کاهش تعارض در یک خانواده چند گربه ای

کاهش تعارض در یک خانواده چند گربه ای

 

گربه ها به طور طبیعی موجودات مستقلی هستند که دوست دارند محیط خود را کنترل کنند و ساختار اطراف خود را ترجیح می دهند. گاهی اوقات، یک گربه اضافی ممکن است باعث شود بچه گربه شما احساس خطر کند و قادر به کنترل محیط خود نباشد.او ممکن است این استرس را به گونه ای نشان دهد که او را بدبین کند،خوشبختانه، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای کمک به گربه خود در کاهش استرس انجام دهید.تا استرس کمتری داشته باشد و در مجموع باعث می‌شود که گربه نزدیک‌تر و قابل دسترس تر باشد.

گربه شما هنگام استرس ممکن است بد رفتاری کند

اگر مطمئن نیستید که گربه شما استرس داردعلائم استرس زیر را در نظر بگیرید که ممکن است شما را در آن راهنمایی کندیک گربه تحت استرس ممکن است مخرب عمل کند

  1. پاشیدن ادرار، علامت گذاری، مدفوع خارج از جعبه زباله، یا عدم پوشاندن ادرار پس از استفاده از جعبه بستر.
  2. صدای اضافی

  3. خراش مخرب ( به صورت عمودی یا افقی حتی روی فرش شما )

  4. ایجاد درگیری با شما یا سایر حیوانات خانگی شما

  5. مشکلات گوارشی، مانند یبوست یا اسهال

  6. نظافت بیش از حد

در حالی که برخی از گربه های تحت استرس ممکن است واقعاً کنار بکشند یا برخی دیگر به محرک تبدیل شوند. اگر گربه شما تغییر ناگهانی در رفتار خود نشان داد، ممکن است بخواهید برای برطرف کردن هر گونه مشکل سلامتی به دامپزشک مراجعه کنید. هنگامی که آن را برطرف کردید  راه حل های زیر را برای کمک به کاهش استرس گربه خود بررسی کنید.

به گربه های خود قلمرو بدهید

گربه‌ای که احساس کند سرزمینی برای خودش ندارد، ممکن است شروع به رفتار تدافعی کند یا باعث درگیری شود. به گربه های خود قلمرو  بدهید، تا آنها احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند.

 چندین نقطه دسترسی برای منابع ارزشمند ایجاد کنید و آنها را در سراسر خانه و در هر طبقه (اگر خانه شما بیش از یک طبقه دارد) پخش کنید تا از رقابت برای دسترسی جلوگیری کنید. این منابع شامل تهیه یک جعبه بستر برای هر گربه به اضافه یک جعبه اضافی و راه اندازی ایستگاه های غذای متعدد و فرصت های نوشیدن دور از غذا است. همچنین می‌خواهید برای همه گربه‌های خود مکان‌های کافی برای کوهنوردی، مخفی شدن و خواب فراهم کنید تا کسی مجبور به رقابت نباشد.

همچنین ممکن است بخواهید چند درخت گربه، کندو و سکوهای پنجره در اطراف خانه بچینید. هر چه گربه شما بتواند قلمروی بیشتری را به عنوان قلمرو خود "ادعا کند"، اعتماد به نفس بیشتری خواهد داشت. همچنین،می توانید از سکوهای خواب استفاده کنید که به اندازه کافی بزرگ باشند تا در هر بار یک گربه بر روی آن بیفتد، تا از شلوغی گربه های شما برروی یک نشیمنگاه جلوگیری شود.

پخش کننده های آرام بخش می توانند کمک کنند

نصب دیفیوزرهای آرامش بخش (دستگاه پخش رایحه) در اطراف خانه نیز می تواند به کاهش استرس گربه شما کمک کند. پخش کننده می تواند گربه های شما در زمانی که مجبورند فضایی را در خانه شما به اشتراک بگذارند آرام کند.دیفیوزر فرمون های (فرومون را می‌توان یک سیگنال شیمیایی دانست که ترشح آن باعث واکنش های اجتماعی می شود) طبیعی گربه های شما را تحریک می کند که به بچه های پشمالو شما می گوید همه چیز ایمن و خوب است. دیفیوزرها را در اتاق‌های متعددی که گربه‌های شما بیشتر در آنجا تردد دارند، نصب کنید

معرفی آهسته (یا معرفی مجدد) می تواند کمک کند

گربه ها موجودات سرزمینی هستند. یک معرفی بد یا سریع ممکن است باعث شود گربه شما احساس قلمرویی و دفاعی بیشتری کند. برای کمک به کاهش دعوا در آینده، به آرامی یک گربه جدید را وارد خانه خود کنید.

