چگونه مدفوع گربه را از خز گربه خارج کنیم (برای گربه های مو بلند و کوتاه)

چگونه مدفوع گربه را از خز گربه خارج کنیم (برای گربه های مو بلند و کوتاه)

 

گربه ها آراسته های عالی هستند و از تمیز بودن لذت می برند. با این حال، گاهی اوقات، مهم نیست که چقدر در تمیز کردن خود مهارت دارند، اگر در خزشان مدفوع باشد ، به کمک شما نیاز خواهند داشت.خودآرایی برای گربه هایی که اضافه وزن دارند یا مبتلا به آرتروز هستند ممکن است دشوار باشد، بنابراین تمیز کردن مدفوع از خز آنها ممکن است یک اتفاق معمولی باشد.

برای کمک، ما فهرستی از راه‌هایی را گردآوری کردیم که می‌توانید به راحتی مدفوع گربه را از پشم گربه‌تان بیرون بیاورید و حس تازگی و بویایی را به آن‌ها برگردانید. بیا شروع کنیم

قبل از اینکه شروع به حذف مدفوع کنید

وقتی فهمیدید که باید این کار را انجام دهید، بهتر است قبل از شروع ، همه چیزهایی را که نیاز دارید آماده کنید. اگرچه گربه‌ها دوست ندارند در خزشان مدفوع داشته باشند، اما همیشه با هر چیزی که شما در ذهن دارید موافق نیستند. بسته به روش تمیز کردنی که می خواهید استفاده کنید، به همه این لوازم نیاز نخواهید داشت. با این حال، در اینجا لیستی از چیزهایی است که می توانید برای این موقعیت ها انتخاب کنید و در دسترس داشته باشید.

1-شامپو گربه
2-شامپو گربه بدون آب
3-دستکش لاستیکی
4-عینک ایمنی
5-دستمال مرطوب نظافت حیوانات خانگی
6-یک حوله بزرگ
7-دستشویی هایی که فقط برای این موضوع استفاده می شوند
8-یک شانه
9-اسپری ضد عفونی کننده
10-قیچی نظافت      11-رفتارهای آرام بخش گربه

آماده سازی تمیز کردن مدفوع گربه

قبل از شروع هر فرآیند تمیز کردن، بهتر است از آستین بلند و دستکش لاستیکی استفاده کنید. مهم نیست که چه، شما می خواهید از خود در برابر خراش گربه محافظت کنید. شما همچنین مدفوع را مدیریت خواهید کرد، بنابراین بهتر است از دستان خود محافظت کنید.

برای محافظت از چشم باید از عینک ایمنی استفاده کرد. اینها عمدتاً برای استفاده در حین حمام کردن گربه پیشنهاد می شوند. البته این مورد نیاز نیست. اما یک گربه در حال پُر کردن می تواند آب مدفوع را به داخل چشمان شما بپاشد و این می تواند باعث عفونت شود. اگر از عینک استفاده نمی کنید، برای محافظت از صورت خود در برابر پاشش احتیاط کنید.
 اگر وقت دارید، قبل از اینکه گربه را شروع به تمیز کردن کنید، یک غذای آرام بخش بدهید. این می تواند آنها را آرام کند و کار را برای هر دوی شما آسان تر کند. پذیرایی های منظم همچنین می تواند به عنوان پاداش و انگیزه برای ثابت نگه داشتن گربه مورد استفاده قرار گیرد.

روش‌های تمیز کردن مختلفی را در اینجا پیدا خواهید کرد، بنابراین شما می‌توانید ساده‌ترین روش را برای گربه‌تان انتخاب کنید.

چگونه مدفوع گربه را از خز گربه خارج کنیم (3 راه)

1- شامپو بدون آب :

برای آراستگی های کوچک که نیازی به حمام کامل ندارند، شامپوی بدون آب می تواند یک قهرمان واقعی باشد. اینها معمولاً بصورت یک بطری اسپری هستند تا بتوانید از بنحوه هدفمند استفاده کنید و محصول را در جایی که نیاز دارید اسپری کنید. این برای مدفوع هایی که در خز سفت شده یا باقیمانده خشکی روی دم یا پاها باقی مانده است، خوب است. فقط شامپو را روی آن اسپری کنید و از یک پارچه گرم و مرطوب برای پاک کردن مدفوع از خز استفاده کنید. حتما از این پارچه فقط برای این موارد استفاده کنید.

