چگونه یک بیگل را تربیت کنیم

چگونه یک بیگل را تربیت کنیم

 

آموزش بیگل ها نسبت به سایر نژادهای سگ کمی سخت تر است. در گذشته، آنها برای ردیابی مستقل خرگوش ها و سایر حیوانات بدون نیاز به پیروی از دستورات شکارچی پرورش داده می شدند. اگرچه این برای شکارچی عالی است، اما به این معنی است که بیگل ها هنوز در گوش دادن به دستورات خیلی خوب نیستند. حداقل می توان گفت که آنها می توانند کمی سرسخت باشند.بنابراین، معمولاً برای آموزش این سگ ها نسبت به سایر نژادها کمی کار بیشتری لازم است. با این حال، با کمی کار، می توانید به راحتی بیگل خود را مانند هر سگ دیگری آموزش دهید.

آموزش بیگل ها چقدر سخت است؟

بیگل ها معمولاً یکی از نژادهای سخت تر برای آموزش در نظر گرفته می شوند. به عنوان سگ های خوشبو، آنها بینی بسیار قدرتمندی دارند و برای پیروی از آن به هر قیمتی تربیت شده اند. به طور کلی، این بدان معنی است که آنها هنگام تمرین حواسشان پرت می شود، به خصوص هنگامی که بوها درگیر هستند. بینی آنها هر روز هفته برنده خواهد شد.

از آنجایی که آنها برای شکار پرورش یافته اند، این سگ ها بیش از هر چیز به غریزه متکی هستند. بنابراین، آنها می توانند کمی سرسخت به نظر برسند، اگرچه این لزوماً عمدی نیست. در عوض، این سگ‌ها به سادگی برای غلبه بر غرایز خود در دستورات تربیت نشده‌اند .

این سگ ها همچنین دارای سطح انرژی نسبتاً بالایی هستند. بنابراین، آنها می توانند در حین تمرین کمی هیجان زده و پرانرژی شوند که می تواند جلسات تمرین را به یک چالش تبدیل کند. به همین دلیل توصیه می کنیم قبل از تربیت این سگ ها ورزش کنید. این به آنها کمک می کند تا تمرکز کنند و از حواس پرتی جلوگیری کنند.

با این حال، این سگ‌ها نیز بسیار غذا محور هستند، بنابراین به خوبی به رفتارها پاسخ می‌دهند، که می‌تواند به آنها کمک کند تا بر برخی از حواس‌پرتی خود غلبه کنند. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم از درمان‌ها و استفاده از تمرین‌های تقویتی مثبت استفاده کنید.

چگونه یک بیگل را آموزش دهیم

شما یک بیگل را درست مثل هر سگ دیگری تربیت می کنید. با این حال، نکات اضافی وجود دارد که ممکن است آموزش بیگل شما را کمی انجام پذیرتر کند. در اینجا برخی از مواردی است که توصیه می کنیم هنگام آموزش سگ خود به خاطر داشته باشید.

1-یک برنامه زمانی را دنبال کنید

بیگل ها زمانی بهترین عملکرد را دارند که یک برنامه ثابت وجود داشته باشد، به خصوص زمانی که در خانه تمرین می کنند. این سگ ها، کوچک و فعال و سرسخت هستند. در مراحل اولیه فرآیند باید هر چند ساعت یکبار آنها را بیرون ببرید. یک برنامه زمانی به شما و توله سگتان کمک می کند در مسیر خود بمانید. حتماً جلسات تمرینی منظم را نیز در نظر بگیرید. یک جلسه کوتاه 10 دقیقه ای بهتر از یک جلسه طولانی تر یک روز در هفته است. به یاد داشته باشید، این سگ‌ها بسیار حواس‌پرتی هستند، بنابراین جلسات آموزشی طولانی کار نمی‌کند.

2-زود شروع کن

شما باید به محض اینکه توله سگ خود را به خانه آوردید، آموزش دادن را آغاز کنید. آموزش این سگ ها نسبت به سگ معمولی شما کمی بیشتر طول می کشد. بنابراین، بسیار مهم است که زودتر شروع کنید. بعلاوه، هرچه زودتر تمرینات برنامه ریزی شده خود را شروع کنید، سگ شما بهتر است با آموزش سازگار شود. به محض اینکه سگ شما به اندازه کافی بزرگ شد، یک برنامه روتین انجام دهید.

هنگامی که توله سگ شما برنامه واکسیناسیون خود را کامل کرد، می توانید او را به کلاس های توله سگ نیز ببرید. بیگل ها معمولاً بسیار اجتماعی هستند، بنابراین باید کمتر در مورد اجتماعی شدن نگران باشید. با این حال، مانند همه سگ‌ها، هنوز هم بهتر است آنها را با طیف وسیعی از افراد، سگ‌ها و تجربیات زودهنگام معرفی کنید تا بعداً نترسند.

