نحوه بازی و سرگرم نگه داشتن گربه

نحوه بازی و سرگرم نگه داشتن گربه

 

نحوه بازی و سرگرم نگه داشتن گربه

دانستن نحوه بازی با گربه ممکن است ساده به نظر برسد، اما اشتباه گرفتن آن می تواند منجر به رفتار بد بچه گربه شود

دانستن نحوه بازی با گربه فقط سرگرمی و بازی نیست. همچنین برای سلامت و رفاه گربه شما ضروری است. بازی به گربه شما این امکان را می دهد که رفتارهای طبیعی خود را بیان کند، کالری بسوزاند و حتی چند ترفند جدید را در طول مسیر یاد بگیرد. متأسفانه، بسیاری از ما هرگز برای یادگیری آنچه که گربه هایمان را واقعاً میل به بازی می کند، وقت صرف نکرده ایم.

حتی یک سبدی از بهترین اسباب‌بازی‌های گربه که دست نخورده ، در گوشه‌ای بنشینند، بعید است که علاقه گربه‌تان را برانگیخته، و هر دوی شما را ناامید می کند. هر گربه نیازها و ترجیحات متفاوتی دارد، بنابراین مهم است که سبک بازی را که گربه شما ترجیح می دهد پیدا کنید. برای کمک به کشف نوع بازی مورد علاقه گربه خود، برخی از این نکات را امتحان کنید!

1. غرایز طبیعی گربه خود را برای تشویق بازی تحریک کنید

 رفتارهای بازی گربه ریشه در غرایز طبیعی او دارد، به ویژه رفتارهای شکار. گربه ها عاشق تعقیب کردن، جست و خیز کردن و حمله هستند. گربه‌ها به‌ صورت ویژه جذب حرکت می‌شوند، بنابراین گذاشتن اسباب‌بازی‌ها روی زمین ممکن است برای آن‌ها جذاب نباشد. برای رفع این مشکل، زمانی را به بازی فعالانه با گربه خود اختصاص دهید. این می تواند شامل اسباب بازی های آویزان برای پریدن گربه، پرتاب کردن اسباب بازی ها برای تعقیب گربه یا حتی پنهان کردن اسباب بازی ها در اطراف خانه و تشویق گربه خود برای پیدا کردن آنها باشد.مطمئن شوید که اسباب‌بازی‌هایی با اشکال و اندازه‌های مختلف، مانند اسباب‌بازی‌های کوچکی که گربه‌تان می‌تواند آن‌ها را بردارد و پرتاب کند و اسباب‌بازی‌های بزرگ‌تری که گربه‌تان بتواند آن‌ها را بگیرد و لگد بزند، ارائه دهید.

همچنین می توانید با آزمایش اسباب بازی هایی که شبیه شکار هستند، از غرایز طبیعی شکار گربه خود بهره ببرید. سعی کنید موش‌های اسباب‌بازی گربه، اسباب‌بازی‌های لیزری یا اسباب‌بازی‌هایی را که صدای جیر جیر می‌کنند ارائه دهید تا ببینید آیا هر یک از این گزینه‌ها او را به بازی تحریک می‌کند یا خیر. بسیاری از گربه ها نیز از بررسی رایحه های مختلف لذت می برند بیشتر صاحبان گربه با کت نیپ که مورد علاقه بسیاری از گربه ها است آشنا هستند، اما می توانید برای تحریک حواس به گربه خود کمی تاک نقره ای، نعناع، ​​پیچ امین الدوله یا حتی گیاهانی مانند ریحان و رزماری پیشنهاد دهید. برای دریافت راهنمایی در مورد آنچه در دسترس است، به راهنمای ما در مورد بهترین اسباب بازی های گربه ای نگاهی بیندازید.

2. غنی سازی محیطی زیادی برای گربه خود ارائه دهید

آیا گربه شما در اطراف خانه دراز می کشد و در طول روز چرت می زند؟ متأسفانه، این رفتار بسیار رایج گربه می تواند نشانه ای از حوصله گربه شما باشد همانطور که بسیاری از ما آموخته‌ایم، وقتی تمام روز در خانه گیر کرده‌اید، کار زیادی برای انجام دادن وجود ندارد. بی حوصلگی همچنین می تواند منجر به مشکلاتی برای گربه شما شود، از جمله رفتارهای مخرب می توان اضطراب و چاقی را نام برد.گربه‌ها نیز از تنوع و تازگی استقبال می‌کنند، بنابراین اسباب‌بازی‌های اضافی را در دسترس داشته باشید و مرتباً آنها را بچرخانید تا گربه‌تان را علاقه‌مند نگه دارید.