همچنین ببینید: آیا شامپو بدون آب برای گربه ها بی خطر است؟ آیا برای تمیز کردن موثر است؟

2- دستمال مرطوب نظافت حیوانات خانگی :

این راه حل ساده شامل گرفتن یک دستمال مرطوب نظافت حیوان خانگی و تمیز کردن مدفوع از خز گربه شما است. این یک فرآیند یک مرحله‌ای است و برای مدفوع‌هایی که به طور کامل از بین نرفتند یا در خز گیر کرده بودند، اما آشفتگی بزرگی ایجاد نکردند، به خوبی کار می‌کند.

استفاده از خوراکی‌ها در اینجا بسیار مهم است، زیرا اگر گربه‌تان عادت کند که شما را با یک دستمال مرطوب به سمت آنها می‌بینید، ممکن است فورا فرار کند و پنهان شود. آنها را با خوراکی ها نگه دارید و این روند را تا حد امکان بدون استرس انجام دهید.

3- حمام کامل :

اگر این آشفتگی بیش از حد برای شامپوهای بدون آب یا دستمال مرطوب آرایشی است، باید گربه خود را حمام کنید. بسته به وسعت مدفوع در خز، می‌توانید پشت بدن آن‌ها را تمیز کنید یا به طور کامل حمام کنید. قبل از رفتن و جمع کردن گربه، ابتدا وان یا سینک را با آب گرم پر کنید. صدای آب جاری ممکن است آنها را هول کند.

هنگامی که آنها در آب قرار گرفتند، نواحی آسیب دیده را خیس کنید و شامپو گربه را در خز آنها ماساژ دهید تا مدفوع گیر کرده را از بین ببرید. برای شستشوی گربه از سر دوش یا آب تمیزی که از قبل کنار گذاشته اید استفاده کنید. مهم است که از آبی که گربه در آن ایستاده است برای شستشوی آنها استفاده نکنید. این آب به مواد مدفوع آلوده است. وان یا سینک را تخلیه کنید و پس از پایان شستن گربه، آن ها را تمیز کنید.

بعد از تمیز کردن

هنگامی که گربه شما تمیز شد، می توانید از یک شانه برای مسواک زدن خز او استفاده کنید تا از مات شدن آن جلوگیری کنید. همچنین حتماً وان یا سینک ظرفشویی را با اسپری ضدعفونی کننده تمیز کنید تا از شر میکروب های باقی مانده خلاص شوید.

برای گربه های مو بلند

روش های تمیز کردن ذکر شده در اینجا باید برای گربه های مو کوتاه و بلند مناسب باشد. با این حال، گربه های مو بلند ممکن است به کار بیشتر و زمان طولانی تری در حمام نیاز داشته باشند تا مدفوع را از خز خود خارج کنند. موهای بلند آنها، به مدفوع امکان بیشتری برای گیر کردن می دهد. سپس توده ها و تشک ها تشکیل می شوند که باید بریده شوند. اگر گربه مو بلند شما بدون توجه به اینکه کدام روش تمیز کردن را امتحان می کنید تمیز نمی شود، توده مدفوع را کوتاه کنید. ممکن است منجر به کتی متزلزل شود، اما بهتر از گیر کردن مدفوع در آن است.

گاهی اوقات، فقط یک یا دو برش با قیچی می تواند توده را به اندازه ای شل کند تا بتوانید آن را با انگشتانتان جدا سازید. لازم نیست چیز زیادی برش دهید مگر اینکه توده فشرده و سفت باشد.