3-آموزش Crate را در نظر بگیرید

آموزش قفس ظالمانه نیست، زیرا برخی از تصورات غلط ممکن است شما را به این باور برساند. در عوض، آموزش قفس مانند ایجاد یک فضای امن و آرام برای سگ شما است. در ابتدا، هدف اصلی شما این است که سگ خود را تشویق کنید تا قفس خود را دوست داشته باشد. این کار از طریق اسباب‌بازی‌ها و خوراکی‌های مخصوصی که در حالی که سگ در قفس است، ارائه می‌شود. هرگز از قفس به عنوان مجازات استفاده نکنید، زیرا می خواهید سگ شما در قفس احساس راحتی و خوشحالی کند.

4-آموزش تقویت مثبت 

بسیاری از روش های آموزشی مختلف در طول سال ها ابداع و آزمایش شده اند. با این حال، آموزش تقویت مثبت تنها روشی است که شواهد علمی قابل توجهی در پشت آن وجود دارد. بنابراین، ما به ویژه آموزش تقویت مثبت را توصیه می کنیم. از آنجایی که بیگل ها به شدت غذا محور هستند، این کار به خوبی انجام می شود.بیگل ها می توانند کاملا حساس باشند. بنابراین، بهتر است از تنبیه اجتناب کنید، که به هر حال بیشتر سگ ها آن را درک نمی کنند.

5-ورزش را فراموش نکنید

همه ما می دانیم که سگ ها به ورزش نیاز دارند. با این حال، به راحتی می توان فراموش کرد که ورزش و تمرین دست به دست هم می دهند. سگی که ورزش نمی‌کند واکنش‌پذیرتر، مخرب‌تر و حواس‌پرتر خواهد بود. بنابراین، بدون ورزش، بیگل شما کمتر در طول جلسات تمرینی خوب رفتار می کند و گوش می دهد. سگ خسته اغلب سگ خوبی است.مطمئن شوید که ورزش منظم را در برنامه خود بگنجانید. همیشه قبل از شروع یک جلسه تمرینی سگ خود را ورزش دهید. داشتن یک سگ بیش از حد فعال تنها منجر به ناامیدی برای هر دو طرف خواهد شد.

6-پاداش خوب به اندازه کافی

هنگامی که بیگل خود را آموزش می دهید، مطمئن شوید که به هر حرکتی در جهت درست پاداش می دهید. به عنوان مثال، وقتی به سگ خود یاد می‌دهید که «ماندن» باشد، فقط برای چند ثانیه به او پاداش دهید. پس از آن، می توانید به آرامی مدت زمانی را که از آنها می خواهید قبل از دریافت جایزه بمانند، تمدید کنید. سگ ها (و مخصوصاً بیگل ها) هنگام آموزش به گام های بسیار کوچک نیاز دارند.

7-اجتماعی شدن

اجتماعی شدن سگ شما به اندازه آموزش آنها مهم است. اجتماعی شدن تضمین می کند که سگ شما به افراد، حیوانات و مکان های مختلف عادت دارد. بدون معرفی زودهنگام، این چیزها ممکن است سگ شما را در زمانی که بعداً با آنها روبرو می شود بترساند و باعث واکنش بیشتر آنها شود.بنابراین، ما به شدت توصیه می کنیم که توله سگ خود را در جوانی به مکان های مختلف ببرید و تا حد امکان به افراد و حیوانات معرفی کنید. کلاس های آموزش توله سگ در این زمینه خوب عمل می کند. آنها مکان امنی را برای سگ شما فراهم می کنند تا با حیوانات و افراد جدید ملاقات کند، به غیر از شلوغی یک فروشگاه.

با این حال، کلاس ها به تنهایی برای رفع تمام نیازهای آموزشی سگ شما کافی نیستند. برای این کار، شما همچنین باید از مکان‌های دیگری که ممکن است وقتی بزرگتر می‌شوند با آن‌ها برخورد داشته باشند ملاقت کنند.

نتیجه :

آموزش بیگل ها ممکن است سخت تر از سگ های دیگر باشد. با این حال، این بدان معنا نیست که آموزش آنها غیرممکن است. در عوض، این سگ‌ها برای پیروی از دستورات، زمان سخت‌تری برای غلبه بر غرایز خود دارند، بنابراین بیشتر آموزش‌ها کمی بیشتر از حد متوسط ​​طول می‌کشد. آنها همچنین می توانند بسیار حواس پرتی باشند، به خصوص زمانی که بینی آنها درگیر است.

با این حال، با روش‌های مناسب، می‌توانید بیگل خود را برای «نشستن»، «ماندن» و «پایین» آموزش دهید. حتی ممکن است برخی از پارس کردن آنها را کنترل کنید.

با این حال، این سگ ها هرگز به سطحی که یک ژرمن شپرد به خوبی آموزش دیده است آموزش نخواهند داد. این به سادگی در خون آنها نیست. آن‌ها وقتی از بند خارج می‌شوند خوب عمل نمی‌کنند، زیرا هر جا عطری به مشامشان برسند، به دنبال بینی خود می‌روند. با این حال، با انتظارات مناسب و صبر زیاد، بیگل شما همچنان می تواند یک سگ آموزش دیده باشد.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.