چه مدت طول می کشد تا مدفوع سگ تجزیه شود؟

چه مدت طول می کشد تا مدفوع سگ تجزیه شود؟

 

خب بله. نگران نباشید؛ مدفوع سگ شما به مرور زمان تجزیه می شود. اما ممکن است آنطور که انتظار دارید سریع یا دوستدار محیط زیست نباشد. حتی در شرایط خوب، مدفوع سگ حداقل دو ماه طول می کشد تا تجزیه شود. و بسته به شرایط دقیق، ممکن است بیش از یک سال طول بکشد. مدفوع سگ نیز به طور کلی نباید در فضای باز رها شود زیرا مقدار زیاد آن می تواند محیط محلی را مختل کند.

عوامل موثر بر تجزیه ...

سرعت تجزیه مدفوع سگ به عوامل زیادی بستگی دارد. دما و رطوبت محلی بیشترین تفاوت را ایجاد می کند. اگر هوا گرم و مرطوب باشد، ممکن است در عرض هشت یا نه هفته تجزیه کامل را مشاهده کنید. اما با سرد شدن هوا، تجزیه به شدت کند می شود. اگر جایی با زمستان های سرد زندگی می کنید، ممکن است یک سال طول بکشد تا کاملاً تجزیه شود. و اگر این منطقه در تمام طول سال یخ زده باشد - مانند یک یخچال طبیعی یا کوه برفی - ممکن است اصلاً تجزیه نشود! ترکیب خاک نیز تفاوت هایی را ایجاد می کند - انواع باکتری ها، کرم ها و سایر تجزیه کننده هایی که در خاک محلی شما رشد می کنند ممکن است روند را تسریع یا کند کنند.

یکی دیگر از عوامل رژیم غذایی است. اسکات گیاهخوار نسبت به محیط زیست ملایم تر است و بسیار سریعتر از گوشتخواران تجزیه می شود. سگ ها در درجه اول گوشتخوار هستند، اما برخی از مواد گیاهی را می خورند. اگر سگ شما غذای با پروتئین کمتر و غلات بالاتر می خورد، مدفوع او سریعتر تجزیه می شود!

چرا نمی توان مدفوع سگ را در طبیعت رها کرد؟

اگر دوست دارید با سگ خود پیاده روی کنید یا در مناطق جنگلی قدم بزنید، ممکن است وسوسه شوید مدفوع سگ خود را پشت سر بگذارید یا آن را از مسیر دور بیندازید. به نظر می‌رسد که اگر سنجاب‌ها، آهوها و خرس‌ها مدفوع خود را ترک کنند تا تجزیه شوند، ضرر زیادی ندارد. اما در واقع سه دلیل خوب برای پاک کردن مدفوع سگتان در صورت امکان وجود دارد.

 اول- تجزیه مدفوع گوشتخواران سخت تر و سخت تر از مدفوع گیاهخوار برای محیط زیست است. در طبیعت، گیاهخواران بسیار بیشتر از شکارچیان هستند، بنابراین تخریب اکثر مدفوع ها نسبتاً آسان است. اما اضافه شدن مدفوع چند ده گوشتخوار اضافی که از منطقه بازدید می کنند، و ناگهان سریعتر از آن چیزی که می تواند خراب شود، انباشته می شود.

دوم- مناطق طبیعی قرار است یک سیستم نسبتاً بسته باشند. مواد غذایی موجود در خاک توسط حیوانات خورده شده و در نهایت از طریق تجزیه به خاک باز می گردند. این بدان معنی است که یک اکوسیستم متعادل عمدتاً خودپایدار است. آوردن یک تن مدفوع اضافی از خارج می تواند آن حلقه را خراب کند. به عنوان مثال، ممکن است نیتروژن و فسفر اضافی را وارد خاک کند و کل اکوسیستم را از بین ببرد. این ممکن است هنگام پیاده روی در مناطق دورافتاده مشکلی ایجاد نکند، اما نقاط رایج پیاده روی می توانند به سرعت مشکلات مدفوع ایجاد کنند.

در نهایت، مدفوع سگ می تواند حاوی برخی موارد ناخوشایند باشد. حتی اگر سگ شما سالم به نظر برسد، هرگز نمی دانید که از چه ویروس ها، باکتری ها و انگل ها عبور می کنند. رها کردن مدفوع سگ در مکانی که حیوانات وحشی بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند ممکن است باعث گسترش بیماری یا انگل‌های مهاجم شود. همچنین به همین دلیل است که نباید از مدفوع سگ برای کمپوست استفاده کنید، به خصوص در باغ سبزیجات.

بهترین راه برای از بین بردن مدفوع سگ چیست؟

اگر می خواهید مدفوع را به روشی سازگار با محیط زیست دفع کنید، چند گزینه دارید. بسیاری از شهرها بازیافت مدفوع سگ ها را ارائه می دهند و شما را تشویق می کنند که مدفوع را در سطل های مخصوص برای دفع ایمن قرار دهید. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، یک کیسه زیست تخریب پذیر بهترین است. اگر چند سطل در دسترس دارید، از شهر خود بپرسید که باید در کدام سطل قرار گیرد. شما همچنین می توانید مدفوع سگ را بشویید - فقط اول آن را کیسه نکنید!

مدفوع سگ تجزیه می شود، اما زمان می برد. حتی در آب و هوای ایده آل، چند ماه طول می کشد تا به طور کامل از بین برود. در بیشتر موارد، بهتر است مدفوع سگ را با خود بیرون بیاورید تا محیط ایمن و تمیز نگه دارید.

 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.