نظافت و دامپزشک حرفه ای

اگر خودتان نمی توانید گربه خود را تمیز کنید، می توانید آنها را نزد یک آرایشگر حرفه ای ببرید. یک آرایشگر گربه‌تان را حمام می‌کند، خزش را می‌تراشد و قسمت‌هایی را که احتمال دارد مدفوع دوباره گیر کند، در انتهای عقبش بتراشد. این کار می تواند از ایجاد مشکل در آینده جلوگیری کند.

در حالی که این قرار ملاقات ها می تواند گربه شما را تحت فشار قرار دهد و هزینه زیادی را به همراه داشته باشد، آنها گزینه ای برای کسانی هستند که خودشان نمی توانند گربه ای را که در حال چرخیدن هستند اداره کنند. اگر گربه شما بسیار ناخوشایند است، ممکن است نیاز به آرام بخش داشته باشد. در این موارد، باید گربه خود را نزد دامپزشک ببرید تا بتواند با خیال راحت او را آرام کند و تمیز کند.

مدفوع گربه در پیشگیری از موی گربه

شما می توانید این مراحل را برای جلوگیری از گیرکردن مدفوع در خز گربه خود انجام دهید، به خصوص که این یک اتفاق رایج است.

رژیم غذایی گربه خود را تنظیم کنید

اگر گربه شما اسهال مکرر دارد، ممکن است به چیزی در غذای خود حساس یا آلرژی داشته باشد. تغییر به یک رژیم غذایی با پروتئین بالا با ترکیبات محدود ممکن است به این مشکل کمک کند. با دامپزشک خود در مورد آلرژن های احتمالی در رژیم غذایی گربه خود صحبت کنید و با آنها کار کنید تا یک برنامه غذایی ارائه دهید. پس از از بین بردن مقصر، سیستم گوارشی گربه شما باید به حالت عادی بازگردد.

مراقب وزن آنها باشید

گربه های چاق در نظافت خود مشکل دارند و اگر خیلی سنگین باشند نمی توانند به باسن خود برسند. در حالی که نظافت روزانه و منظم،  گربه‌ها همه جای خود را تمیز نگه می‌دارند، مناطقی که نمی‌توانند به آن‌ها دسترسی پیدا کنند می‌توانند کثیف و آلوده به مدفوع شوند. اگر گربه شما در سمت سنگین تری قرار دارد، ممکن است لازم باشد مرتباً آنها را پاک کنید. هنگامی که آنها کمی وزن کمی دارند، باید بتوانند به آرایش مناسب خود برگردند.

خز را کوتاه نگه دارید

این بیشتر برای گربه های مو بلند است، اما گربه های مو کوتاه هم ممکن است از آن سود ببرند. کوتاه کردن خز مانع از قرار گرفتن آن و پوشاندن مدفوع می شود. کوتاه نگه داشتن خز اطراف باسن گربه ممکن است خسته کننده به نظر برسد، اما می تواند از تمیز کردن مکرر آنها جلوگیری کند.

جعبه زباله را تمیز کنید

گربه ها برای انجام کارشان یک جعبه زباله تمیز دوست دارند. اما تمیز نگه داشتن جعبه فراتر از ترجیحات گربه است. کندن، دفن کردن و راه رفتن در یک جعبه زباله کثیف می تواند باعث شود مدفوع موجود به پنجه و خز آنها بچسبد. یک جعبه تمیز همچنین به آنها منطقه بزرگتری برای استفاده می دهد.آنها وقتی که سعی می کنند در تنها نقطه تمیز جا شوند، مدفوع می تواند در حین رفتن به خز آنها نفوذ کند.

نتیجه گیری : چگونه مدفوع گربه را از خز گربه خارج کنیم

تمیز کردن مدفوع از پوست گربه شما ممکن است خوشایندترین کار نباشد، اما باید انجام شود. گاهی اوقات، تمام چیزی که گربه ها به آن نیاز دارند، یک پاک کردن سریع برای حل مشکل است. برای موقعیت های آشفته تر، حمام کامل ممکن است مناسب باشد.

با استفاده از روش هایی که در این مقاله فهرست کرده ایم، می توانید تجربه را سریع، بدون استرس و تا حد امکان آسان کنید.


 

 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.