چرا گربه ها مدفوع خود را دفن می کنند؟ 3 دلیل برای این رفتار

چرا گربه ها مدفوع خود را دفن می کنند؟ 3 دلیل برای این رفتار

چه آن‌ها این کار را در جعبه زباله انجام دهند یا در باغ، همه ما شاهد بوده‌ایم که گربه‌هایمان مدفوع خود را با دقت دفن می‌کنند، و این رفتار واقعاً عجیب به نظر می‌رسد. اما دفن زباله در طبیعت اصلاً غیر معمول نیست و بسیاری از حیوانات دیگر نیز همین کار را انجام می دهند. خوشبختانه این رفتار در گربه ها کاملا طبیعی است و جای نگرانی نیست. با این حال، این رفتار قطعاً کنجکاو است، و ممکن است متوجه شده باشید که دقیقاً چرا گربه ها این کار را می کنند. بیایید نگاهی به سه دلیل این رفتار عجیب اما کاملاً عادی بیندازیم.

3 دلیل رایج که گربه ها مدفوع خود را دفن می کنند

 

1. قلمرو

در طبیعت، گربه‌های بزرگ در رأس زنجیره غذایی قرار دارند و به همین دلیل، نبرد دائمی برای قلمرو و تسلط وجود دارد. شیرها، پلنگ‌ها و یوزپلنگ‌ها هیچ گونه شکارچی طبیعی برای نگرانی ندارند، بنابراین لازم نیست نگران پنهان کردن مدفوع خود باشند. از سوی دیگر، گربه‌های کوچک‌تر، مانند گربه‌سانان اهلی یا بابکت‌ها، به شدت در برابر این شکارچیان راس آسیب‌پذیر هستند، بنابراین مدفوع خود را دفن می‌کنند تا به گربه‌های بزرگ‌تر بفهمانند که تهدیدی نیستند و هیچ چالش سرزمینی ندارند. این عادت از طریق نسل های نسل گربه ها منتقل شده است و امروزه نیز بخشی از غرایز طبیعی آنهاست.

2. شکارچیان

در حالی که مناقشات ارضی با گربه‌های بزرگ‌تر مطمئناً یک نگرانی است، در طبیعت چیزهای بیشتری وجود دارد که گربه‌های کوچکتر باید نگران آن باشند. شکارچیان یک تهدید همیشگی و کشنده هستند، به خصوص اگر یک گربه کوچک بستری از بچه گربه در اطراف داشته باشد. شکارچیان حس خوبی نسبت به دنیای اطراف خود دارند و رایحه هایی مانند مدفوع یا ادرار نشانه آشکاری از حضور یک گربه کوچک در آن منطقه است. به همین دلیل، گربه های کوچک مدفوع خود را دفن می کنند تا زیر رادار بمانند و شکارچیان بزرگتر را جذب نکنند.

3. ژنتیک

گربه اهلی شما هنوز مکانیسم‌های بقا در DNA خود دارد و برخی عادات کاملاً غریزی هستند. شما می دانید که هیچ شکارچی بزرگ یا گربه بزرگی در اطراف محله پرسه نمی زند (امیدوارم)، پس چرا گربه شما همچنان به مدفوع مدفوع خود ادامه می دهد؟ گربه شما به اندازه شما در این مورد مطمئن نیست و احتمالاً شما را به عنوان عضو غالب خانواده می بیند. آنها همچنان مدفوع خود را دفن می کنند تا از درگیری جلوگیری کنند، و این بخشی از غرایز آنهاست که بعید است از بین برود. همچنین، گربه‌ها به تمیزی سخت‌گیر هستند، بنابراین ممکن است مدفوع خود را دفن کنند تا بو را از بینی حساس خود دور نگه دارند.

اگر گربه شما مدفوع خود را دفن نکند چه می شود؟

از آنجایی که دفن مدفوع برای گربه‌ها یک رفتار عادی است، اگر گربه شما این رفتار را انجام ندهد ممکن است مشکلی پیش بیاید. حتی در یک خانه خانگی آرام و بدون شکارچی، بیشتر گربه‌ها همچنان خود را زیردستان صاحبانشان می‌دانند. گربه هایی که از استفاده از جعبه زباله اجتناب می کنند ممکن است بر صاحب خود یا احتمالاً گربه دیگری در خانه احساس تسلط داشته باشند و این بخشی از روش آنها برای اثبات این تسلط است. گفته می شود، این رفتار بیشتر به دلیل مسائلی مانند عدم آموزش یا مشکلی در جعبه زباله آنها است. حتی ممکن است به دلیل بیماری باشد.

 

گربه ها نیز ممکن است این رفتار را از مشاهده مادران خود بیاموزند، و بچه گربه هایی که خیلی زود از والدین خود گرفته شده اند، ممکن است فرصتی برای مشاهده آن نداشته باشند. اگرچه این رفتار تا حد زیادی غریزی است، بنابراین این ممکن است اما بعید است. مشکلات جعبه زباله ممکن است، زیرا گربه شما ممکن است احساس بستر خاصی یا جایی که جعبه زباله در آن قرار دارد را دوست نداشته باشد، بنابراین از استفاده از آن اجتناب می کند. به طور کلی، اگر گربه شما مدفوع خود را دفن نمی کند، احتمالاً چیزی برای نگرانی وجود ندارد، زیرا گربه ها بدنام هستند و کوچکترین مشکل ممکن است جلوگیری از این رفتار باشد.

کلام آخر:

دفن مدفوع مطمئناً برای یک گربه خانگی رفتار عجیبی به نظر می رسد، اما وقتی اجداد و اصل و نسب گربه خود را در نظر بگیرید و این واقعیت را در نظر بگیرید که آنها زمانی حیوانات وحشی بودند که باید از خود مراقبت کنند، این رفتار منطقی تر می شود. اکنون می توانید خیالتان راحت باشد و بدانید که مدفوع گربه شما رفتاری کاملا طبیعی است!

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.