دلیل میو بیش از حد گربه

دلیل میو بیش از حد گربه

گربه‌ها به‌خاطر توانایی‌های شکار مخفیانه‌شان و پنجه‌های نرمشان با این حال حیوانات  آرامی شناخته می‌شوند، اما برخی از گربه‌ها صداهای فوق‌العاده قدرتمندی دارند و از سکوت دور هستند. 

درک اینکه چرا گربه ها میو میو می کنند و چقدر میو زدن ممکن است زیاد باشد، می تواند به صاحبان گربه کمک کند تا از ارتباطات دوستان گربه خود و معنای واقعی آن آگاه شوند.

علت این که گربه ها میو می کنند؟

گربه‌ها برای برقراری ارتباط با انسان‌ها میو می‌کنند، زیرا ما به میوهای آنها واکنش نشان می‌دهیم و آنها به سرعت میو، خرخر، زوزه‌کشی، میو و زوزه کشیدن را یاد می‌گیرند تا به ما اطلاع دهند دقیقاً چه می‌خواهند. میو گربه می تواند چیزهای زیادی را به شما منتقل کند، از جمله…

  • با سلام - یک گربه اغلب فقط برای سلام کردن میو میو می کند، به خصوص اگر شما مدت زیادی را در آنجا نبوده باشید یا اگر گربه تنها بوده باشد.
  • نیاز به توجه - گربه ها ممکن است غذا بخواهند، زمان بازی بخواهند، درخواست مالش شکم کنند یا با میوهای محکم تقاضای توجه کنند. یک گربه مضطرب نیز ممکن است برای جلب توجه بیشتر میو کند.
  • احساسات - انواع مختلف میو و خمیازه می تواند احساسات گربه را نشان دهد، از ترس و اضطراب گرفته تا دوستی و قدردانی.
  • هشدارها - یک میو قوی تر، بلندتر و شدیدتر می تواند یک هشدار باشد، چه اگر گربه برای هشدار دادن به رقیب تسلط نشان می دهد و یا به انسان خود در مورد یک تهدید بالقوه هشدار می دهد.
  • گیجی - اگر گربه گیج یا سرگردان باشد، میو یا صدای زوزه کشی بیشتر ممکن است فریاد کمک باشد، به خصوص اگر گربه احساس کند گم شده یا به دام افتاده است.
  • جذابیت جنسی - گربه ماده در گرما ممکن است با نوسانات هورمونی اش میو کند یا زوزه می کشد و او به دنبال جفتی می گردد، و گربه نر نیز اگر بوی ماده را در آن نزدیکی حس کند، ممکن است به همان شکل میو کند.
  • واکنش ها - یک گربه ممکن است به عنوان پاسخی به اعمال ما میو میو کند، به خصوص اگر گربه تشخیص دهد که ما چه کار می کنیم و بخواهد بر آن عمل تأکید کند، مانند پر کردن ظرف غذا.
  • بیماری یا جراحت - گربه ای که آسیب دیده یا بیمار است ممکن است در پاسخ به درد یا ناراحتی میومیو کند، زوزه بکشد، تف کند یا جیغ بزند. این میوها اغلب بسیار بلندتر و اصرار بیشتری نسبت به صداهای دیگر دارند.

همانطور که با صدا و صداهای گربه خود آشنا می شوید، متوجه خواهید شد که انواع مختلف میو ممکن است به چه معنا باشد و می توانید به طور مناسب به ارتباط گربه خود پاسخ دهید.

میو کردن چقدر زیاد است؟

همه گربه‌ها تا حدی میو می‌کنند، اگرچه میزان میو کردن به شخصیت کلی گربه و اینکه آیا صدای آنها به خواسته‌شان می‌رسد (مثلاً دریافت غذا) بستگی دارد. برخی از نژادهای گربه مخصوصاً برای میوهای بلندتر، شدیدتر و مکرر، از جمله…

  • باباتیل آمریکایی
  • بنگال
  • گربه اسفنکس
  • وانت ترکی

گربه‌های جوان‌تر اغلب بیشتر از بزرگسالان میو میو می‌کنند، اگرچه گربه‌های مسن نیز ممکن است بیشتر شروع به صدا زدن کنند، به خصوص اگر شکایت‌های فیزیکی بیشتری داشته باشند یا بیشتر احساس گیجی کنند.

اگر صدای میو برای شما، خانواده یا همسایه‌هایتان خیلی بلند یا خیلی شدید است، وقت آن است که اقداماتی را برای محدود کردن ارتباط گربه‌تان انجام دهید. علاوه بر این، اگر میو گربه شما به طور ناگهانی تغییر کرد یا متوجه علائم دیگری از ناراحتی مرتبط با میوهای مختلف شدید، در صورتی که ممکن است مسائل جدی تری باعث میو گربه شما شود، فوراً با دامپزشک مشورت کنید.

راه های ساکت کردن گربه 

هنگامی که گربه شما ممکن است بیش از حد میو میو کند، مهم است که علت میو را پیدا کنید تا ساکت شدن را تشویق کنید. این امر به ویژه در صورتی که گربه مریض، مجروح یا مضطرب باشد بسیار مهم است. اصلاح مسائل دیگر مانند گرسنگی نیز می تواند به آرام کردن گربه شما کمک کند. وقتی می‌خواهید گربه‌تان را از میو و زوزه‌ی بیش از حد دور نگه دارید، در نظر بگیرید…

  • عقیم کردن یا عقیم کردن یک گربه سالم برای به حداقل رساندن نوسانات هورمونی ناشی از چرخه گرما و تمایلات جفت گیری که می تواند باعث میو کردن بیشتر شود.
  • در صورتی که گربه میو می کند تا به بیرون از منزل برود، اگر گربه میو می کند، درب گربه را نصب کنید، تا گربه بتواند نیازهای خود را بدون کمک شما برآورده کند.
  • از پاداش دادن به میوهای بیش از حد با خوردن غذا یا غذای بیشتر خودداری کنید و در عوض به وعده های غذایی خود پایبند باشید تا گربه یاد بگیرد که رفتار التماس کردن موفقیت آمیز نیست.
  • استخدام یک نگهدارنده حیوانات خانگی یا استفاده از سرگرمی هایی مانند تغذیه پرنده یا ویدیوهای مناسب برای گربه برای آرام کردن گربه مضطرب در زمانی که ممکن است دور باشید و گربه به همراهی نیاز دارد.
  • کاهش اضطراب گربه با بازگشت به یک روال آشنا، گزینه های غذایی منظم، قرار دادن جعبه بستر و سایر ویژگی های روزانه که می تواند گربه ای را که تغییر را دوست ندارد آرام کند.

اگر نمی توانید علت میو زدن بیش از حد گربه خود را پیدا کنید، در صورتی که شرایط سلامتی یا سایر عوامل ممکن است مشکل ساز باشد، با دامپزشک خود مشورت کنید. مهم است که هرگز ارتباط گربه خود را نادیده نگیرید، اما همچنین به مجازات های منفی متوسل نشوید که فقط ترس را در حیوان خانگی شما ایجاد می کند و باعث افزایش اضطراب گربه می شود. میو کردن گربه ارتباط آن است و گربه میوگر همیشه سعی می کند چیزی به صاحبش بگوید. هنگامی که متوجه شدید که میو و یقه های مختلف چه معنایی دارند، بهتر می توانید نیازهای گربه خود را برآورده کنید و ارتباط شاد و سالمی را بین هر دوی خود به اشتراک بگذارید.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.