان خانگی در داخل یا نزدیک دهان نیش زده شده باشد، ممکن است غذای نرم لازم باشد تا حیوان بتواند راحت تر غذا بخورد.
  • مراقب باشید: بهتر است یک یا دو روز پس از نیش حشره مراقب واکنش ها و رفتار حیوان خانگی باشید. این می تواند اطمینان حاصل کند که هر گونه اثرات طولانی مدت فوراً مشخص می شود و به جلوگیری از بروز عوارض جدی تر کمک می کند.

جلوگیری از نیش حشرات

بهترین راه برای جلوگیری از رنج کشیدن حیوان خانگی به دلیل نیش حشرات، جلوگیری از بروز چنین نیش‌هایی است. هر زمان که حیوان خانگی خود در خارج از منزل است، از نزدیک نظارت کنید و حیاط و باغ را به طور مرتب از نظر لانه های حشرات نیش زن، از جمله مورچه ها یا سایر هجوم ها بررسی کنید. گل‌ها و درختچه‌ها را هرس کنید تا نسبت به حشرات گزنده کمتر مهمان‌نواز شوند، و برای جلوگیری از حشرات گزنده، خانه و مناظر را با آفت‌کش‌ها یا حشره‌کش‌های مناسب درمان کنید (اما تا زمانی که لازم است حیوانات خانگی را از درمان‌های شیمیایی دور نگه دارید!). نصب حصارهای کوتاه و تزئینی در اطراف تخت گل نیز می تواند حیوان خانگی را از بررسی زنبورها در محل کار باز دارد و در صورت نزدیک شدن بیش از حد حیوان خانگی، خطر نیش تصادفی را به حداقل می رساند.

برای دیدن مطالب بیشتر به پت مگ مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.