آیا گربه ها در زمستان بیشتر می خوابند؟

آیا گربه ها در زمستان بیشتر می خوابند؟

گربه‌ها به خاطر علاقه‌شان به خواب معروف هستند، اما آیا در ماه‌های سردتر زمستان بیشتر می‌خوابند و رفتارشان در زمستان چگونه تغییر می‌کند؟

گربه ها بخش قابل توجهی از زندگی خود را در خواب می گذرانند. به طور متوسط، آنها می توانند بین 12 تا 16 ساعت در روز بخوابند، در حالی که برخی از گربه ها حتی تا 20 ساعت در روز می خوابند!

این خواب معمولاً به چرت‌های کوتاه گربه تقسیم می‌شود و آنها را به خواب‌های سبک تبدیل می‌کند که می‌توانند در هر تهدید یا فرصتی که متوجه شوند، مانند نزدیک شدن حیوان دیگری یا صدای باز شدن قوطی غذای گربه در اتاق بعدی، به سرعت بیدار شوند.

گربه ها در تمام طول سال زیاد می خوابند، اما به عنوان صاحب گربه، ممکن است متوجه شده باشید که دوست گربه شما در ماه های زمستان فعالیت کمتری دارد. آیا این فقط یک تصادف است یا واقعا گربه ها در زمستان بیشتر می خوابند؟ بیایید عادات خواب گربه ها و دلایل پشت سر آنها را بررسی کنیم.

چرا گربه ها ممکن است در زمستان بیشتر بخوابند؟

  1. تنظیم دما: گربه ها به تغییرات دما حساس هستند و در حالی که در ماه های سردتر زمستان به خواب زمستانی نمی روند، ممکن است برای حفظ انرژی و حفظ گرمای بدن خود بیشتر بخوابند. حلقه زدن در یک مکان دنج، مانند یک تخت گرم یا یک پرتو آفتاب، به آنها کمک می کند تا گرم و راحت بمانند.
  2. کاهش فعالیت : گربه های فضای باز ممکن است در طول زمستان زمان کمتری را در خارج از خانه بگذرانند، زیرا شرایط آب و هوایی سخت است و زمانی که هوا زودتر تاریک می شود، در داخل خانه نگهداری می شوند. در نتیجه، ممکن است فرصت های کمتری برای ورزش و بازی داشته باشند که منجر به افزایش خواب می شود.
  3. غریزه طبیعی: افزایش خواب گربه ها در طول زمستان ممکن است ریشه در غرایز طبیعی آنها داشته باشد، بر اساس تغییرات نور روز و دما. در طبیعت، برخی از گونه های گربه مانند سیاه گوش و بابکت، فعالیت خود را در ماه های سردتر که طعمه کمیاب تر است، کاهش می دهند. گربه های خانگی ممکن است رفتار مشابهی از خود نشان دهند، حتی اگر منبع غذایی آنها در تمام طول سال ثابت باشد. درباره ارتباط گربه های خانگی ما با گربه های بزرگ بیشتر بدانید.
  4. کمبود نور خورشید: گربه ها به دنبال نور خورشید برای گرما و آرامش هستند. با ساعات کوتاه‌تر نور روز در زمستان، گربه‌ها ممکن است زمان بیشتری را در مکان‌های آفتابی بخوابند تا گرمای محدود موجود را جذب کنند.

توجه به این نکته مهم است که گربه‌ها ممکن است در واکنش به زمستان متفاوت باشند و لزوماً همه گربه‌ها در این فصل بیشتر نمی‌خوابند. به عنوان یک صاحب مسئولیت پذیر گربه، ضروری است که برای دوست گربه خود محیطی گرم و راحت و فرصت های زیادی برای بازی و تحریک ذهنی فراهم کنید تا به آنها کمک کنید بدون توجه به فصل، فعال و درگیر بمانند.

همچنین، نیازی نیست که گرمایش مرکزی خود را در زمستان فقط به نفع گربه خود روشن کنید. کت خز آنها باید به اندازه ای باشد که در روزهای سرد آنها را گرم نگه دارد. برای آنها مکان هایی برای چرت زدن فراهم کنید که خشک و به دور از هر گونه پیش نویسی باشد و آنها باید خوشحال باشند.

راه های دیگری که رفتار گربه ها در زمستان تغییر می کند

  1. آنها بیشتر می خورند: طبیعی است که گربه ها در زمستان بیشتر و در تابستان کمتر غذا بخورند، زیرا دما بر متابولیسم آنها تأثیر می گذارد.
  2. مو بیشتری می ریزند: در زمستان، گربه‌ها پوشش ضخیم‌تری ایجاد می‌کنند تا به گرم نگه داشتن آنها کمک کند، که می‌تواند آنها را چاق‌تر نشان دهد. با نزدیک شدن به فصل، آنها کت تابستانی نازک‌تر خود را می‌پوشند تا راه را برای خز جدید خود باز کنند. سپس این کت ضخیم را در بهار برای آماده شدن برای هوای گرمتر می اندازند. در نتیجه، گربه شما ممکن است در پاییز و بهار به کمک بیشتری برای نظافت نیاز داشته باشد تا از شر خز اضافی خود در هنگام پوست اندازی خلاص شود.
  3. کمتر بیرون می روند: گربه‌ها معمولاً علاقه‌ای به هوای سرد، مرطوب و برفی ندارند، بنابراین اغلب ترجیح می‌دهند در زمستان بیشتر در خانه بمانند، جایی که هوا گرم و خشک است. در این زمان از سال معمولاً شکار کمتری برای تعقیب و شکار در بیرون وجود دارد، بنابراین آنها دلایل کمتری برای کاوش در فضای باز دارند.
  4. حوصله شان سر می رود: به دلیل گذراندن زمان کمتری در خارج از منزل در زمستان، برخی از گربه‌ها ممکن است خسته یا ناامید شوند، زیرا کمتر می‌توان آنها را در داخل خانه سرگرم کرد. مالکان گاهی اوقات علائم بی حوصلگی را به اشتباه می خوانند زیرا گربه آنها احساس غمگینی یا بیش فعالی می کند یا بیشتر تنبل یا چسبنده است. برای کمک به فعال نگه داشتن ذهن و بدن گربه در داخل خانه
  5. آنها بیشتر فرار می کنند: زمانی که شرایط مناسب باشد، تخم کک ها بیرون می آیند و محیط گرم را ترجیح می دهند. به همین دلیل است که روشن کردن گرمایش مرکزی در خانه شما در زمستان می تواند باعث افزایش ناگهانی کک هایی شود که از تخم هایی که در دماهای سردتر خوابیده اند بیرون می آیند. همچنین ممکن است در بهار/تابستان که شرایط بیرونی برای زنده ماندن کک‌ها ایده‌آل است، موج دیگری وجود داشته باشد. در مورد کک و نحوه درمان آنها بیشتر بدانید.
  6. آنها می توانند استرس بیشتری بگیرند: زمستان گردهمایی های جشن در داخل خانه و آتش بازی های بلند را در بیرون به همراه دارد که می تواند برای گربه ها بسیار استرس زا باشد.

گربه‌ها می‌توانند در هر زمانی از سال باردار شوند (بنابراین اگر نمی‌خواهید بستر غیرمنتظره‌ای داشته باشید، مهم است که آنها را عقیم کنید!)، اما احتمال اینکه در ماه‌های زمستان وارد گرما، جفت‌گیری و زایمان شوند، کمتر است. بیشتر بچه گربه ها در تابستان متولد می شوند، زیرا چرخه تولید مثل گربه به ساعات طولانی تر روز بستگی دارد.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.