3. با دست یا بدن خود بازی نکنید

اگرچه ممکن است غلغلک دادن شکم گربه یا وسوسه کردن بچه گربه با انگشتانتان وسوسه انگیز باشد، اما بهتر است از دست یا بدن خود برای بازی با گربه خودداری کنید. شاید دوست داشتنی باشد که اکنون اجازه دهید آن بچه گربه کوچک انگشتانتان را نیش بزند، اما وقتی گربه شما کاملاً بزرگ شده باشد و این گاز گرفتن ها دردناک شود، چندان جالب نخواهد بود! هنگامی که گربه شما یاد می گیرد که بدن شما را به عنوان یک اسباب بازی ببیند، ترک عادت سختی است و می تواند منجر به مشکلات رفتاری گربه شود. برای اینکه گربه خود را از گاز گرفتن یا تعقیب منصرف کنید، از بدن خود به عنوان اسباب بازی خودداری کنید و به جای آن به بازی با اشیاء مناسب بپردازید.

آیا گربه شما قبلاً یاد گرفته است که دستان شما را گاز بگیرد یا پاهای شما را تعقیب کند؟ اگر چنین است، باید اقداماتی را برای ترک این عادت انجام دهید. گربه‌ها اغلب جذب حرکات می‌شوند، بنابراین اگر گربه به شما حمله می‌کند یا متوجه می‌شوید که او برای جهش آماده می‌شود، حرکت را متوقف کنید. 

سعی کنید او را به یک اسباب‌بازی مناسب‌تر هدایت کنید، مانند موش گربه‌ای یا ریسمان آویزان. برای گربه هایی که دوست دارند بعد از حرکت دادن پاها ، پاهای خود را تعقیب کنند، پرتاب کردن یک اسباب بازی یا خوراکی در راهرو جلوتر از شما می تواند به منحرف کردن حواس گربه و کاهش رفتار کمک کند. مطمئن شوید که گربه شما نیز در طول روز غنی سازی محیطی و زمان بازی فعال گربه با شما را دریافت می کند تا فرصت زیادی برای تخلیه انرژی بازیگوش به روشی ایمن و مناسب داشته باشد.

4. از غذا برای تشویق و پاداش استفاده کنید

اگر گربه شما انگیزه غذا دارد، می توانید انگیزه بیشتری برای بازی با غذا به عنوان جایزه ایجاد کنید. این همچنین یک راه عالی برای تشویق گربه دارای اضافه وزن به حرکت بیشتر و کار برای شام خود است سعی کنید تکه‌های غذای خشک گربه را در اطراف خانه پنهان کنید تا گربه‌تان پیدا کند یا از یک اسباب‌بازی پازل استفاده کنید تا گربه‌تان مجبور شود برای هر تکه از غذای خود کار کند.برای ایجاد یک اسباب‌بازی پازلی که خودتان آن را انجام دهید، مقدار کمی کیبل را در هر چاه یک کارتن تخم‌مرغ خالی بریزید. این کار گربه شما را مجبور می‌کند تا از زبان و پنجه‌هایش برای بیرون کشیدن تکه‌های خود استفاده کند و او را برای مدت طولانی‌تری مشغول نگه دارد و در طول روز فعالیت بیشتری را تشویق کند.

غذا همچنین راهی عالی برای پاداش دادن به گربه شما می باشد که برای بازی مناسب با یک اسباب بازی جدید است، به خصوص اگر می خواهید از بازی های نامناسب مانند حمله به دست ها و پاها جلوگیری کنید.حتی می توانید از غذا به عنوان انگیزه برای آموزش چند ترفند به گربه خود استفاده کنید! برای اطمینان از اینکه گربه شما با این پاداش‌ها وزن اضافه نمی‌کند، از تکه‌های وعده‌های غذایی او استفاده کنید و خوراکی‌ها را به بیش از 10 درصد کالری دریافتی روزانه‌اش محدود کنید.

5. دریابید که گربه شما چه نوع بازی را بیشتر دوست دارد

هر گربه متفاوت است، بنابراین شما باید کمی آزمایش کنید تا متوجه شوید که گربه شما کدام نوع بازی را ترجیح می دهد. این زمان عالی برای کاوش و ارتباط با گربه است! سعی کنید اسباب بازی های مختلف را ارائه دهید، با سرعت های مختلف و در زمان های مختلف روز بازی کنید. گربه شما از این همه توجه اضافی قدردانی خواهد کرد و شما به زودی یاد خواهید گرفت که چگونه با گربه خود به بهترین نحو بازی کنید.

