5 مکان برای پیدا کردن کنه در سگ ها

5 مکان برای پیدا کردن کنه در سگ ها

 

کنه‌ها می‌توانند آفت‌های دائمی باشند و از آنجایی که می‌توانند بیماری‌ها را به حیوانات خانگی و صاحبان حیوانات خانگی منتقل کنند، مهم است که بدانید در کجا به دنبال کنه سگ خود بگردید و چگونه آنها را به طور مؤثر حذف کنید. خوشبختانه، اگر بدانید کنه ها چه نوع محیط هایی را ترجیح می دهند، پیدا کردن کنه ها کار سختی نیست.

درباره کنه ها

کنه ها انگل های خون خوار مربوط به عنکبوت ها هستند. آنها به حیوان میزبان متصل می شوند تا خون آن را مصرف کنند و تا 8 تا 10 روز متصل می مانند و به طور فعال تغذیه می کنند.در این مدت، آنها می توانند بیماری های مختلفی را به میزبان خود منتقل کنند، از جمله بیماری لایم، تب خالدار کوه راکی ​​و سایر بیماری ها که در صورت عدم درمان می توانند کشنده باشند. انواع مختلف کنه‌ها می‌توانند انواع مختلفی از بیماری‌ها را منتقل کنند، اما هر گونه دارای اولویت‌های مشابهی برای زیستگاه و محیط است که بررسی انواع کنه‌ها را در سگ شما آسان می‌کند.

جایی که کنه ها روی سگ ها زندگی می کنند

کنه ها محیط های گرم و مرطوب از جمله سطوح بافت مرطوب دور از نور خورشید را ترجیح می دهند. در سگ‌ها، رایج‌ترین مکان‌ها برای یافتن کنه عبارتند از…

زیر دم :

قسمت زیرین دم سگ، به ویژه در نزدیکی قاعده جایی که ممکن است بقایای مدفوع یا رطوبت بیشتری وجود داشته باشد، زیستگاه اصلی کنه ها است، به ویژه در سگ هایی با دم پهن تر یا خز بلندتر در پشت آنها. اگر سگی در پشت خود نیش می زند یا برای تسکین خارش یا سوزش روی زمین می کوبد، ممکن است به نیش کنه واکنش نشان دهد.

گوش ها :

داخل گوش های سگ برای کنه ها ایده آل است زیرا تیره، گرم و مرطوب هستند و همه این ها شرایطی را برای کنه ها مناسب می دانند. این امر به ویژه برای سگ هایی با گوش های بلندتر و فلاپی تر صادق است، اما هر نژادی می تواند در ناحیه گوش مستعد ابتلا به کنه ها باشد. اگر سگی در گوشش کنه داشته باشد، احتمالاً حیوان بیشتر سرش را می‌خراشد یا ممکن است گوش‌هایش را تکان دهد تا مزاحم ناراحت‌کننده را از جای خود خارج کند.

انگشتان پا :

فضای دنج بین انگشتان سگ به اندازه یک کنه گرسنه است، به خصوص در سگ هایی که پنجه های بزرگتر و پهن تر یا خز بلندتری روی پنجه هایشان دارند. سگ‌هایی که با نیش انگشت پا تحریک می‌شوند، پاهای خود را لیس می‌زنند یا می‌جوند، و حتی ممکن است برای به حداقل رساندن تحریک، لنگی خفیف ایجاد کنند.

کشاله ران :

فضای گرم و صاف بین پاهای عقب سگ که خز آن ظریف تر است و دسترسی به پوست راحت تر است، برای کنه ها بسیار جذاب است. انگل‌ها می‌توانند در چین‌های پوست لانه کنند و دسترسی به آن برای سگ دشوار باشد، اگرچه سگی که بیش از حد معمول در کشاله ران خود لیس می‌زند یا می‌خاراند، ممکن است سعی کند کنه را از جای خود خارج کند.