اگر گربه شما در کنار یک گربه خانگی دیگر می ترسد، ممکن است ترس خود را به آن گربه منتقل کند. گاهی اوقات به همین دلیل است که گربه هایی که همیشه خوب با هم کنار می آمدند ناگهان شروع به دعوا می کنند. در این موارد، ممکن است لازم باشد گربه های خود را دوباره معرفی کنید. چه یک معرفی برای اولین بار باشد یا یک معرفی مجدد.

 مراحل زیر را دنبال کنید:

1. گربه های خود را با بو معرفی کنید:

بوی گربه جدید خود را به گربه فعلی خود معرفی کنید تا در اولین ملاقات او ناآرام یا تهدید نشود. به او یک پتو یا اسباب بازی بدهید که گربه جدید روی آن خوابیده یا با آن بازی کرده است. از طرف دیگر، به او اجازه دهید تا زمانی که گربه جدید به او معرفی نشده بو بکشد.

2. نوبت بگیرید:

یکی دو هفته اول با گربه ها جداگانه بازی کنید و به نوبت همدیگر را بو کنند و با هم آشنا شوند. آنها را در اتاق های جداگانه نگه دارید و آنها را به طور دوره ای تغییر دهید.

3. شام دو نفره:

با استفاده از دو کاسه مجزا که در کنار هم قرار گرفته اند، همزمان به گربه ها غذا بدهید. آنها یاد خواهند گرفت که زمان غذا را با نزدیک بودن با یکدیگر مرتبط کنند و در طول روز کمتر دعوا می کنند. ممکن است لازم باشد ابتدا آنها را در دو طرف یک در بسته یا صفحه نمایش بزرگ قبل از تغذیه در همان اتاق تغذیه کنید.

بچه گربه های جدید را به آرامی معرفی کنید

هنگام معرفی بچه گربه جدید خود به خانه احتیاط کنید. بچه گربه ها شکننده هستند و معرفی ایمن ممکن است زمان بر باشد. اگر این کار به درستی انجام شود، می تواند به گربه های بالغ شما کمک کند تا بچه گربه های شما را راحت تر بپذیرند.

1. آنها را از هم جدا نگه دارید:

برای چند روز اول (حداقل) از حضور یک بچه گربه جدید در خانه، گربه ها را از یکدیگر جدا نگه دارید. اجازه دهید بچه گربه در یک اتاق بسته در خانه پرسه بزند. گربه بالغ صدای میو را می شنود و حرکت را از پشت در حس می کند.

2. اجازه دهید آنها بو بکشند:

بچه گربه خود را در کریر او در وسط اتاق نشیمن قرار دهید و اجازه دهید گربه بالغ اطراف را بو کند. اگر خش خش می کنند و پنجه هایشان را می زنند یا خرخر می کنند و پشت خود را قوز می کنند نترسید. این قابل انتظار است و برای آنها اشکالی ندارد که این کار را انجام دهند. سعی کنید به آنها خوراکی ها یا موارد دیگری بدهید که به ایجاد ارتباط مثبت کمک می کند.

3. آنها را به یک اندازه دوست داشته باشید:

گربه ها را در جعبه ها یا اتاق های مختلف جدا نگه دارید تا زمانی که یکدیگر را بپذیرند، که ممکن است چند هفته طول بکشد. هنگامی که آنها شروع به تحمل یکدیگر کردند، مطمئن شوید که به طور مساوی با آنها بازی می کنید و به همان اندازه محبت نشان می دهید. شما نمی خواهید یکی از آنها نسبت به دیگری حسادت کند.

چگونه با حیوانات همسایه که باعث استرس می شوند مقابله کنیم

گربه‌ها شما می‌توانند توسط گربه‌های همسایه تحت استرس قرار گیرند، حتی اگر هرگز وارد خانه نشوند، و ممکن است این استرس روی سایر گربه‌های خانگی اثر کند . دیدن یک گربه وحشی که در بیرون سرگردان است می تواند برای گربه شما استرس ایجاد کند. سعی کنید پرده ها را ببندید یا حتی از آبپاش های فعال کننده حرکتی استفاده کنید تا گربه های وحشی را از خانه خود دور نگه دارید.

به یاد داشته باشید، کاهش استرس ممکن است زمان ببرد. اگر گربه شما غیر معمول رفتار می کند، ممکن است چند هفته یا بیشتر طول بکشد تا عادت های جدیدی ایجاد کند و به حیوان خانگی شما کمک کند احساس امنیت کند. اما با صبر و عشق، گربه های شما می توانند دوباره یاد بگیرند که با هم کنار بیایند.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.