چرا گربه ها گاهی غذای خود را دفن می کنند؟

چرا گربه ها گاهی غذای خود را دفن می کنند؟

 

چرا گربه ها گاهی غذای خود را دفن می کنند؟ 6 دلیل برای این رفتار وجود دارد.

گربه‌ها رفتارهای زیادی دارند که ما انسان‌ها آن‌ها را غیرعادی و صادقانه بگوییم، کمی عجیب می‌دانیم. اما در بیشتر موارد، دلایل طبیعی و غریزی برای رفتار آنها وجود دارد. گاهی اوقات، این اقدامات می تواند سرگرم کننده و زیبا به نظر برسد، اما در واقع نشانه ای از اشتباه است. در موارد دیگر، مالکان ممکن است در مورد چیزی که یک الگوی کاملاً بی ضرر است نگران باشند.

دفن غذا، که در صورت انجام توسط گربه های وحشی، ذخیره سازی نامیده می شود، یک رفتار طبیعی است. معمولاً به این اشاره دارد که گربه زمین را در نزدیکی کاسه خود خراش می دهد. آنها در واقع غذا را دفن نمی کنند، اما این همان کاری است که می خواهند انجام دهند. در ادامه بخوانید تا متوجه شوید که آیا این یک اقدام غریزی است یا به این معنی است که ممکن است مشکلی برای بچه گربه شما وجود داشته باشد و ببینید آیا می توان کاری برای جلوگیری از آن انجام داد.

1. ذخیره آن برای بعد

گربه ها مانند انسان ها هستند. گاهی اوقات، آنها موجودات کوچک درنده ای هستند که هر چیزی را که جلوی آنها بگذارید، می خورند. گاهی اوقات اشتهای کمتری دارند و نمی توانند هر لقمه غذایی را که جلوی آنها می گذارید بخورند.

اگر گربه شما آنقدرها احساس گرسنگی نمی کند، ممکن است سعی کند غذای خود را دفن کند تا آن را ایمن نگه دارد و بتواند بعداً آن را تمام کند. این امر بیشتر در مورد گربه هایی که در وعده های غذایی مشخص به آنها غذای مرطوب داده می شود رایج است. اگر غذا را برای چریدن آن‌ها کنار بگذارید، می‌دانند که غذا بعداً وجود دارد زیرا همیشه وجود دارد، بنابراین ممکن است نیازی به تلاش و پنهان کردن آن احساس نکنند.


2. محافظت از آن در برابر دیگران

اگر دو یا چند گربه در خانه خود دارید، یا اگر یک سگ دزد غذای گربه دارید که با شما زندگی می کند، گربه شما ممکن است سعی کند از غذای خود در برابر دیگران محافظت کند. این تا حدودی با تلاش برای ذخیره غذا برای بعد همراه است. آن‌ها می‌دانند که نمی‌توانند کل لقمه را یک‌باره بخورند، اما می‌دانند که اگر آن را ترک کنند، سگ‌های خانواده به سراغشان می‌آیند و این مقدار را مسخره می‌کنند.

در طبیعت، گربه‌ها باقیمانده غذا را دفن می‌کنند تا وقتی گرسنه می‌شوند به آنجا برگردند و مطمئن باشند که حیوانات دیگر نمی‌توانند آن را پیدا کنند.

3. رزرو آن برای بچه گربه ها

اگر گربه ماده ای دارید که اخیراً بچه گربه داشته است یا هم مادر و هم بچه گربه در خانه دارید، گربه بالغ می تواند سعی کند غذای بچه های جوان را ذخیره کند. گربه ها به طور طبیعی مادر هستند، بنابراین هر کاری که می توانند انجام می دهند تا مطمئن شوند که بچه گربه ها غذا می خورند و سالم می مانند. برای سلامتی یک بچه گربه، منبع ثابت غذای خوب است، و گربه مادر این را می داند.

4. وقت کافی با غذا ندارید

گربه‌ها معمولاً زمان صرف غذای خود را مانند گرگ ها به سرعت یا با خشونت پایین نمی‌آورند، به این معنی که در زمان صرف غذا به زمان بیشتری نیاز دارند. گربه شما ممکن است نگران باشد که زمان کافی برای خوردن غذا قبل از برداشتن آن نداشته باشد. باز هم، این مشکل  معمولاً در گربه‌هایی است که زمان غذای مشخصی دارند و نه گربه‌هایی که در طول روز برای چریدن غذا می‌خورند. ممکن است به نظر برسد که گربه شما مشغول غذا خوردن است، اما کمی بیشتر به او فرصت دهید تا غذا را تمام کند و هر دو شادتر خواهید بود.