6. بدانید چه مدت باید با گربه خود بازی کنید

بازی با گربه فراتر از گذاشتن چند اسباب بازی روی زمین است. گربه شما برای سلامت و تندرستی به زمانی نیاز دارد که هر روز به طور فعال با شما بازی کند. در حالت ایده آل، گربه شما به حداقل یک ساعت زمان بازی فعال روزانه نیاز دارد. این را می توان به هر تعداد قسمت از بازی که شما و گربه تان دوست دارید تقسیم کرد! با این حال، ممکن است لازم باشد با نیازهای فردی گربه خود سازگار شوید. بچه گربه های جوان بسیار پرانرژی هستند و به زمان بازی بیشتری نیاز دارند تا انرژی پر شور بچه گربه را بسوزانند، در حالی که گربه های مسن تر ممکن است زمان بازی کمتری را ترجیح دهند. سعی کنید با اسباب بازی ها در ساعات مختلف روز آزمایش کنید تا متوجه شوید گربه شما چقدر زمان بازی را ترجیح می دهد.

بازی هایی برای بازی با گربه


گربه ها از طیف گسترده ای از بازی های تعاملی مانند سگ ها و سایر حیوانات خانگی لذت می برند. در حالی که چوب‌های تیزر و نشانگرهای لیزری می‌توانند اسباب‌بازی‌های خوبی برای بازی با گربه باشند، برخی از افراد ترجیح می‌دهند گربه‌های خود را در یک بازی تعاملی‌تر مشارکت دهند که هم برای گربه و هم برای صاحبش مفید است.

رفتن و آوردن(فچ)

در حالی که ممکن است "فچ" را به عنوان یک بازی سگ شناسی در نظر بگیرید، بسیاری از گربه ها از بازی کردن واکشی با صاحبان خود نیز لذت می برند! از یک توپ کوچک یا اسباب بازی دیگر گربه یا حتی یک تکه کاغذ دیواری استفاده کنید. ابتدا مطمئن شوید که جسم به اندازه کافی بزرگ است که نتوانید تصادفاً آن را ببلعید سپس، شی را پرتاب کنید و به گربه خود اجازه دهید آن را تعقیب کند. اگر گربه شما اسباب بازی را به شما بازگرداند، دوباره آن را پرتاب کنید. می‌توانید از خوراکی‌های غذایی برای پاداش دادن به گربه‌تان برای بازگرداندن اسباب‌بازی استفاده کنید تا به گربه‌تان در درک بازی کمک کنید، اما به مرور زمان خود بازی باید برای گربه‌تان پاداش‌بخش باشد.

 

قایم باشک

برخی از گربه‌ها نیز از بازی «پنهان و جفت» لذت می‌برند. منطقه ای از خانه خود را پیدا کنید که بتوانید در آن مخفی شوید، سپس گربه خود را نزد خود صدا کنید. به گربه خود اجازه دهید تا از بینی و گوش های خود برای یافتن محل اختفای شما استفاده کند. در صورت لزوم، می توانید کمی صدا برای کمک به گربه خود در مورد موقعیت مکانی خود ارائه دهید. هنگامی که گربه شما را پیدا کرد با رفتار یا محبت به گربه خود پاداش دهید و سپس این روند را تکرار کنید.

سرگرم نگه داشتن گربه در خانه تنها

وقتی در خانه نیستید، گربه شما همچنان به سرگرمی نیاز دارد. فیدرهای پازل راهی عالی برای سرگرمی و فعالیت گربه شما در زمانی که کسی در خانه نیست. می توانید چند غذای کوچک را در غذای پازل قرار دهید، یا از آن برای غذا دادن به غذای روزانه گربه خود در زمانی که در خانه تنها است استفاده کنید.

مطمئن شوید که گربه شما مکان های زیادی برای بالا رفتن و پنهان شدن دارد. درختان گربه، پایه های خراشیده و نشیمنگاه های پنجره می توانند به گربه شما کمک کنند هم خروجی فیزیکی و هم تحریک ذهنی داشته باشند.

بازی مزایای بی شماری دارد

برای اینکه پیوند خود را با دوست گربه خود به حداکثر برسانید، مهم است که بدانید چگونه با گربه بازی کنید. چه درگیر بازی های تعاملی باشید و چه گربه خود را با فعالیت های سرگرم کننده در خانه تنها بگذارید، بازی باعث تقویت سلامت جسمی و روانی گربه شما می شود. از طریق بازی، نه تنها می توانید رابطه خود را با گربه خود تقویت کنید، بلکه احتمال چاقی و مشکلات مربوط به چاقی را نیز کاهش دهید.

برای دیدن سایر مقالات می توانید بروی پت مگ کلیک کنید

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.