پلک ها :

پلک های سگ مرطوب و پوست نازک است که اغلب به عنوان یک نقطه احتمالی برای کنه ها نادیده گرفته می شود، که فرصت های تغذیه ای را برای کنه فراهم می کند. کنه‌های نزدیک چشم اغلب به عنوان ترشحات یا برچسب‌های پوستی حذف می‌شوند تا زمانی که انگل‌ها برای چند روز تغذیه شوند. هر گونه توده یا برآمدگی مشکوک روی پلک ها ممکن است یک کنه باشد و سگ ممکن است صورت خود را بیشتر خراش دهد یا مالش دهد اگر توسط کنه تحریک شود. پلک زدن بیش از حد یا ترشح غیر معمول می تواند نشانه دیگری از وجود کنه باشد.

علاوه بر این نقاط رایج برای یافتن کنه در سگ، این انگل ها می توانند در هر جایی از بدن سگ ظاهر شوند. سایر نقاط احتمالی برای تغذیه کنه ها عبارتند از:

1-در "بغل" پاهای جلویی

2-زیر یقه

3-زیر هر خز مات یا متراکم

4-در چین های پوست گردن فرو رفته است

بررسی هر نقطه احتمالی با دقت بسیار ضروری است تا مطمئن شوید هیچ کنه‌ای وجود ندارد که همراه سگ شما را آزار دهد یا تهدید کند.

حذف کنه ها

هنگامی که یک کنه را پیدا کردید، حذف سریع و ایمن آن ضروری است تا خطر انتقال بیماری به حداقل برسد. برای از بین بردن کنه از سگ خود …

  • کنه را با موچین محکم بگیرید تا جایی که ممکن است به پوست سگ نزدیک شود، اما نه آنقدر محکم که کنه متورم "ترک" کند و خون بالقوه آلوده را پخش کند.

  • به آرامی با یک حرکت مستقیم و پیوسته بکشید تا کنه به طور کامل حذف شود. از چرخاندن یا تکان دادن کنه که می تواند قسمت های دهانش را بشکند و عوارض بیشتری ایجاد کند، خودداری کنید.

  • کنه را در ظرف کوچکی از ایزوپروپیل الکل بریزید تا از بین برود و مطمئن شوید که استریل شده است. ممکن است بخواهید ظرف را نگه دارید تا در صورت لزوم دامپزشک شما بتواند گونه کنه را شناسایی کند.

  • پوست سگ خود را به دقت با مواد ضد عفونی کننده تمیز کنید تا هرگونه آلودگی به حداقل برسد و دست های خود را نیز به خوبی بشویید.

پس از برداشتن کنه، سگ خود را برای چند روز از نزدیک در صورت وجود علائم بیماری مشاهده کنید. اگر هر گونه نگرانی دارید، فوراً با دامپزشک خود برای تشخیص و رژیم درمانی مناسب مشورت کنید.

جلوگیری از گزش کنه

بهترین راه برای اینکه سگ خود را بدون کنه نگه دارید این است که در وهله اول از گاز گرفتن جلوگیری کنید. حیوان خانگی خود را از پرسه زدن در علف‌های بلند، زیر بوته‌ها یا در سایر مناطق مرطوب که ممکن است کنه‌ها تکثیر کنند، دور نگه دارید و از تماس با آهو و سایر حیات‌وحشی که ممکن است کنه‌ها را در خود جای دهند، خودداری کنید. چمن زنی کمی کوتاه تر، زیستگاه حیاط خلوت شما را نیز کمتر کنه دوست می کند. همچنین می‌توانید کت سگ خود را کوتاه‌تر نگه دارید و حیوان خانگی خود را مرتباً مرتب کنید تا مطمئن شوید که کنه‌ها فوراً لکه‌دار شده و از بین می‌روند.

داخل خانه خود را مرتب جاروبرقی بکشید و ملافه و اسباب بازی های سگ خود را در آب بسیار داغ بشویید تا هرگونه کنه از بین برود. استفاده از داروهای پیشگیری کننده از کنه روی حیوان خانگی شما و اسپری های بیرون برای ایجاد موانع کنه نیز می تواند خطر جذب این انگل های ناخواسته را به حداقل برساند.

کنه‌ها می‌توانند آفت‌های دردسرساز باشند، اما با درک نوع محیطی که این انگل‌ها ترجیح می‌دهند، می‌دانید که در کجای حیوان خانگی خود به دنبال آن‌ها بگردید و بهتر می‌توانید سگ خود را بدون کنه نگه دارید.

 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.