5. غذای زیاد

اگر به گربه خود بیش از حد غذا بدهید، احتمال بیشتری وجود دارد که آنها نیاز به دفن آنچه را که باقی مانده احساس کنند. این می تواند مشکل گربه های نجات دهنده باشد که ممکن است در اوایل زندگی غذای کافی داده نشده باشد، و به خصوص گربه های ولگرد و وحشی. آنها پتانسیل دزدیده شدن غذا توسط حیوان دیگری را تشخیص می دهند و می خواهند از آن محافظت کنند. این می تواند نشانه این باشد که شما برای نیازهای گربه خود غذای زیادی می دهید. همچنین ممکن است نشانه این باشد که گربه شما از جای دیگری غذا می گیرد.

6. تمیز کردن

اگرچه ممکن است همیشه اینطور به نظر نرسد، ولی گربه ها به طور طبیعی حیوانات کاملاً مرتبی هستند. وقتی از سینی زباله استفاده می کنند مدفوع خود را می پوشانند و گربه شما ممکن است تشخیص دهد که تکه های غذا روی زمین یا حتی در ته کاسه مانده تا حدودی نامرتب است و یک گربه ممکن است سعی کند غذا را مرتب کند.

آیا ذخیره کردن غذا ناسالم است؟

در ظاهر، دفن غذا یک عادت ناسالم نیست، اما باید سعی کنید و تعیین کنید که چرا گربه شما این کار را ضروری می داند. اگر آنها غذا را دفن می کنند زیرا نمی توانند همه چیز را بخورند یا به این دلیل که سگ شما به محض اینکه پشتش را برگرداند غذای آنها را می دزدد، به این معنی است که باید اقداماتی انجام دهید تا مطمئن شوید که آنها همه چیز مورد نیاز خود را از رژیم غذایی خود دریافت می کنند. .

چگونه از دفن جلوگیری کنیم

علت دفن را پیدا کنید و سعی کنید مشکل را حل کنید.

اطمینان حاصل کنید که مقدار مناسبی از غذا را در روز  تغذیه می کند - در زمان غذا به جای ارائه غذا برای چریدن غذا می خورد و اینکه از طرفی اطمینان حاصل کنید که در طول روز به دو یا حتی سه وعده غذایی تقسیم می شود.

به محض توقف جویدن غذا، غذا را به سمت بالا نکشید: کمی به آنها فرصت دهید تا استراحت کنند و برای خوردن بیشتر برگردند، و اگر به مقدار مناسب غذا می‌دهید اما گربه‌تان غذا را ترک می‌کند و سعی می‌کند آن را دفن کند. تعیین کنید که آیا ممکن است از جای دیگری غذا می‌خورند یا ممکن است مشکل سلامتی مرتبطی وجود داشته باشد که باعث از دست دادن اشتهای آنها شده و آنها را از خوردن غذا عقب می‌اندازد.

بیشتر بخوانید چرا گربه ها مدفوع خود را دفن می کنند؟ 3 دلیل برای این رفتار

اگر هیچ دلیل به ظاهر واضحی برای خراشیدن وجود ندارد، این می تواند فقط یک رفتار غیرعادی گربه شما باشد که هیچ آسیب یا آسیبی ندارد. اطمینان حاصل کنید که گربه خود را روی سطح سختی تغذیه می کنید که به راحتی با خراشیدن آسیب نمی بیند، و اگر به خود آسیبی وارد نمی کند یا بیش از حد وسواس زیادی برای دفن غذای خود ندارد، نباید مشکلی ایجاد کند.

نتیجه گیری از اینکه چرا گربه ها غذای خود را دفن می کنند؟

دلیل اصلی که گربه ها سعی می کنند غذای خود را دفن کنند، محافظت از آن یا بخشی از آن است. اطمینان حاصل کنید که گربه شما یک منطقه غذاخوری آرام و آرام دارد، می تواند بدون وقفه غذا بخورد و رقابتی برای غذا وجود ندارد. اگر گربه شما به خاراندن ادامه می‌دهد و هیچ بیماری زمینه‌ای برای سلامتی وجود ندارد، دلیلی برای نگرانی وجود ندارد و می‌توانید به سادگی اطمینان حاصل کنید که کف و اطراف آن آسیب نمی‌بیند.

 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.