پیشگیری از کک و کنه تابستانی برای سگ ها

پیشگیری از کک و کنه تابستانی برای سگ ها

 

در تابستان امسال سگ خود را از کنه ها در امان نگه دارید

پیشگیری از کک و کنه برای سگ ها، اگرچه همیشه ضروری است، اما ممکن است در تابستان امسال اهمیت بیشتری پیدا کند. کارشناسان کانال هواشناسی پیش‌بینی می‌کنند که جمعیت کنه‌ها در سال جاری به بالاترین حد خود برسد. از آنجایی که کنه ها برای سن تفاوتی قائل نمی شوند، چه سگ شما توله سگ باشد، چه بالغ یا یک سگ مسن، بهتر است خود را آموزش دهید و آماده باشید تا شما و سگتان تابستانی بی دغدغه داشته باشید. و از به روز بودن داروی کک و کنه که اولین قدم می باشد مطمئن شوید.

چگونه تیک را از سگم جدا کنم؟

حذف کنه سگ باید زمانی اتفاق بیفتد که یک کنه را روی سگ خود مشاهده کنید. حتی اگر آنها تحت تجویز دامپزشکی پیشگیری از کنه باشند، ممکن است مدتی طول بکشد تا دارو برای حذف آنها شروع به کار کند. کنه‌ها معمولاً تا 24 تا 48 ساعت پس از چسبیدن، بیماری را منتقل نمی‌کنند، بنابراین یکی از راه‌های ارائه بهترین پیشگیری از کنه‌ها، بررسی کنه‌ها پس از ورود به داخل آن است. اگر موردی پیدا کردید، فورا آنها را حذف کنید. به این ترتیب شما راه طولانی را برای کمک به محافظت از سگ خود در برابر بیماری طی خواهید کرد.

مرکز کنترل بیماری این مراحل را برای حذف بی خطر کنه سگ توصیه می کند:

نحوه حذف کنه

1-از موچین تمیز و با نوک ریز استفاده کنید تا کنه را تا حد امکان نزدیک به سطح پوست بگیرید.

2-با فشار ثابت و یکنواخت به سمت بالا بکشید. کنه را نپیچانید یا تکان ندهید؛ این می تواند باعث شود که قسمت های دهان پاره شده و در پوست باقی بمانند. اگر این اتفاق افتاد، قسمت های دهان را با موچین بردارید. اگر نمی توانید به راحتی دهان را با موچین خارج کنید، آن را به حال خود رها کنید و اجازه دهید پوست بهبود یابد.

3-اگر قسمت های دهان کنه در پوست سگ شما شکسته شد، قسمت های دهان را با موچین بردارید. اگر نمی توانید با موفقیت آنها را از بین ببرید، آنها را رها کنید و اجازه دهید پوست بهبود یابد.

4-پس از برداشتن کنه، محل گزش و دستان خود را با الکل یا آب و صابون کاملا تمیز کنید.

5- هرگز کنه را با انگشتان خود له نکنید.

چگونه یک تیک زنده را دور بریزید:

-قرار دادن آن در الکل

-قرار دادن آن در یک کیسه / ظرف مهر و موم شده

-آن را محکم در نوار بپیچید

پیگیری 

اگر ظرف چند هفته پس از برداشتن کنه دچار جوش یا تب شدید، به پزشک مراجعه کنید

در مورد گزش کنه اخیر خود به پزشک بگویید، هنگامی که نیش رخ داد، و جایی که به احتمال زیاد تیک را به دست آورده اید.

علائم بیماری های ناشی از کنه در سگ ها چیست؟

حتی اگر کنه‌ای را از سگ خود مشاهده کرده و خارج کرده‌اید، باید مراقب سلامت و رفتار او باشید تا علائم بیماری‌های منتقله از طریق کنه را زیر نظر داشته باشید. بیماری های شایع منتقل شده از طریق کنه عبارتند از بیماری لایم و تب خالدار کوه راکی، اما چندین بیماری دیگر نیز وجود دارد. اگر سگ شما هر یک از علائم زیر را داشت، بلافاصله او را برای معاینه نزد دامپزشک ببرید.

-مفاصل متورم یا "گرم".

-تب

-خستگی یا بی حالی

-فقدان اشتها

-مفاصل سفت

-تورم غدد لنفاوی

-آبریزش چشم و بینی

-خونریزی بینی

-استفراغ

-مشکلات بینایی

-لثه های رنگ پریده

-اسهال خونی

چه زمانی باید مراقب کک سگ باشم؟

کنه ها تنها دشمن تابستانی نیستند که باید از سگ خود محافظت کنید. زمانی که دما بین 65 تا 80 درجه و رطوبت به 75 تا 85 درصد می رسد، کک ها تبدیل به مشکل می شوند. کک ها معمولاً از تماس با حیوان دیگری پخش می شوند، زیرا قادر به پرواز نیستند، بنابراین تمایل دارند از میزبانی به میزبان دیگر بپرند.

علائم کک سگ

شایع ترین علامتی که نشان می دهد سگ شما کک دارد، خارش بیش از حد است که در اثر گزش کک ایجاد می شود، که در برخی موارد می تواند برای سگ هایی با پوست حساس شدید شود. قبل از اینکه کک ها را ببینید، ممکن است ابتدا متوجه "چرکی کک" شوید، (مشخصات کمی تیره روی پوست) که در واقع مدفوع کک است که عمدتاً از خون سگ تشکیل شده است.

کک ها تمایل به اجتناب از نور دارند. اگر فکر می کنید سگ شما به کک آلوده شده است، خوب است که آنها را در مناطقی که به شدت پوشیده از خز هستند یا در قسمت داخلی ران ها جستجو کنید. کک ها قابل مشاهده هستند، زیرا به اندازه سر یک سنجاق هستند و رنگ مسی تیره دارند.

چگونه از شر کک روی سگ خلاص شوم؟

برای درمان مناسب کک سگ، بهتر است با دامپزشک خود مشورت کنید، که ممکن است راه حل های خوراکی یا موضعی را برای کاهش سریع مشکل توصیه کند. در حالی که برخی ممکن است بدون نسخه باشند، ممکن است لازم باشد از یک درمان پیشگیری از کک با نسخه برای سگ خود استفاده کنید. این درمان ها معمولاً به یکی از دو روش عمل می کنند: کشتن خود کک ها یا کشتن تخم کک ها و شکستن چرخه زندگی. حذف کک می تواند یک فرآیند دشوار باشد، و مهم است که با دامپزشک خود برای بحث در مورد برنامه درمانی حیوان خانگی خود و همچنین محیط زیست برای شکستن چرخه زندگی کک ها همکاری کنید.

دور نگه داشتن کک ها و کنه ها از سگ شما گامی عالی در جهت حفظ سلامتی آنها است و همینطور داشتن غذای عالی برای سگ شما.

 

 

 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.